Czy znasz WAS – syndrom stresu weekendowego?

WAS, czyli syndrom stresu weekendowego, jest swoistym znakiem dzisiejszych zabieganych czasów i życia w pośpiechu

Matcha – samo zdrowie, wyborny smak i aromat

Pisząc o zdrowej żywności i produktach superfood nie można pominąć herbaty nad herbatami, jaką jest matcha

Inhalacje – na przeziębienie, katar i chore zatoki

Inhalacje – na przeziębienie, uporczywy kaszel, katar, problemy z zatokami i efektywną aplikację leków

piegowata

Znajdź swój sposób na piegi

Poznaj swój sposób na piegi – na ich zamaskowanie, ukrycie, a nawet usunięcie

Lato 2019 – wybierz modny kostium kąpielowy

Sezon letni to czas na uzupełnienie garderoby, a jej nieodzownym elementem jest oczywiście kostium kąpielowy.

Truskawki – na powitanie lata!

Truskawki to nasze ulubione owoce, są naprawdę bardzo zdrowe, smaczne i mają wyjątkowo mało kalorii

Małe torebki – modne i kobiece

Wdzięk, kobiecość i elegancja to małe torebki, które w tym sezonie są bardzo modne

Jak odżywić włosy po farbowaniu?

Szukamy odpowiedzi na pytanie – jak odżywić włosy po farbowaniu, zwłaszcza, kiedy zaczynają wypadać.

Menopauza – zdrowa dieta ma znaczenie

Menopauza kojarzy się z pewnymi niedogodnościami, towarzyszy jej często przyrost masy ciała

Nasiona chia – samo zdrowie

Nasiona chia to źródło cennych kwasów tłuszczowych, białka, wapnia, fosforu oraz błonnika.

Karp – nie tylko od święta

Wiele mówi się o tym, aby włączać ryby do naszej diety, aby jeść je częściej. Nie dotyczy to tylko popularnego dorsza, łososia czy mintaja. Karp, ryba jadana głównie podczas świąt, nie musi wcale być jedynie wigilijnym daniem.

Konia z rzędem temu kto odgadnie, dlaczego karp to ryba jadana tylko w czasie Wigilii. Mało kto sięga po tę wartościową i smaczną rybę poza okresem Bożego Narodzenia, a przecież nie ustępuje ona wcale innym popularnym gatunkom.

wigilia

Karp – jedna z głównych potraw na wigilijnym stole

Wartościowy i smaczny karp

Kar to ryba średniotłusta, a zatem mogą ją jadać od czasu nawet osoby na diecie. Tym bardziej, że tłuszcz zawarty w rybach jest nam bardzo potrzebny. Nasz, nie tylko świąteczny, karp jest źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6. Ponadto zawiera witaminy z grupy B (B1,B6,B12 i PP). Oczywiście dostarcza nam również cenne i łatwo przyswajalne białko oraz wapń, fosfor, potas, żelazo i sód.

karp pieczony

Odpowiednio przyrządzony karp to bogactwo wartości odżywczych

 

kapr warzywa

Upieczony z warzywami – smaczny i zdrowy

Nie taki kaloryczny jak go malują..

Karp kojarzy nam się głównie z dość kalorycznym smażonym daniem, ale doskonałą, lekką alternatywą będzie karp w galarecie. Można go także upiec w towarzystwie warzyw i ziół, używając papieru do pieczenia czy folii. Wbrew pozorom karp nie jest bombą kaloryczną, jeśli nie zostanie przyrządzony „na ciężko”. 100 g surowej ryby to tylko 127 kalorii, gotowany karp w galarecie – 162 kalorii, ale smażony w panierce ma od 200 do 300 kcal, natomiast 100 gramowy karpia upieczony to ok. 147 kalorii.

smażony karp

Najwięcej kalorii ma karp smażony

 

panierowany

Panierowany karp – lubiany, ale kaloryczny

Ryby kupujemy oczywiście tylko od sprawdzonych dobrych dostawców. Po dobre karpie w całości, dzwonkach, w formie filetów warto wybrać się do Makro.

Zdjęcia: shutterstock

About The Author

Reply