Profilaktyka i leczenie – sposoby na ból dziąseł

Warto znać sposoby na ból dziąseł, ale przede wszystkim jego przyczyny i metody zapobiegania.

Zamotana w szale

Szal stanowi jeden z istotniejszych elementów stylizacji, dodaje jej szyku lub jest awangardowy, oryginalny, niebanalny.

Witaminy w ciąży i w okresie karmienia piersią

Zbilansowana dieta oraz odpowiednia suplementacja mają zapewnić niezbędne składniki mineralne oraz witaminy w ciąży.

O rety przytyłam… czyli poświąteczny detoks

Poświąteczny detoks można zacząć od ożywczego koktajlu, który stymuluje metabolizm

Zrób to sam, czyli maseczki domowe

Domowe maseczki bazują głównie na tym, czego używamy w kuchni

Za pięć dwunasta, czyli maseczki przed Sylwestrem

Warto zastosować odpowiednie maseczki, dobrze dobrane mogą naprawdę zdziałać cuda

Ból w plecach, problemy z kręgosłupem – kto ich nie zna…?

Statystycznie co drugi Polak narzeka na problemy z kręgosłupem

Jak nie zwariować przed świętami? Jak się nimi cieszyć…

Przypomnij sobie dlaczego lubiłaś święta jako dziecko

Karp – nie tylko od święta

Karp, ryba jadana głównie podczas świąt, nie musi wcale być jedynie wigilijnym daniem

Skuteczny i przyswajalny magnez z witaminą B6

Magne B6 – optymalne połączenie magnezu z witaminą B6.

Karp – nie tylko od święta

Wiele mówi się o tym, aby włączać ryby do naszej diety, aby jeść je częściej. Nie dotyczy to tylko popularnego dorsza, łososia czy mintaja. Karp, ryba jadana głównie podczas świąt, nie musi wcale być jedynie wigilijnym daniem.

Konia z rzędem temu kto odgadnie, dlaczego karp to ryba jadana tylko w czasie Wigilii. Mało kto sięga po tę wartościową i smaczną rybę poza okresem Bożego Narodzenia, a przecież nie ustępuje ona wcale innym popularnym gatunkom.

wigilia

Karp – jedna z głównych potraw na wigilijnym stole

Wartościowy i smaczny karp

Kar to ryba średniotłusta, a zatem mogą ją jadać od czasu nawet osoby na diecie. Tym bardziej, że tłuszcz zawarty w rybach jest nam bardzo potrzebny. Nasz, nie tylko świąteczny, karp jest źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6. Ponadto zawiera witaminy z grupy B (B1,B6,B12 i PP). Oczywiście dostarcza nam również cenne i łatwo przyswajalne białko oraz wapń, fosfor, potas, żelazo i sód.

karp pieczony

Odpowiednio przyrządzony karp to bogactwo wartości odżywczych

 

kapr warzywa

Upieczony z warzywami – smaczny i zdrowy

Nie taki kaloryczny jak go malują..

Karp kojarzy nam się głównie z dość kalorycznym smażonym daniem, ale doskonałą, lekką alternatywą będzie karp w galarecie. Można go także upiec w towarzystwie warzyw i ziół, używając papieru do pieczenia czy folii. Wbrew pozorom karp nie jest bombą kaloryczną, jeśli nie zostanie przyrządzony „na ciężko”. 100 g surowej ryby to tylko 127 kalorii, gotowany karp w galarecie – 162 kalorii, ale smażony w panierce ma od 200 do 300 kcal, natomiast 100 gramowy karpia upieczony to ok. 147 kalorii.

smażony karp

Najwięcej kalorii ma karp smażony

 

panierowany

Panierowany karp – lubiany, ale kaloryczny

Ryby kupujemy oczywiście tylko od sprawdzonych dobrych dostawców. Po dobre karpie w całości, dzwonkach, w formie filetów warto wybrać się do Makro.

Zdjęcia: shutterstock

About The Author

Reply