Emulsja do kąpieli i pielęgnacji – co nam dają emolienty

Dobrym rozwiązaniem jest odpowiednia emulsja do kąpieli i zastosowany po niej emolient – emulsja do ciała.

Bezsenność – przyczyny, naturalne sposoby

Kiedy nie możesz zasnąć albo sen jest płytki i budzisz się kilka razy w ciągu nocy…

Stretching – dlaczego warto się porozciągać

Stretching to zajęcia oddechowe inspirowane klasyczną jogą i pilates.

Smacznie i zdrowo – Gerber dla dzieci

Gerber dla dzieci – żywność specjalnego przeznaczenia, co oznacza, że spełnia bardzo rygorystyczne wymogi odnoście składników i procesu produkcji

Infekcja górnych dróg oddechowych i budowanie odporności

„Przechodzenie” infekcji to proces nabywania odporności na całe nastoletnie, młodzieńcze i dorosłe życie

Jesienią warto wiedzieć jak wzmocnić odporność

Odporność to zestaw mechanizmów, które uczestniczą w wytwarzaniu odpowiedzi immunologicznej.

Na zdrowie! Olej z rekina

Olej z rekina zawiera naturalne immunostymulatory – alkiloglicerole oraz skwalen.

Pierś z kurczaka w zdrowej i zbilansowanej diecie

Pierś z kurczaka dostarcza zaledwie 100 kcal w 100 gramowej porcji, podczas gdy 100 g wieprzowiny to aż 260 kcal

Tatuaż – moda, fanaberia, sposób na wyrażenie siebie

Tatuaże zdobią ciała kobiet i mężczyzn, mogą być niewielkie albo wręcz przeciwnie – spektakularne

Czy istnieją naprawdę skuteczne diety na odchudzanie?

Posty, diety eliminacyjne mogą być stosowane przez zdrowe osoby, a najlepiej skonsultować je z lekarzem lub dietetykiem.

Bezsenność – przyczyny, naturalne sposoby

Problemy ze snem nie dotyczą dziś jedynie osób starszych. Coraz częściej borykają się z nimi osoby w tzw. kwiecie wieku, a nawet dzieci i młodzież. Ze względu na skalę jest to obecnie problem, a często schorzenie cywilizacyjne.

Dlaczego cierpimy na bezsenność

Kiedy nie możesz zasnąć albo sen jest płytki i budzisz się kilka razy w ciągu nocy, praktycznie zawsze jest to sygnał ze strony organizmu. W ten sposób reaguje na sytuacje trudne społecznie, psychicznie, życiowe problemy, dramaty oraz fizyczne wyczerpanie. Nieco rzadziej przyczyną są choroby somatyczne, takie jak chociażby reumatyzm, cukrzyca, bezdech czy nowotwory. Najczęściej jednak przyczyn należy upatrywać w psychice, nie bez powodu bezsenność i problemy ze snem wiąże się z depresją, nerwicą, stanami lękowymi. Poszukując źródła problemu warto szczególną uwagę zwrócić na takie aspekty jak:

  • przepracowanie i niezałatwione sprawy,
  • stres, zmartwienia, lęki,
  • ciężkostrawna dieta i tłuste posiłki na kolację,
  • mocna kawa, używki, alkohol,
  • niektóre leki.

Właśnie dlatego leczenie bezsenności zaczyna się od wywiadu i poszukiwania przyczyny. Jej wyeliminowanie z reguły kończy problemy ze snem. Jeśli mimo to nie ustępują na pewno konieczna jest dalsza diagnostyka, często leczenie specjalistyczne.

bezsenność

Trzeba poznać przyczynę problemow ze snem

Jakość i higiena snu

Zanim sięgniemy po leki warto wypróbować ogólnie dostępne, ale bardzo skuteczne sposoby, w tym jakże ważne aspekty związane z higieną snu. Chodzi tu o szeroko rozumiane warunki snu, przestrzeganie pewnych zasad:

  • brak urządzeń elektronicznych w sypialni lub ustawienie ich jak najdalej od łóżka,
  • wyłączenie telefonu komórkowego,
  • eliminacja źródeł światła naturalnego, czyli żaluzje, rolety lub zasłonami na oknach,
  • wywietrzona przed snem sypialni,
  • stonowana, spokojna kolorystyka w sypialni,
  • wyciszenie przed snem – bez intensywnych bodźców wzrokowych, dźwiękowych,
  • lekkostrawna kolacja, najpóźniej 2-3 godziny przed snem.

Pamiętajmy, że na zdrowy sen wpływa korzystnie również odpowiednia aktywność fizyczna.

sypialnia

Stonowane kolory, żaluzje w oknach sypilalni

Jak sobie pomóc?

Domowe, naturalne sposoby na sen są w zasięgu ręki, nie mają skutków ubocznych i bywają bardzo skuteczne, warto więc wypróbować  takie metody jak:

  • ciepła, kojąca kąpiel lub prysznic przed snem,
  • bez używek, alkoholu i ostrych przypraw na noc,
  • napary z ziół, np. z melisy, lawendy, kozłka lekarskiego; z dziurawca bądź rumianku,
  • unikanie drzemek w ciągu dnia,
  • aromaterapia z  olejkami relaksującymi, np. majerankowym, lawendowym, jaśminowym, Ylang-Ylang.
łóżko

Poznaj domowe sposoby na problemy ze snem

 

 

Zdjęcia: pixabay.com

About The Author

Reply