Domowe sposoby na spierzchnięte usta

Spierzchnięte usta to częsty i niestety bolesny problem wielu pań

Awokado – jedz na zdrowie

Awokado zawiera stosunkowo niewiele cukrów prostych, jest natomiast bogate w… tłuszcze.

Bezsenność, kłopoty ze snem – co robić…?

Kłopoty ze snem to dziś dość powszechny problem, możemy mówić nawet o bezsenności.

Zadbaj o stopy zimą

Zimą stopy są traktowane ciężkimi, ciepłymi butami, grubymi skarpetkami, zapominamy o pielęgnacji

Profilaktyka i leczenie – sposoby na ból dziąseł

Warto znać sposoby na ból dziąseł, ale przede wszystkim jego przyczyny i metody zapobiegania.

Zamotana w szale

Szal stanowi jeden z istotniejszych elementów stylizacji, dodaje jej szyku lub jest awangardowy, oryginalny, niebanalny.

Witaminy w ciąży i w okresie karmienia piersią

Zbilansowana dieta oraz odpowiednia suplementacja mają zapewnić niezbędne składniki mineralne oraz witaminy w ciąży.

O rety przytyłam… czyli poświąteczny detoks

Poświąteczny detoks można zacząć od ożywczego koktajlu, który stymuluje metabolizm

Zrób to sam, czyli maseczki domowe

Domowe maseczki bazują głównie na tym, czego używamy w kuchni

Za pięć dwunasta, czyli maseczki przed Sylwestrem

Warto zastosować odpowiednie maseczki, dobrze dobrane mogą naprawdę zdziałać cuda

Bieg, nordic walking czy spacer dla zdrowia?

Aktywność fizyczna, ruch, sport są nam niezbędne dla zdrowia, dobrej kondycji i lepszego samopoczucia. Oczywiście nie każdy musi i może wyciskać ciężary na siłowni czy przebiegać 20 km dziennie. Przyjrzyjmy się bardzo popularnym formom aktywności, które są dostępne praktycznie dla wszystkich – spacerom, bieganiu i nordic walking.

Idź na spacer!

Na wybór wpływa wiele czynników, począwszy od celu jaki chcemy osiągnąć, przez kondycję i formę, aż po stan zdrowia i wiek. Praktycznie każdy może zacząć spacerować (np. z psem), systematycznie i na dłuższych dystansach. Wbrew pozorom spacer przyniesie nam wiele korzyści, wśród których warto wymienić chociażby to, że:

  • wzmacnia serce, ponieważ stanowi ważną część profilaktyki przeciw chorobom sercowo – naczyniowym, utrzymuje w dobrym stanie i regeneruje tętnice, pozytywnie wpływa na ciśnienie, poprawia więc pracę serca i zmniejsza zagrożenie zawałem,
  • redukuje ryzyko osteoporozy, ponieważ należy do tzw. ćwiczeń oporowych, które poprawiają gęstość kości; warto wiedzieć, ze jednym z głównych zaleceń Brytyjskiej Narodowej Fundacji Osteoporozy jest codzienny co najmniej 30 minutowy spacer,
  • pomaga schudnąć, zgubić zbędne kilogramy, spalić kalorie, ujędrnić ciało, a jednocześnie nie obciąża stawów i kręgosłupa tak jak bieganie,
  • daje zastrzyk energii, dotlenia organizm, podnosi sprawność i stymuluje odporność,
  • poprawia nastrój – podnosi poziom endorfin, dodaje sił, chroni przez wahaniami nastroju i skutkami przemęczenia, redukuje stres.
spacer

Spacerować może każdy

Biegaj po zdrowie, kondycję i sylwetkę

Bieganie to forma aktywności dla osób, które mają dobrą kondycję i wydolność albo wypracowały je w okresie przygotowania do systematycznego biegania. Atutem są na pewne efekty takie jak spalanie dużej ilości kalorii, a tym samym tkanki tłuszczowej i utrata kilogramów. Bieganie wyrabia kondycję, a widoczne rezultaty takie jak wysmuklenie sylwetki, szczuplejsza talia, biodra przemawiają zdecydowanie na korzyść tej dyscypliny. Warto pamiętać, że biegając pracujemy nie tylko na silne nogi, dla efektywnego biegania niezbędna jest też odpowiednia praca rąk. Systematyczne bieganie to bardzo istotny element szeroko rozumianej profilaktyki wielu chorób – m.in. zmniejsza ryzyko zawałów, nadciśnienia, cukrzycy.

biegną

Bieganie dla zdrowia i szczupłej sylwetki

Nordic walking nie tylko dla seniora

Nordic walking można uznać za mniej dynamiczne i obciążające bieganie, jest to także bardziej intensywny wysiłek niż zwyczajny spacer. Szczególnie, jeśli powiesimy wyżej poprzeczkę i  dodamy obciążniki na nogi i ręce albo wybierzemy trudniejszy teren. Najważniejszym argumentem za chodzeniem z kijkami jest fakt, iż mniej obciąża stawy (w porównaniu z bieganiem). Jednocześnie zapewnia pakiet korzyści, takich jak efektywniejsze odchudzanie, wzmacnianie serca, lepsza gęstość kości, profilaktyka nadciśnienia, wysokiego poziomu cholesterolu, a także słynne endorfiny, solidna dawka energii, lepszy sen i samopoczucie. Wbrew pozorom nordic walking to nie aktywność tylko dla seniorów. Dłuższe i trudne trasy, dodatkowe kilogramy na nogach i rękach mogą być wyzwaniem nawet dla młodych osób w dobrej formie.

nordic

Nordic walking – nie tylko dla seniorów

Należy oczywiście pamiętać o tym, że początki bywają trudne i warto przygotowywać stopniowo organizm do dodatkowego wysiłku. W razie wątpliwości co do stanu zdrowia i kondycji przyda się badanie lekarskie. W przypadku intensywniejszych aktywności – długie trasy z kijkami czy bieg – nie zapominamy o rozgrzewce  stretchingu.

Zdjęcia: pixabay.com

About The Author

Reply