Jak dbać o włosy – letnie wyzwania

Co zrobić, żeby po udanych wakacjach nie wyglądać jak strach na wróble, jak dbać o włosy?

Cytrynowo i zdrowo, czyli dobry tran dla dzieci

Warto wiedzieć jaki tran wybrać, aby zaspokoić zapotrzebowanie młodego organizmu.

Skuteczne, nowoczesne i ergonomiczne myjki ciśnieniowe

Myjki ciśnieniowe Husqvarna są łatwe w obsłudze, a jednocześnie bardzo skuteczne

Purina Beyond – dla zdrowia psich smakoszy

Na uwagę zasługują na pewno nowe karmy Purina Beyond, zbilansowane, pełnowartościowe, oparte na wysokiej jakości, naturalnych składnikach

Wolontariat – warto pomagać!

Wolontariat staje się sposobem na życie wielu osób – każdy może pomagać w takim zakresie na jaki go stać

plaża

Dlaczego warto wybrać się na urlop przed sezonem

Urlop przed sezonem to sposób na oszczędności, relaks i ucieczkę od tłumu turystów.

kozłowka

Zwiedzanie, relaks, piękne krajobrazy – turysto odwiedź lubelskie!

Wele ciekawego czeka na nas na wchodzie kraju, np. w mniej obleganym regionie województwa lubelskiego.

Grillowanie nie tylko na działce – grille elektryczne

TEFAL – grille elektryczne tego producenta są proste w obsłudze, ale można na nich przyrządzić naprawdę wyjątkowe dania.

Dieta i suplementacja – minerały i witaminy w ciąży

Zapotrzebowanie na minerały, składniki odżywcze oraz witaminy w ciąży jest wyższe.

odzież do jogi

Odzież do jogi unikalny look i design

Na pierwszy rzut oka zajęcia jogi mogą wydawać się proste, statyczne. Wystarczy jednak spróbować, aby przekonać się, że: po pierwsze joga to wymagająca forma aktywności, po drugie… pozytywnie wciąga i uzależnia. Jest to jednak nałóg wyjątkowo dobroczynny dla ciała i ducha, a także okazja do skompletowania bardzo interesującej garderoby. Ubrania do jogi charakteryzują się bowiem świetną jakością i naprawdę efektownym wzornictwem. Komfortowe ubrania do jogi Strój do jogi musi spełniać pewne wymagania, aby był praktyczny, funkcjonalny, nie ograniczał swobody ruchów, a tym samym nie zakłócał specyficznej filozofii tego treningu. Joga  to nie tylko sekwencje ruchów, ćwiczeń, ale także „coś dla

Bądź silna, sprawna , fit z treningiem tabata

Lubię sport, aktywność fizyczną i w tej dziedzinie stawiam przed sobą kolejne zadania. Kto trenuje ten wie, jaką satysfakcję daje pokonanie nowych wyzwań i własnych słabości. Dlatego chętnie zmierzyłam się z treningiem tabata. Szczególnie, że wszyscy zgodnie potwierdzają jego skuteczność. Zarówno w budowaniu świetnej kondycji, wydolności, jak i spalaniu tkanki tłuszczowej.

Z tabatą nie ma żartów…

W końcu jest to plan treningowy opracowany przed laty przez japońskiego trenera dla zawodników łyżwiarstwa. Jest to trening interwałowy, a jego wielką zaletą jest fakt, że trwa tylko… 4 minuty. Ale są to wyjątkowo trudne, eksploatujące minuty… Tabata należy do treningów podkręcających metabolizm i angażujących wszystkie mięśnie. Do atutów zalicza się tu również fakt, iż można pracować tylko z własnym ciałem, nie trzeba super sprzętu i wielkiej siłowni. Warto wiedzieć, że tkankę tłuszczową spala się niejako mimochodem, ponieważ celem ćwiczeń w tempie tabata jest przede wszystkim istotna poprawa wydolności organizmu.

kolano

Rozgrzewka i stretching aby uniknąć kontuzji

Podstawowe zasady treningu tabata

Do tak intensywnego zestawu ćwiczeń nie przystępuje się z marszu, bez wiedzy i przygotowania. Niewątpliwie jest to trening dla tych, którzy mają już pewne doświadczenie w tej kwestii, jakby nie było to w dużej mierze mocne cardio.

  • w treningu tabata wykonuje się na przemian ćwiczenia anaerobowe oraz aerobowe. Anaeroby to intensywny trening interwałowy i praca nad wydolnością beztlenową. To wyjątkowo intensywna część zestawu ćwiczeń, w czasie której mięśnie działają bez dostaw tlenu. Z kolei trening aerobowy odznacza się mniejszą intensywnością, a mięśnie dostają porcje tlenu,
  • trening trwa tylko 4 minuty,
  • 20 sekund poświęcamy na jak najbardziej intensywne wykonywanie powtórzeń danego ćwiczenia,
  • 10 sekund odpoczynku rozdziela 20 sekundowe sekwencje aktywności,
  • sesja ćwiczeń jest powtarzana 8 razy
  • najlepszą skuteczność zapewnia trening tych samych grup mięśni w danej sekwencji ćwiczeń (np. ręce, ramiona jednego dnia, drugiego – nogi i pośladki),
  • ćwiczenia w 20 sekundowej sekwencji muszą być wykonane naprawdę „na maxa”, ze stuprocentowym zaangażowaniem, dzięki temu kalorie są spalane jeszcze długo po treningu.
skok

To naprawdę intensywny trening i 100% zaangażowania

Przed i po

Zanim zaczniesz ćwiczyć tabatę koniecznie zainwestuj w dobry timer. Sekwencje ćwiczeń i aktywnego wypoczynku mają trwać naprawdę 20 i 10 sekund. Intensywność ćwiczeń jest tak duża, że mało kto myśli wówczas o odliczaniu sekund

timer

Zainwestuje w dobry timer

Tabata to trening, który wykonuje się maksymalnie 2-3 razy w tygodniu, ponieważ jest naprawdę „dla twardzieli” i eksploatuje siły organizmu. Poza tym nie ćwiczymy go na czczo albo zaraz po posiłku. Bardzo ważne jest uzupełnianie płynów i elektrolitów po intensywnych ćwiczeniach.

Zdjęcia: pixabay.com, foter.com

About The Author

Reply