Emulsja do kąpieli i pielęgnacji – co nam dają emolienty

Dobrym rozwiązaniem jest odpowiednia emulsja do kąpieli i zastosowany po niej emolient – emulsja do ciała.

Bezsenność – przyczyny, naturalne sposoby

Kiedy nie możesz zasnąć albo sen jest płytki i budzisz się kilka razy w ciągu nocy…

Stretching – dlaczego warto się porozciągać

Stretching to zajęcia oddechowe inspirowane klasyczną jogą i pilates.

Smacznie i zdrowo – Gerber dla dzieci

Gerber dla dzieci – żywność specjalnego przeznaczenia, co oznacza, że spełnia bardzo rygorystyczne wymogi odnoście składników i procesu produkcji

Infekcja górnych dróg oddechowych i budowanie odporności

„Przechodzenie” infekcji to proces nabywania odporności na całe nastoletnie, młodzieńcze i dorosłe życie

Jesienią warto wiedzieć jak wzmocnić odporność

Odporność to zestaw mechanizmów, które uczestniczą w wytwarzaniu odpowiedzi immunologicznej.

Na zdrowie! Olej z rekina

Olej z rekina zawiera naturalne immunostymulatory – alkiloglicerole oraz skwalen.

Pierś z kurczaka w zdrowej i zbilansowanej diecie

Pierś z kurczaka dostarcza zaledwie 100 kcal w 100 gramowej porcji, podczas gdy 100 g wieprzowiny to aż 260 kcal

Tatuaż – moda, fanaberia, sposób na wyrażenie siebie

Tatuaże zdobią ciała kobiet i mężczyzn, mogą być niewielkie albo wręcz przeciwnie – spektakularne

Czy istnieją naprawdę skuteczne diety na odchudzanie?

Posty, diety eliminacyjne mogą być stosowane przez zdrowe osoby, a najlepiej skonsultować je z lekarzem lub dietetykiem.

Czy istnieją naprawdę skuteczne diety na odchudzanie?

Odchudzanie to temat zawsze na czasie, aktualny, interesujący. Tak naprawdę najlepszą metodą jest zbilansowane, zdrowe menu i aktywność fizyczna. Niemniej jednak co jakiś czas pojawiają się kolejne cudowne sposoby, diety – cud. Niektóre z nich okazują się przemijającą modą, inne sprawdzają się i mają swoich zwolenników…

Zanim poznamy kilka przykładów najpopularniejszych diet warto pamiętać, że wszelkie posty, diety eliminacyjne mogą być stosowane przez zdrowe osoby, a najlepiej skonsultować je z lekarzem lub dietetykiem.

DIETA SLIMMING WORLD  – głównym założeniem jest unikanie tłuszczu. Zgodnie z zasadami diety są 3 grupy produktów: zalecane, które można jeść do woli, dozwolone – należy je ograniczać i zakazane. Bardzo istotną częścią diety jest uczestnictwo w grupach wsparcia i systematycznych spotkaniach, co może ograniczać ryzyko efektu jo-jo.

warzywa

Niektóre diety eliminują tłuszcze

DIETA ZASADOWA – radykalne ograniczenie produktów o wysokim odczynie kwasowym, czyli np. kofeiny, alkoholu, cukru, nabiału, ale także żywności z glutenem i niektórych gatunków mięsa. Z jednej strony dieta przynosi korzyści w postaci eliminacji żywności przetworzonej, alkoholu, ale także ogranicza nabiał, czyli podaż wapnia.

DIETA SOUTH BEACH – trójfazowy system żywienia. Restrykcyjna faza I nieskowęglowodanowa dopuszcza posiłki z chudego białka (białe mięso, ryby itp.), warzyw o niskim IG i nienasyconych tłuszczów. W fazie II można wprowadzić zdrowe węglowodany (np. pełnoziarniste pieczywo, owoce) aż do osiągnięcia upragnionej wagi. W III fazie nie ma produktów zakazanych, jadłospis powinien być zbilansowany i pełnowartościowy o niskim IG.

obiad

Ryba i warzywa – zdrowy, dietetyczny posiłek…

DIETA CAMBRIDGE – bazuje na gotowych produktach: napojach, zupach, batonach, owsiankach instant. Wybiera się konkretny plan i pod opieką konsultanta Cambridge wprowadza go w życie. Jest to menu zapewniające wszystkie składniki mineralne i witaminy, ale ogranicza węglowodany i błonnik. Dieta jest niskokaloryczna, więc stosuje się okresowo.

DIETA 5:2 – prosta zasada, która pozwala na normalne odżywianie przez 5 dni w tygodniu i restrykcyjny post w dwa dni (nie następujące po sobie) – do 500 kcal (kobiety) lub 600kcal (mężczyźni). Należy uważać na tendencję do przejadania się w ciągu dni niepostnych.

DIETA PALEO – wysokobiałkowa, niskowęglowodanowa, nawiązuje do sposobu żywienia człowieka prehistorycznego (myśliwi, zbieracze). Dieta opiera się na mięsie, orzechach, jajach, nasionach, owocach, warzywach. Ogranicza spożycie żywności przetworzonej, wyklucza płatki, ziarna, nabiał, cukier rafinowany, ziemniaki i sól.

paleo

Dieta myśliwych i zbieraczy…

DIETA ŚRÓDZIEMNOMORSKA – preferuje warzywa, owoce i pełne ziarna, rozsądne ilości ryb, białego mięsa i nabiału. Ważne są zdrowe tłuszcze i świeże produkty, kontroluje się ilości, wielkość porcji. To dieta wskazana w profilaktyce chorób serca i krążenia.

Zdjęcia: pixabay.com

About The Author

Reply