SuperOwoc! Czereśnie – słodko i zdrowo

Rozkoszując się smakiem czereśni warto wiedzieć, że mają one kompleksowy i dobroczynny wpływ na nasze zdrowie.

Wrzody żołądka – objawy, przyczyny, charakterystyka

Choroba wrzodowa żołądka i jej objawy dotyczą statystycznie od 5 do 10% populacji

Kleszcz łąkowy, psi, pospolity… wszystkie groźne!

Jak atakuje kleszcz, jakie są rodzaje (np. kleszcz psi, kleszcz łąkowy czy… obrzeżek gołębień).

Dlaczego warto przesiąść się na rower

Oszczędność, czasu, poznawanie okolicy, proekologiczna postawa i coś dla ciała i dla ducha – warto wsiąść na rower

Dlaczego warto jeść lody

Nie do końca wiemy czy lody są zdrowe czy nie, tuczą czy można jeść je w czasie diety

Latem pokaż zadbane, gładkie nogi

Nogi nie muszą być do samej szyi i idealnie zgrabne, ale na pewno powinny być zadbane i gładkie

Sezon na… alergiczny nieżyt nosa

Dla wielu osób bujnie rozkwitająca zieleń oznacza uciążliwe, przykre objawy, takie jak alergiczny nieżyt nosa

Jak dbać o włosy – letnie wyzwania

Co zrobić, żeby po udanych wakacjach nie wyglądać jak strach na wróble, jak dbać o włosy?

Cytrynowo i zdrowo, czyli dobry tran dla dzieci

Warto wiedzieć jaki tran wybrać, aby zaspokoić zapotrzebowanie młodego organizmu.

Skuteczne, nowoczesne i ergonomiczne myjki ciśnieniowe

Myjki ciśnieniowe Husqvarna są łatwe w obsłudze, a jednocześnie bardzo skuteczne

Czy istnieją naprawdę skuteczne diety na odchudzanie?

Odchudzanie to temat zawsze na czasie, aktualny, interesujący. Tak naprawdę najlepszą metodą jest zbilansowane, zdrowe menu i aktywność fizyczna. Niemniej jednak co jakiś czas pojawiają się kolejne cudowne sposoby, diety – cud. Niektóre z nich okazują się przemijającą modą, inne sprawdzają się i mają swoich zwolenników…

Zanim poznamy kilka przykładów najpopularniejszych diet warto pamiętać, że wszelkie posty, diety eliminacyjne mogą być stosowane przez zdrowe osoby, a najlepiej skonsultować je z lekarzem lub dietetykiem.

DIETA SLIMMING WORLD  – głównym założeniem jest unikanie tłuszczu. Zgodnie z zasadami diety są 3 grupy produktów: zalecane, które można jeść do woli, dozwolone – należy je ograniczać i zakazane. Bardzo istotną częścią diety jest uczestnictwo w grupach wsparcia i systematycznych spotkaniach, co może ograniczać ryzyko efektu jo-jo.

warzywa

Niektóre diety eliminują tłuszcze

DIETA ZASADOWA – radykalne ograniczenie produktów o wysokim odczynie kwasowym, czyli np. kofeiny, alkoholu, cukru, nabiału, ale także żywności z glutenem i niektórych gatunków mięsa. Z jednej strony dieta przynosi korzyści w postaci eliminacji żywności przetworzonej, alkoholu, ale także ogranicza nabiał, czyli podaż wapnia.

DIETA SOUTH BEACH – trójfazowy system żywienia. Restrykcyjna faza I nieskowęglowodanowa dopuszcza posiłki z chudego białka (białe mięso, ryby itp.), warzyw o niskim IG i nienasyconych tłuszczów. W fazie II można wprowadzić zdrowe węglowodany (np. pełnoziarniste pieczywo, owoce) aż do osiągnięcia upragnionej wagi. W III fazie nie ma produktów zakazanych, jadłospis powinien być zbilansowany i pełnowartościowy o niskim IG.

obiad

Ryba i warzywa – zdrowy, dietetyczny posiłek…

DIETA CAMBRIDGE – bazuje na gotowych produktach: napojach, zupach, batonach, owsiankach instant. Wybiera się konkretny plan i pod opieką konsultanta Cambridge wprowadza go w życie. Jest to menu zapewniające wszystkie składniki mineralne i witaminy, ale ogranicza węglowodany i błonnik. Dieta jest niskokaloryczna, więc stosuje się okresowo.

DIETA 5:2 – prosta zasada, która pozwala na normalne odżywianie przez 5 dni w tygodniu i restrykcyjny post w dwa dni (nie następujące po sobie) – do 500 kcal (kobiety) lub 600kcal (mężczyźni). Należy uważać na tendencję do przejadania się w ciągu dni niepostnych.

DIETA PALEO – wysokobiałkowa, niskowęglowodanowa, nawiązuje do sposobu żywienia człowieka prehistorycznego (myśliwi, zbieracze). Dieta opiera się na mięsie, orzechach, jajach, nasionach, owocach, warzywach. Ogranicza spożycie żywności przetworzonej, wyklucza płatki, ziarna, nabiał, cukier rafinowany, ziemniaki i sól.

paleo

Dieta myśliwych i zbieraczy…

DIETA ŚRÓDZIEMNOMORSKA – preferuje warzywa, owoce i pełne ziarna, rozsądne ilości ryb, białego mięsa i nabiału. Ważne są zdrowe tłuszcze i świeże produkty, kontroluje się ilości, wielkość porcji. To dieta wskazana w profilaktyce chorób serca i krążenia.

Zdjęcia: pixabay.com

About The Author

Reply