Frytkownica na gorące powietrze i marzenie o beztłuszczowych frytkach

Pyszne frytki bez tłuszczu przygotujemy w frytkownicy na gorące powietrze.

Co to jest rolowanie? Spraw sobie roller!

Rolowanie to metoda masażu, którą każdy może zastosować we własnym zakresie

Jak „rozważnie” pić alkohol i jak zwalczać kaca

Jak świat światem odpowiedź na odwieczne pytanie jak leczyć kaca, jest praktycznie na wagę złota

Chcesz schudnąć na wiosnę? Uważaj na zaburzenia odżywiania!

Do najczęściej diagnozowanych zaburzeń należą anoreksja, bulimia oraz ortoreksja.

Jak często TO robisz?

Myć albo nie myć… okna i jak często to robić?

Jak zrobić sushi? To wcale nie jest takie trudne!

Jak się robi sushi? Wbrew pozorom nie jest to wcale takie trudne.

Karaiby – turystyczny raj!

Wyspy Karaibskie są niekwestionowanym turystycznym hitem na skalę światową

Domowe sposoby na spierzchnięte usta

Spierzchnięte usta to częsty i niestety bolesny problem wielu pań

Awokado – jedz na zdrowie

Awokado zawiera stosunkowo niewiele cukrów prostych, jest natomiast bogate w… tłuszcze.

Bezsenność, kłopoty ze snem – co robić…?

Kłopoty ze snem to dziś dość powszechny problem, możemy mówić nawet o bezsenności.

Karp – nie tylko od święta

Wiele mówi się o tym, aby włączać ryby do naszej diety, aby jeść je częściej. Nie dotyczy to tylko popularnego dorsza, łososia czy mintaja. Karp, ryba jadana głównie podczas świąt, nie musi wcale być jedynie wigilijnym daniem.

Konia z rzędem temu kto odgadnie, dlaczego karp to ryba jadana tylko w czasie Wigilii. Mało kto sięga po tę wartościową i smaczną rybę poza okresem Bożego Narodzenia, a przecież nie ustępuje ona wcale innym popularnym gatunkom.

wigilia

Karp – jedna z głównych potraw na wigilijnym stole

Wartościowy i smaczny karp

Kar to ryba średniotłusta, a zatem mogą ją jadać od czasu nawet osoby na diecie. Tym bardziej, że tłuszcz zawarty w rybach jest nam bardzo potrzebny. Nasz, nie tylko świąteczny, karp jest źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6. Ponadto zawiera witaminy z grupy B (B1,B6,B12 i PP). Oczywiście dostarcza nam również cenne i łatwo przyswajalne białko oraz wapń, fosfor, potas, żelazo i sód.

karp pieczony

Odpowiednio przyrządzony karp to bogactwo wartości odżywczych

 

kapr warzywa

Upieczony z warzywami – smaczny i zdrowy

Nie taki kaloryczny jak go malują..

Karp kojarzy nam się głównie z dość kalorycznym smażonym daniem, ale doskonałą, lekką alternatywą będzie karp w galarecie. Można go także upiec w towarzystwie warzyw i ziół, używając papieru do pieczenia czy folii. Wbrew pozorom karp nie jest bombą kaloryczną, jeśli nie zostanie przyrządzony „na ciężko”. 100 g surowej ryby to tylko 127 kalorii, gotowany karp w galarecie – 162 kalorii, ale smażony w panierce ma od 200 do 300 kcal, natomiast 100 gramowy karpia upieczony to ok. 147 kalorii.

smażony karp

Najwięcej kalorii ma karp smażony

 

panierowany

Panierowany karp – lubiany, ale kaloryczny

Ryby kupujemy oczywiście tylko od sprawdzonych dobrych dostawców. Po dobre karpie w całości, dzwonkach, w formie filetów warto wybrać się do Makro.

Zdjęcia: shutterstock

About The Author

Reply