Zdrowie pupila – pełnowartościowe karmy dla psów

Odpowiednio dobrane pełnowartościowe karmy dla psów zapewnią im zdrowie, kondycję, odporność, energię, oczywiście będą im także smakować.

Odparzenia pieluszkowe – jak im zapobiec i jak je leczyć

Skóra niemowląt jest delikatna, a odparzenia pieluszkowe spędzają sen z powiek najbardziej troskliwym mamom

Kondycja, wymarzona sylwetka i… skakanka

Skakanka to nie tylko spalanie kalorii, skacząc systematycznie pracujemy nad całym ciałem

Trendy jesienne – dla każdego coś… nowego

Trendy na sezon jesienny są wyjątkowo interesujące, charakterne i różnorodne

A może staycation, czyli wakacje w domu?

Wiele osób wybiera raz na jakiś czas tzw. opcję staycation, czyli wakacje w domu

Efektywne ćwiczenia na mięśnie rąk dla kobiet

Kobiety po macoszemu traktują ćwiczenia na mięśnie rąk – ramiona, tricepsy i bicepsy.

Kultowe fasony sukienek – skorzystaj z wyprzedaży!

Warto wykorzystać okazję i kupić wymarzoną sukienkę, najbardziej modne i ponadczasowe fasony

Proteza zębowa, czyli jak się cieszyć „trzecimi zębami”

Proteza zębowa ratuje życie towarzyskie, przywraca swobodny, szczery uśmiech, poprawia samopoczucie.

Kapelusze słomkowe – nieodzowny letni dodatek

W tym sezonie królują kapelusze, najczęściej słomkowe, są stylowe, piękne, nadają wyjątkowy charakter stylizacji

Pizza Hut w Gdyni

Pizza Hut to doskonały przykład dobrego jedzenia – odpowiada tym samym, wysokim standardom na całym świecie

Bądź silna, sprawna , fit z treningiem tabata

Lubię sport, aktywność fizyczną i w tej dziedzinie stawiam przed sobą kolejne zadania. Kto trenuje ten wie, jaką satysfakcję daje pokonanie nowych wyzwań i własnych słabości. Dlatego chętnie zmierzyłam się z treningiem tabata. Szczególnie, że wszyscy zgodnie potwierdzają jego skuteczność. Zarówno w budowaniu świetnej kondycji, wydolności, jak i spalaniu tkanki tłuszczowej.

Z tabatą nie ma żartów…

W końcu jest to plan treningowy opracowany przed laty przez japońskiego trenera dla zawodników łyżwiarstwa. Jest to trening interwałowy, a jego wielką zaletą jest fakt, że trwa tylko… 4 minuty. Ale są to wyjątkowo trudne, eksploatujące minuty… Tabata należy do treningów podkręcających metabolizm i angażujących wszystkie mięśnie. Do atutów zalicza się tu również fakt, iż można pracować tylko z własnym ciałem, nie trzeba super sprzętu i wielkiej siłowni. Warto wiedzieć, że tkankę tłuszczową spala się niejako mimochodem, ponieważ celem ćwiczeń w tempie tabata jest przede wszystkim istotna poprawa wydolności organizmu.

kolano

Rozgrzewka i stretching aby uniknąć kontuzji

Podstawowe zasady treningu tabata

Do tak intensywnego zestawu ćwiczeń nie przystępuje się z marszu, bez wiedzy i przygotowania. Niewątpliwie jest to trening dla tych, którzy mają już pewne doświadczenie w tej kwestii, jakby nie było to w dużej mierze mocne cardio.

  • w treningu tabata wykonuje się na przemian ćwiczenia anaerobowe oraz aerobowe. Anaeroby to intensywny trening interwałowy i praca nad wydolnością beztlenową. To wyjątkowo intensywna część zestawu ćwiczeń, w czasie której mięśnie działają bez dostaw tlenu. Z kolei trening aerobowy odznacza się mniejszą intensywnością, a mięśnie dostają porcje tlenu,
  • trening trwa tylko 4 minuty,
  • 20 sekund poświęcamy na jak najbardziej intensywne wykonywanie powtórzeń danego ćwiczenia,
  • 10 sekund odpoczynku rozdziela 20 sekundowe sekwencje aktywności,
  • sesja ćwiczeń jest powtarzana 8 razy
  • najlepszą skuteczność zapewnia trening tych samych grup mięśni w danej sekwencji ćwiczeń (np. ręce, ramiona jednego dnia, drugiego – nogi i pośladki),
  • ćwiczenia w 20 sekundowej sekwencji muszą być wykonane naprawdę „na maxa”, ze stuprocentowym zaangażowaniem, dzięki temu kalorie są spalane jeszcze długo po treningu.
skok

To naprawdę intensywny trening i 100% zaangażowania

Przed i po

Zanim zaczniesz ćwiczyć tabatę koniecznie zainwestuj w dobry timer. Sekwencje ćwiczeń i aktywnego wypoczynku mają trwać naprawdę 20 i 10 sekund. Intensywność ćwiczeń jest tak duża, że mało kto myśli wówczas o odliczaniu sekund

timer

Zainwestuje w dobry timer

Tabata to trening, który wykonuje się maksymalnie 2-3 razy w tygodniu, ponieważ jest naprawdę „dla twardzieli” i eksploatuje siły organizmu. Poza tym nie ćwiczymy go na czczo albo zaraz po posiłku. Bardzo ważne jest uzupełnianie płynów i elektrolitów po intensywnych ćwiczeniach.

Zdjęcia: pixabay.com, foter.com

About The Author

Reply