Garnki Philipiak – smacznie, ekonomicznie i na zdrowie

Wysokiej klasy garnki ze stali chirurgicznej – gotowanie zdrowe, smaczne i ekonomiczne

Będzie się działo, czyli trendy na wiosnę i lato 2020

Za oknami kombinacja listopada i zimy, a przed nami trendy na wiosnę i lato 2020

Dobre tłuszcze, czyli niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe

Dobre tłuszcze zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT), które mają dobroczynny wpływ na nasz organizm.

Kostka brukowa – zalety i układanie

Wśród wielu zalet kostki brukowej na szczególną uwagę zasługują jej trwałość i wytrzymałość oraz walory estetyczne

poczdam

Studia zagranicą? Może uniwersytet i akademik w Poczdamie?

Kwestię zamieszkania na czas studiów rozwiązuje Basecamp – akademik w Poczdamie

Zapach idealny – jak wybrać perfumy?

Warto wiedzieć więcej o zapachach, o tym jak wybrać perfumy, jakie są ich rodzaje

Warto jeździć na łyżwach!

Jazda na łyżwach poprawia nie tylko kondycję czy figurę, ale także wpływa dobroczynnie na samopoczucie

Stłuszczenie wątroby – przyczyny, dieta i leczenie

Stłuszczenie wątroby występuje u ok. 20-25% Polaków, z czego 10-15% zmaga się niealkoholowym stłuszczeniem wątroby

Kurkuma – w kuchni, kosmetyczce i dla zdrowia

Kurkuma – od wieków ceniona za dobroczynny wpływ na zdrowie i urodę

Łysienie androgenowe – specyfika, pielęgnacja

Podstawą pielęgnacji jest odpowiedni szampon do włosów wypadających.

Karp – nie tylko od święta

Wiele mówi się o tym, aby włączać ryby do naszej diety, aby jeść je częściej. Nie dotyczy to tylko popularnego dorsza, łososia czy mintaja. Karp, ryba jadana głównie podczas świąt, nie musi wcale być jedynie wigilijnym daniem.

Konia z rzędem temu kto odgadnie, dlaczego karp to ryba jadana tylko w czasie Wigilii. Mało kto sięga po tę wartościową i smaczną rybę poza okresem Bożego Narodzenia, a przecież nie ustępuje ona wcale innym popularnym gatunkom.

wigilia

Karp – jedna z głównych potraw na wigilijnym stole

Wartościowy i smaczny karp

Kar to ryba średniotłusta, a zatem mogą ją jadać od czasu nawet osoby na diecie. Tym bardziej, że tłuszcz zawarty w rybach jest nam bardzo potrzebny. Nasz, nie tylko świąteczny, karp jest źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6. Ponadto zawiera witaminy z grupy B (B1,B6,B12 i PP). Oczywiście dostarcza nam również cenne i łatwo przyswajalne białko oraz wapń, fosfor, potas, żelazo i sód.

karp pieczony

Odpowiednio przyrządzony karp to bogactwo wartości odżywczych

 

kapr warzywa

Upieczony z warzywami – smaczny i zdrowy

Nie taki kaloryczny jak go malują..

Karp kojarzy nam się głównie z dość kalorycznym smażonym daniem, ale doskonałą, lekką alternatywą będzie karp w galarecie. Można go także upiec w towarzystwie warzyw i ziół, używając papieru do pieczenia czy folii. Wbrew pozorom karp nie jest bombą kaloryczną, jeśli nie zostanie przyrządzony „na ciężko”. 100 g surowej ryby to tylko 127 kalorii, gotowany karp w galarecie – 162 kalorii, ale smażony w panierce ma od 200 do 300 kcal, natomiast 100 gramowy karpia upieczony to ok. 147 kalorii.

smażony karp

Najwięcej kalorii ma karp smażony

 

panierowany

Panierowany karp – lubiany, ale kaloryczny

Ryby kupujemy oczywiście tylko od sprawdzonych dobrych dostawców. Po dobre karpie w całości, dzwonkach, w formie filetów warto wybrać się do Makro.

Zdjęcia: shutterstock

About The Author

Reply