Bolące stawy – reumatyzm i inne przyczyny

Najczęściej bolące stawy kojarzymy z reumatyzmem, ale to nie jedyna przyczyna takich dolegliwości.

Ból brzucha – gdzie boli i dlaczego

Ból brzucha to wyzwanie dla pacjenta i diagnostyki i jedna z najczęściej zgłaszanych dolegliwości

Pyszne pasztety – na śniadanie i od święta

Parafrazując słowa poety możemy z dumą powiedzieć, że Polacy nie gęsi i swoje pasztety mają

Przygotuj włosy do zimy

Sezon jesienno – zimowy bywa największym wyzwaniem dla włosów

Fosfolipidy – dlaczego są tak ważne dla wątroby

Pojęcia takie jak hepatocyty, fosfolipidy czy też funkcje wątroby, powinny być nam znane.

Jesień w parku – dla zdrowia i dla zabawy

Jesienny park zamiast telewizora i komputera!

Chroń skórę, sięgnij po Iwostin Solecrin

Wielbiciele opalania powinni wiedzieć, że słońce to nie samo dobro, może negatywnie wpływać na skórę i zagrażać zdrowiu

Ekologiczna żywność – postaw na zdrowie

Jakie wymagania musi spełniać zdrowe jedzenie, aby można było uznać je za wartościową żywność ekologiczną

Zdrowie pupila – pełnowartościowe karmy dla psów

Odpowiednio dobrane pełnowartościowe karmy dla psów zapewnią im zdrowie, kondycję, odporność, energię, oczywiście będą im także smakować.

Odparzenia pieluszkowe – jak im zapobiec i jak je leczyć

Skóra niemowląt jest delikatna, a odparzenia pieluszkowe spędzają sen z powiek najbardziej troskliwym mamom

Kondycja, wymarzona sylwetka i… skakanka

Zapewne wiele osób uważa, że efektywna praca nad sylwetką, to konieczność posiadania karnetu do modnego klubu, hektolitry potu wylane na siłowni czy kosztowny trening personalny. Tymczasem można ćwiczyć, i to naprawdę skutecznie, wszędzie. Wystarczy znana nam z czasów dzieciństwa… skakanka. Ale uwaga –  ze skakanką nie ma żartów, może solidnie wymęczyć, jednakże rezultaty będą miłą niespodzianką.

Dlaczego warto zaprzyjaźnić się ze skakanką

Nie bez powodu ze skakanką skaczą prawdziwi twardziele, czyli bokserzy i to bynajmniej nie w ramach relaksu. Jak się okazuje 30 minut intensywnego przeskakiwania przez ten niepozorny przyrząd, może spalić nawet 300-400 kcal. Ale na tym nie koniec – skakanka to nie tylko spalanie kalorii. Skacząc systematycznie i z pełnym zaangażowaniem pracujemy nad całym ciałem – wzmacniamy i rzeźbimy łydki, pośladki, ramiona, brzuch. Nie mówiąc już o coraz lepszej kondycji. Trening ze skakanką zapewnia też lepszą pracę serca i układu krążenia, poprawiamy koordynację i działanie zmysłu równowagi. Skaczemy, świetnie się bawimy, a przy okazji wzmacniamy elastyczność stawów i stymulujemy przemianę materii. Poza tym ćwiczyć możemy wszędzie –  w domu, w ogrodzie, na plaży, w lesie, w klubie sportowym, a skakanka mieści się nawet w damskiej torebce.

kobieta

Wymarzona sylwetka i zwykła skakanka

Systematyczność – klucz do sukcesu

Jak w każdej dyscyplinie, nie tylko sportowej, ważna jest systematyczność. Regularne treningi ze skakanką powinny docelowo trwać ok. 30 minut, a skakać można codziennie. Oczywiście pierwsze kroki stawiamy, a raczej skaczemy, ostrożnie i ostrożnie. Można zacząć w systemie 30 sekund skakania i 10 sekund przerwy, aż do 10 minut. Stopniowo wydłużamy trening – do pół godziny.  Zanim dojdziemy o codziennych sesji ze skakanką można ćwiczyć 3-4 razy w tygodniu. Dobrym pomysłem jest dodatnie treningów siłowych.

buty

Wygodne buty, skakanka i systematyczność

Trzeba kupić skakankę

Dziś to nie jest już tylko zwykły sznurek z uchwytami, szczególnie jeśli chcemy skakać naprawdę systematycznie i efektywnie . Kluczowe znaczenie ma oczywiście odpowiednia długość – stajemy na środku skakanki, a długość uchwytów powinna sięgać niewiele ponad wysokość pach. Warto zainwestować w dobrą, lekką skakankę, praktycznym gadżetem jest licznik, który pokazuje czas skakania i liczbę spalonych kalorii. Dodatkowym wyzwaniem mogą być skakanki z obciążeniem, które jeszcze bardziej wspomagają pracę serca, wzmacniają ręce i stymulują spalanie tkanki tłuszczowej. Nie zapominamy o stroju i butach – zakładamy ubranie sportowe, oddychające, dopasowane, miękkie, wygodne buty, amortyzujące skoki.

skakanka

Trzeba wybrać dobrą skakankę

Są też pewne przeciwskazania

To nie tak, że skoro skakanką bawią się dzieci, to skakać każdy może. Dużą ostrożność albo rezygnację z tej formy aktywności zaleca się przede wszystkim osobom z dużą nadwagą i otyłością, schorzeniami stawów  oraz cierpiącym na niewydolność sercową i kłopoty z krążeniem,

Zdjęcia – pixabay.com

About The Author

Reply