Odparzenia pieluszkowe – jak im zapobiec i jak je leczyć

Skóra niemowląt jest delikatna, a odparzenia pieluszkowe spędzają sen z powiek najbardziej troskliwym mamom

Kondycja, wymarzona sylwetka i… skakanka

Skakanka to nie tylko spalanie kalorii, skacząc systematycznie pracujemy nad całym ciałem

Trendy jesienne – dla każdego coś… nowego

Trendy na sezon jesienny są wyjątkowo interesujące, charakterne i różnorodne

A może staycation, czyli wakacje w domu?

Wiele osób wybiera raz na jakiś czas tzw. opcję staycation, czyli wakacje w domu

Efektywne ćwiczenia na mięśnie rąk dla kobiet

Kobiety po macoszemu traktują ćwiczenia na mięśnie rąk – ramiona, tricepsy i bicepsy.

Kultowe fasony sukienek – skorzystaj z wyprzedaży!

Warto wykorzystać okazję i kupić wymarzoną sukienkę, najbardziej modne i ponadczasowe fasony

Proteza zębowa, czyli jak się cieszyć „trzecimi zębami”

Proteza zębowa ratuje życie towarzyskie, przywraca swobodny, szczery uśmiech, poprawia samopoczucie.

Kapelusze słomkowe – nieodzowny letni dodatek

W tym sezonie królują kapelusze, najczęściej słomkowe, są stylowe, piękne, nadają wyjątkowy charakter stylizacji

Pizza Hut w Gdyni

Pizza Hut to doskonały przykład dobrego jedzenia – odpowiada tym samym, wysokim standardom na całym świecie

Znamiona na skórze – to warto wiedzieć

Znamiona na skórze mogą być prawie niezauważalne albo stanowić problem dla ich posiadacza

Czy istnieją naprawdę skuteczne diety na odchudzanie?

Odchudzanie to temat zawsze na czasie, aktualny, interesujący. Tak naprawdę najlepszą metodą jest zbilansowane, zdrowe menu i aktywność fizyczna. Niemniej jednak co jakiś czas pojawiają się kolejne cudowne sposoby, diety – cud. Niektóre z nich okazują się przemijającą modą, inne sprawdzają się i mają swoich zwolenników…

Zanim poznamy kilka przykładów najpopularniejszych diet warto pamiętać, że wszelkie posty, diety eliminacyjne mogą być stosowane przez zdrowe osoby, a najlepiej skonsultować je z lekarzem lub dietetykiem.

DIETA SLIMMING WORLD  – głównym założeniem jest unikanie tłuszczu. Zgodnie z zasadami diety są 3 grupy produktów: zalecane, które można jeść do woli, dozwolone – należy je ograniczać i zakazane. Bardzo istotną częścią diety jest uczestnictwo w grupach wsparcia i systematycznych spotkaniach, co może ograniczać ryzyko efektu jo-jo.

warzywa

Niektóre diety eliminują tłuszcze

DIETA ZASADOWA – radykalne ograniczenie produktów o wysokim odczynie kwasowym, czyli np. kofeiny, alkoholu, cukru, nabiału, ale także żywności z glutenem i niektórych gatunków mięsa. Z jednej strony dieta przynosi korzyści w postaci eliminacji żywności przetworzonej, alkoholu, ale także ogranicza nabiał, czyli podaż wapnia.

DIETA SOUTH BEACH – trójfazowy system żywienia. Restrykcyjna faza I nieskowęglowodanowa dopuszcza posiłki z chudego białka (białe mięso, ryby itp.), warzyw o niskim IG i nienasyconych tłuszczów. W fazie II można wprowadzić zdrowe węglowodany (np. pełnoziarniste pieczywo, owoce) aż do osiągnięcia upragnionej wagi. W III fazie nie ma produktów zakazanych, jadłospis powinien być zbilansowany i pełnowartościowy o niskim IG.

obiad

Ryba i warzywa – zdrowy, dietetyczny posiłek…

DIETA CAMBRIDGE – bazuje na gotowych produktach: napojach, zupach, batonach, owsiankach instant. Wybiera się konkretny plan i pod opieką konsultanta Cambridge wprowadza go w życie. Jest to menu zapewniające wszystkie składniki mineralne i witaminy, ale ogranicza węglowodany i błonnik. Dieta jest niskokaloryczna, więc stosuje się okresowo.

DIETA 5:2 – prosta zasada, która pozwala na normalne odżywianie przez 5 dni w tygodniu i restrykcyjny post w dwa dni (nie następujące po sobie) – do 500 kcal (kobiety) lub 600kcal (mężczyźni). Należy uważać na tendencję do przejadania się w ciągu dni niepostnych.

DIETA PALEO – wysokobiałkowa, niskowęglowodanowa, nawiązuje do sposobu żywienia człowieka prehistorycznego (myśliwi, zbieracze). Dieta opiera się na mięsie, orzechach, jajach, nasionach, owocach, warzywach. Ogranicza spożycie żywności przetworzonej, wyklucza płatki, ziarna, nabiał, cukier rafinowany, ziemniaki i sól.

paleo

Dieta myśliwych i zbieraczy…

DIETA ŚRÓDZIEMNOMORSKA – preferuje warzywa, owoce i pełne ziarna, rozsądne ilości ryb, białego mięsa i nabiału. Ważne są zdrowe tłuszcze i świeże produkty, kontroluje się ilości, wielkość porcji. To dieta wskazana w profilaktyce chorób serca i krążenia.

Zdjęcia: pixabay.com

About The Author

Reply