Ne lekceważ objawów – ból z lewej strony brzucha

Kłucie w nadbrzuszu czy ból z lewej strony brzucha mogą świadczyć o zupełnie innym problemie zdrowotnym.

Naturalne sposoby na lepszą odporność

Naturalne, domowe i ogólnie dostępne sposoby na wzmocnienie układu odpornościowego

Karnawał 2018 – w co się bawić…?

Karnawał to czas zabawy, tańca, kolorowych maskarad, imprez. Polacy nie należą jednak do najbardziej szalonych imprezowiczów – statystyki informują, że ok. 2/3 ankietowanych spędza karnawałowe weekendy w domu (nie mylić z domówkami)…

Zaszalej z głową – fryzury na sylwestra i karnawał

Odpowiednie uczesanie to spora część sukcesu, jakim jest udana stylizacja na sylwestra

Fajne zabawy – czym zająć dziecko w domu

Odpowiedzi na pytanie czym zająć dziecko w domu, są na wagę złota

Dlaczego warto stosować dermokosmetyki

Po dermokosmetyki najlepiej wybrać się do dobrej drogerii albo do apteki, gdzie uzyskamy poradę w tym zakresie.

Świąteczne drzewko, tradycyjna choinka

Zarówno choinka, jak i to, co na niej wieszamy ma swoje znaczenie.

Kiedy pojawia się ból gardła przy przełykaniu

Objawem, na który chorzy uskarżają się najczęściej, jest ból gardła przy przełykaniu, będący pierwszym symptomem schorzeń na tle wirusowym, bakteryjnym

Dlaczego mamy wybierają mleko Nestle Junior

W przypadku małych dzieci składniki odżywcze powinny być dostarczane w odpowiednio zbilansowanej diecie

Emulsja do kąpieli i pielęgnacji – co nam dają emolienty

Dobrym rozwiązaniem jest odpowiednia emulsja do kąpieli i zastosowany po niej emolient – emulsja do ciała.

Bądź silna, sprawna , fit z treningiem tabata

Lubię sport, aktywność fizyczną i w tej dziedzinie stawiam przed sobą kolejne zadania. Kto trenuje ten wie, jaką satysfakcję daje pokonanie nowych wyzwań i własnych słabości. Dlatego chętnie zmierzyłam się z treningiem tabata. Szczególnie, że wszyscy zgodnie potwierdzają jego skuteczność. Zarówno w budowaniu świetnej kondycji, wydolności, jak i spalaniu tkanki tłuszczowej.

Z tabatą nie ma żartów…

W końcu jest to plan treningowy opracowany przed laty przez japońskiego trenera dla zawodników łyżwiarstwa. Jest to trening interwałowy, a jego wielką zaletą jest fakt, że trwa tylko… 4 minuty. Ale są to wyjątkowo trudne, eksploatujące minuty… Tabata należy do treningów podkręcających metabolizm i angażujących wszystkie mięśnie. Do atutów zalicza się tu również fakt, iż można pracować tylko z własnym ciałem, nie trzeba super sprzętu i wielkiej siłowni. Warto wiedzieć, że tkankę tłuszczową spala się niejako mimochodem, ponieważ celem ćwiczeń w tempie tabata jest przede wszystkim istotna poprawa wydolności organizmu.

kolano

Rozgrzewka i stretching aby uniknąć kontuzji

Podstawowe zasady treningu tabata

Do tak intensywnego zestawu ćwiczeń nie przystępuje się z marszu, bez wiedzy i przygotowania. Niewątpliwie jest to trening dla tych, którzy mają już pewne doświadczenie w tej kwestii, jakby nie było to w dużej mierze mocne cardio.

  • w treningu tabata wykonuje się na przemian ćwiczenia anaerobowe oraz aerobowe. Anaeroby to intensywny trening interwałowy i praca nad wydolnością beztlenową. To wyjątkowo intensywna część zestawu ćwiczeń, w czasie której mięśnie działają bez dostaw tlenu. Z kolei trening aerobowy odznacza się mniejszą intensywnością, a mięśnie dostają porcje tlenu,
  • trening trwa tylko 4 minuty,
  • 20 sekund poświęcamy na jak najbardziej intensywne wykonywanie powtórzeń danego ćwiczenia,
  • 10 sekund odpoczynku rozdziela 20 sekundowe sekwencje aktywności,
  • sesja ćwiczeń jest powtarzana 8 razy
  • najlepszą skuteczność zapewnia trening tych samych grup mięśni w danej sekwencji ćwiczeń (np. ręce, ramiona jednego dnia, drugiego – nogi i pośladki),
  • ćwiczenia w 20 sekundowej sekwencji muszą być wykonane naprawdę „na maxa”, ze stuprocentowym zaangażowaniem, dzięki temu kalorie są spalane jeszcze długo po treningu.
skok

To naprawdę intensywny trening i 100% zaangażowania

Przed i po

Zanim zaczniesz ćwiczyć tabatę koniecznie zainwestuj w dobry timer. Sekwencje ćwiczeń i aktywnego wypoczynku mają trwać naprawdę 20 i 10 sekund. Intensywność ćwiczeń jest tak duża, że mało kto myśli wówczas o odliczaniu sekund

timer

Zainwestuje w dobry timer

Tabata to trening, który wykonuje się maksymalnie 2-3 razy w tygodniu, ponieważ jest naprawdę „dla twardzieli” i eksploatuje siły organizmu. Poza tym nie ćwiczymy go na czczo albo zaraz po posiłku. Bardzo ważne jest uzupełnianie płynów i elektrolitów po intensywnych ćwiczeniach.

Zdjęcia: pixabay.com, foter.com

About The Author

Reply