Domowe sposoby i skuteczny syrop na kaszel dla dzieci

Skuteczne sposoby oraz dobry syrop na kaszel dla dzieci to swoisty niezbędnik każdego rodzica

Kochamy kundelki!

Kochamy kundelki. Dla wielu osób to absolutnie bezdyskusyjne i prawdziwe stwierdzenie.

Vademecum rodzica – jak przewijać noworodka

Kiedy w grę wchodzi przewijanie noworodka, na początku pojawia się u rodziców obawa…

Biegunka u niemowlaka – elektrolity i probiotyki

Biegunka u niemowlaka niesie ryzyko odwodnienia, którego nigdy nie można lekceważyć.

Skuteczne leczenie i domowe sposoby na grypę

Dobrze zaopatrzona apteczka, domowe sposoby na grypę i przeziębienie oraz zdrowy rozsądek – to nasz jesienno – zimowy zestaw obowiązkowy

Smacznie, zdrowo, egzotycznie – pierś z kurczaka w sosie curry

Egzotyczny klasyk kulinarny, pierś z kurczaka w sosie curry – smacznie i zdrowo

Chrup orzechy na zdrowie!

Orzechy – najcenniejsze z bakalii, wyjątkowo wartościowe i smaczne.

Dieta i trening na redukcję – ogólne zasady

Dieta oraz trening będą skuteczne, jeśli określimy cel i dostosujemy plan treningowy oraz menu do tego celu.

Plecaki, torby worki – praktycznie, stylowo, na każdą okazję

Plecaki i worki mody praktycznej – niebanalne, oryginalne i unikatowe

Jesienne skarby – papryka

Papryka jest zdrowa, kolorowa, smaczna, znajduje szerokie zastosowanie w kuchni

Kondycja, wymarzona sylwetka i… skakanka

Zapewne wiele osób uważa, że efektywna praca nad sylwetką, to konieczność posiadania karnetu do modnego klubu, hektolitry potu wylane na siłowni czy kosztowny trening personalny. Tymczasem można ćwiczyć, i to naprawdę skutecznie, wszędzie. Wystarczy znana nam z czasów dzieciństwa… skakanka. Ale uwaga –  ze skakanką nie ma żartów, może solidnie wymęczyć, jednakże rezultaty będą miłą niespodzianką.

Dlaczego warto zaprzyjaźnić się ze skakanką

Nie bez powodu ze skakanką skaczą prawdziwi twardziele, czyli bokserzy i to bynajmniej nie w ramach relaksu. Jak się okazuje 30 minut intensywnego przeskakiwania przez ten niepozorny przyrząd, może spalić nawet 300-400 kcal. Ale na tym nie koniec – skakanka to nie tylko spalanie kalorii. Skacząc systematycznie i z pełnym zaangażowaniem pracujemy nad całym ciałem – wzmacniamy i rzeźbimy łydki, pośladki, ramiona, brzuch. Nie mówiąc już o coraz lepszej kondycji. Trening ze skakanką zapewnia też lepszą pracę serca i układu krążenia, poprawiamy koordynację i działanie zmysłu równowagi. Skaczemy, świetnie się bawimy, a przy okazji wzmacniamy elastyczność stawów i stymulujemy przemianę materii. Poza tym ćwiczyć możemy wszędzie –  w domu, w ogrodzie, na plaży, w lesie, w klubie sportowym, a skakanka mieści się nawet w damskiej torebce.

kobieta

Wymarzona sylwetka i zwykła skakanka

Systematyczność – klucz do sukcesu

Jak w każdej dyscyplinie, nie tylko sportowej, ważna jest systematyczność. Regularne treningi ze skakanką powinny docelowo trwać ok. 30 minut, a skakać można codziennie. Oczywiście pierwsze kroki stawiamy, a raczej skaczemy, ostrożnie i ostrożnie. Można zacząć w systemie 30 sekund skakania i 10 sekund przerwy, aż do 10 minut. Stopniowo wydłużamy trening – do pół godziny.  Zanim dojdziemy o codziennych sesji ze skakanką można ćwiczyć 3-4 razy w tygodniu. Dobrym pomysłem jest dodatnie treningów siłowych.

buty

Wygodne buty, skakanka i systematyczność

Trzeba kupić skakankę

Dziś to nie jest już tylko zwykły sznurek z uchwytami, szczególnie jeśli chcemy skakać naprawdę systematycznie i efektywnie . Kluczowe znaczenie ma oczywiście odpowiednia długość – stajemy na środku skakanki, a długość uchwytów powinna sięgać niewiele ponad wysokość pach. Warto zainwestować w dobrą, lekką skakankę, praktycznym gadżetem jest licznik, który pokazuje czas skakania i liczbę spalonych kalorii. Dodatkowym wyzwaniem mogą być skakanki z obciążeniem, które jeszcze bardziej wspomagają pracę serca, wzmacniają ręce i stymulują spalanie tkanki tłuszczowej. Nie zapominamy o stroju i butach – zakładamy ubranie sportowe, oddychające, dopasowane, miękkie, wygodne buty, amortyzujące skoki.

skakanka

Trzeba wybrać dobrą skakankę

Są też pewne przeciwskazania

To nie tak, że skoro skakanką bawią się dzieci, to skakać każdy może. Dużą ostrożność albo rezygnację z tej formy aktywności zaleca się przede wszystkim osobom z dużą nadwagą i otyłością, schorzeniami stawów  oraz cierpiącym na niewydolność sercową i kłopoty z krążeniem,

Zdjęcia – pixabay.com

About The Author

Reply