kozłowka

Zwiedzanie, relaks, piękne krajobrazy – turysto odwiedź lubelskie!

Wele ciekawego czeka na nas na wchodzie kraju, np. w mniej obleganym regionie województwa lubelskiego.

Grillowanie nie tylko na działce – grille elektryczne

TEFAL – grille elektryczne tego producenta są proste w obsłudze, ale można na nich przyrządzić naprawdę wyjątkowe dania.

Dieta i suplementacja – minerały i witaminy w ciąży

Zapotrzebowanie na minerały, składniki odżywcze oraz witaminy w ciąży jest wyższe.

odzież do jogi

Odzież do jogi unikalny look i design

Na pierwszy rzut oka zajęcia jogi mogą wydawać się proste, statyczne. Wystarczy jednak spróbować, aby przekonać się, że: po pierwsze joga to wymagająca forma aktywności, po drugie… pozytywnie wciąga i uzależnia. Jest to jednak nałóg wyjątkowo dobroczynny dla ciała i ducha, a także okazja do skompletowania bardzo interesującej garderoby. Ubrania do jogi charakteryzują się bowiem świetną jakością i naprawdę efektownym wzornictwem. Komfortowe ubrania do jogi Strój do jogi musi spełniać pewne wymagania, aby był praktyczny, funkcjonalny, nie ograniczał swobody ruchów, a tym samym nie zakłócał specyficznej filozofii tego treningu. Joga  to nie tylko sekwencje ruchów, ćwiczeń, ale także „coś dla

Pedicure – zadbane stopy i letnie trendy

Jak zadbać o efektowny pedicure, co w tym sezonie będziemy malować na paznokciach.

Bóle miesiączkowe – przyczyny, przebieg, leczenie

Nawet najbardziej skuteczne leki i wiedza o tym jak złagodzić bóle miesiączkowe, nie zastąpią konsultacji i badań

Bieg, nordic walking czy spacer dla zdrowia?

Popularne formy aktywności są dostępne praktycznie dla wszystkich – spacer, bieganie i nordic walking.

Zielono mi… na zdrowie

Niepozorna zielenina to prawdziwa skarbnica witamin, minerałów i bogactwo wartości odżywczych

Kosmetyki dla mężczyzn – udane zakupy, skuteczna pielęgnacja

Kosmetyki dla mężczyzn zajmują mniej miejsca w drogeriach, ale jest to naprawdę szeroki i różnorodny asortyment

Z kuchni do drogerii – dobroczynne zioła w kosmetyce

Rośliny mają dobroczynny wpływ na skórę, dlatego znajdują szerokie zastosowanie również w kosmetyce.

Bezsenność – przyczyny, naturalne sposoby

Problemy ze snem nie dotyczą dziś jedynie osób starszych. Coraz częściej borykają się z nimi osoby w tzw. kwiecie wieku, a nawet dzieci i młodzież. Ze względu na skalę jest to obecnie problem, a często schorzenie cywilizacyjne.

Dlaczego cierpimy na bezsenność

Kiedy nie możesz zasnąć albo sen jest płytki i budzisz się kilka razy w ciągu nocy, praktycznie zawsze jest to sygnał ze strony organizmu. W ten sposób reaguje na sytuacje trudne społecznie, psychicznie, życiowe problemy, dramaty oraz fizyczne wyczerpanie. Nieco rzadziej przyczyną są choroby somatyczne, takie jak chociażby reumatyzm, cukrzyca, bezdech czy nowotwory. Najczęściej jednak przyczyn należy upatrywać w psychice, nie bez powodu bezsenność i problemy ze snem wiąże się z depresją, nerwicą, stanami lękowymi. Poszukując źródła problemu warto szczególną uwagę zwrócić na takie aspekty jak:

  • przepracowanie i niezałatwione sprawy,
  • stres, zmartwienia, lęki,
  • ciężkostrawna dieta i tłuste posiłki na kolację,
  • mocna kawa, używki, alkohol,
  • niektóre leki.

Właśnie dlatego leczenie bezsenności zaczyna się od wywiadu i poszukiwania przyczyny. Jej wyeliminowanie z reguły kończy problemy ze snem. Jeśli mimo to nie ustępują na pewno konieczna jest dalsza diagnostyka, często leczenie specjalistyczne.

bezsenność

Trzeba poznać przyczynę problemow ze snem

Jakość i higiena snu

Zanim sięgniemy po leki warto wypróbować ogólnie dostępne, ale bardzo skuteczne sposoby, w tym jakże ważne aspekty związane z higieną snu. Chodzi tu o szeroko rozumiane warunki snu, przestrzeganie pewnych zasad:

  • brak urządzeń elektronicznych w sypialni lub ustawienie ich jak najdalej od łóżka,
  • wyłączenie telefonu komórkowego,
  • eliminacja źródeł światła naturalnego, czyli żaluzje, rolety lub zasłonami na oknach,
  • wywietrzona przed snem sypialni,
  • stonowana, spokojna kolorystyka w sypialni,
  • wyciszenie przed snem – bez intensywnych bodźców wzrokowych, dźwiękowych,
  • lekkostrawna kolacja, najpóźniej 2-3 godziny przed snem.

Pamiętajmy, że na zdrowy sen wpływa korzystnie również odpowiednia aktywność fizyczna.

sypialnia

Stonowane kolory, żaluzje w oknach sypilalni

Jak sobie pomóc?

Domowe, naturalne sposoby na sen są w zasięgu ręki, nie mają skutków ubocznych i bywają bardzo skuteczne, warto więc wypróbować  takie metody jak:

  • ciepła, kojąca kąpiel lub prysznic przed snem,
  • bez używek, alkoholu i ostrych przypraw na noc,
  • napary z ziół, np. z melisy, lawendy, kozłka lekarskiego; z dziurawca bądź rumianku,
  • unikanie drzemek w ciągu dnia,
  • aromaterapia z  olejkami relaksującymi, np. majerankowym, lawendowym, jaśminowym, Ylang-Ylang.
łóżko

Poznaj domowe sposoby na problemy ze snem

 

 

Zdjęcia: pixabay.com

About The Author

Reply