Menopauza – zdrowa dieta ma znaczenie

Menopauza kojarzy się z pewnymi niedogodnościami, towarzyszy jej często przyrost masy ciała

Nasiona chia – samo zdrowie

Nasiona chia to źródło cennych kwasów tłuszczowych, białka, wapnia, fosforu oraz błonnika.

Dżinsowa rewolucja – modne jeansy, nowe kolory i fasony

Wielki renesans spranego jeansu, marmurków, a pas naszych ulubionych spodni wędruje do góry

Makijaż ślubny – to warto wiedzieć!

Wyjątkowy makijaż ślubny rożni się od codziennego czy wykonywanego na tzw. wyjścia, imprezy.

Wiosna i lato na głowie – modne odcienie blondu

Jakie odcienie blond będą modne wiosną i latem?

Domino’s – włoska pizza na Pradze, Ursynowie… wszędzie

Dzięki Domino’s w Warszawie zjemy pizzę na Pradze, Bemowie… w centrum i na przedmieściach

Wielkanocne tradycje

Warto zatem znać tradycje wielkanocne i nie kojarzyć świąt tylko z wydatkami i suto zastawionym stołem

Powrót Mary Jane– grzeczne czółenka znów modne!

Mary Jane to dziś klasyk, obuwie mocno osadzone w stylistyce retro

Frytkownica na gorące powietrze i marzenie o beztłuszczowych frytkach

Pyszne frytki bez tłuszczu przygotujemy w frytkownicy na gorące powietrze.

Co to jest rolowanie? Spraw sobie roller!

Rolowanie to metoda masażu, którą każdy może zastosować we własnym zakresie

Kondycja, wymarzona sylwetka i… skakanka

Zapewne wiele osób uważa, że efektywna praca nad sylwetką, to konieczność posiadania karnetu do modnego klubu, hektolitry potu wylane na siłowni czy kosztowny trening personalny. Tymczasem można ćwiczyć, i to naprawdę skutecznie, wszędzie. Wystarczy znana nam z czasów dzieciństwa… skakanka. Ale uwaga –  ze skakanką nie ma żartów, może solidnie wymęczyć, jednakże rezultaty będą miłą niespodzianką.

Dlaczego warto zaprzyjaźnić się ze skakanką

Nie bez powodu ze skakanką skaczą prawdziwi twardziele, czyli bokserzy i to bynajmniej nie w ramach relaksu. Jak się okazuje 30 minut intensywnego przeskakiwania przez ten niepozorny przyrząd, może spalić nawet 300-400 kcal. Ale na tym nie koniec – skakanka to nie tylko spalanie kalorii. Skacząc systematycznie i z pełnym zaangażowaniem pracujemy nad całym ciałem – wzmacniamy i rzeźbimy łydki, pośladki, ramiona, brzuch. Nie mówiąc już o coraz lepszej kondycji. Trening ze skakanką zapewnia też lepszą pracę serca i układu krążenia, poprawiamy koordynację i działanie zmysłu równowagi. Skaczemy, świetnie się bawimy, a przy okazji wzmacniamy elastyczność stawów i stymulujemy przemianę materii. Poza tym ćwiczyć możemy wszędzie –  w domu, w ogrodzie, na plaży, w lesie, w klubie sportowym, a skakanka mieści się nawet w damskiej torebce.

kobieta

Wymarzona sylwetka i zwykła skakanka

Systematyczność – klucz do sukcesu

Jak w każdej dyscyplinie, nie tylko sportowej, ważna jest systematyczność. Regularne treningi ze skakanką powinny docelowo trwać ok. 30 minut, a skakać można codziennie. Oczywiście pierwsze kroki stawiamy, a raczej skaczemy, ostrożnie i ostrożnie. Można zacząć w systemie 30 sekund skakania i 10 sekund przerwy, aż do 10 minut. Stopniowo wydłużamy trening – do pół godziny.  Zanim dojdziemy o codziennych sesji ze skakanką można ćwiczyć 3-4 razy w tygodniu. Dobrym pomysłem jest dodatnie treningów siłowych.

buty

Wygodne buty, skakanka i systematyczność

Trzeba kupić skakankę

Dziś to nie jest już tylko zwykły sznurek z uchwytami, szczególnie jeśli chcemy skakać naprawdę systematycznie i efektywnie . Kluczowe znaczenie ma oczywiście odpowiednia długość – stajemy na środku skakanki, a długość uchwytów powinna sięgać niewiele ponad wysokość pach. Warto zainwestować w dobrą, lekką skakankę, praktycznym gadżetem jest licznik, który pokazuje czas skakania i liczbę spalonych kalorii. Dodatkowym wyzwaniem mogą być skakanki z obciążeniem, które jeszcze bardziej wspomagają pracę serca, wzmacniają ręce i stymulują spalanie tkanki tłuszczowej. Nie zapominamy o stroju i butach – zakładamy ubranie sportowe, oddychające, dopasowane, miękkie, wygodne buty, amortyzujące skoki.

skakanka

Trzeba wybrać dobrą skakankę

Są też pewne przeciwskazania

To nie tak, że skoro skakanką bawią się dzieci, to skakać każdy może. Dużą ostrożność albo rezygnację z tej formy aktywności zaleca się przede wszystkim osobom z dużą nadwagą i otyłością, schorzeniami stawów  oraz cierpiącym na niewydolność sercową i kłopoty z krążeniem,

Zdjęcia – pixabay.com

About The Author

Reply