kozłowka

Zwiedzanie, relaks, piękne krajobrazy – turysto odwiedź lubelskie!

Wele ciekawego czeka na nas na wchodzie kraju, np. w mniej obleganym regionie województwa lubelskiego.

Grillowanie nie tylko na działce – grille elektryczne

TEFAL – grille elektryczne tego producenta są proste w obsłudze, ale można na nich przyrządzić naprawdę wyjątkowe dania.

Dieta i suplementacja – minerały i witaminy w ciąży

Zapotrzebowanie na minerały, składniki odżywcze oraz witaminy w ciąży jest wyższe.

odzież do jogi

Odzież do jogi unikalny look i design

Na pierwszy rzut oka zajęcia jogi mogą wydawać się proste, statyczne. Wystarczy jednak spróbować, aby przekonać się, że: po pierwsze joga to wymagająca forma aktywności, po drugie… pozytywnie wciąga i uzależnia. Jest to jednak nałóg wyjątkowo dobroczynny dla ciała i ducha, a także okazja do skompletowania bardzo interesującej garderoby. Ubrania do jogi charakteryzują się bowiem świetną jakością i naprawdę efektownym wzornictwem. Komfortowe ubrania do jogi Strój do jogi musi spełniać pewne wymagania, aby był praktyczny, funkcjonalny, nie ograniczał swobody ruchów, a tym samym nie zakłócał specyficznej filozofii tego treningu. Joga  to nie tylko sekwencje ruchów, ćwiczeń, ale także „coś dla

Pedicure – zadbane stopy i letnie trendy

Jak zadbać o efektowny pedicure, co w tym sezonie będziemy malować na paznokciach.

Bóle miesiączkowe – przyczyny, przebieg, leczenie

Nawet najbardziej skuteczne leki i wiedza o tym jak złagodzić bóle miesiączkowe, nie zastąpią konsultacji i badań

Bieg, nordic walking czy spacer dla zdrowia?

Popularne formy aktywności są dostępne praktycznie dla wszystkich – spacer, bieganie i nordic walking.

Zielono mi… na zdrowie

Niepozorna zielenina to prawdziwa skarbnica witamin, minerałów i bogactwo wartości odżywczych

Kosmetyki dla mężczyzn – udane zakupy, skuteczna pielęgnacja

Kosmetyki dla mężczyzn zajmują mniej miejsca w drogeriach, ale jest to naprawdę szeroki i różnorodny asortyment

Z kuchni do drogerii – dobroczynne zioła w kosmetyce

Rośliny mają dobroczynny wpływ na skórę, dlatego znajdują szerokie zastosowanie również w kosmetyce.

Czy można pokonać jesienne smutki?

Jesienne smutki, chandra, a nawet depresja. Zapewne wiele osób słyszy takie sformułowania, a także doświadcza typowych jesiennych stanów. Można powiedzieć, że gorsze samopoczucie, spadek sił, apatia to standardowe reakcje na to, co przynosi nam listopad i jesienna aura. W pewnym sensie jest to naturalna kolej rzeczy, po budzącej do życia wiośnie i aktywnym lecie, jesień to czas odpoczynku. Warto jednak zadbać o to, aby tzw. jesienna chandra nie zdominowała naszych dni. Bo wtedy trudno o regenerację i wyciszenie.

Wszyscy znamy jesienne nastroje
Większość z nas uskarża się na jesienne nastroje, zmęczenie, niewyspanie albo problemy ze snem. Coraz krótsze dni, mało słońca, szarugi nie nastrajają optymistycznie i może się wydawać, że nasz organizm dostraja się do smętnej, szarej aury za oknami. Nic dziwnego, że nie chce nam się rano wstawać, pracować, że unikamy kontaktów towarzyskich. Nie od dziś wiadomo, że na dobry nastrój ogromny wpływ ma pogoda i promienie słoneczne, których niestety w listopadzie mamy jak na lekarstwo. Warto jednak wiedzieć, że są pewne sposoby na jesienne smuteczki. Oczywiście nie ma jednej, uniwersalnej metody. Dla niektórych osób rozwiązaniem mogą być spotkania z przyjaciółmi czy aktywność fizyczna, innym wystarczy wieczór z dobrą książką…

sałatka

Zdrowa dieta – jeden ze sposobów na jesienne samopoczucie

Jesienią zadbajmy o dietę i kondycję
Zdrowe odżywianie to podstawa naszego samopoczucia. Jesień i zima to nie najlepszy okres na wprowadzanie restrykcyjnych, odchudzających diet, ale z drugiej strony nie należy sobie za bardzo sobie folgować, jeść ciężko i kalorycznie. Kiepskie samopoczucie powróci, kiedy latem nie zmieścimy się w ulubione jeansy. W naszym jesiennym menu na lepsze samopoczucie nie może zabraknąć warzyw, sezonowych owoców. Warto zastąpić czerwone mięso zdrowymi rybami. Sięgnijmy po olej lniany, orzechy, czyli po źródła zdrowych kwasów omega -3. Wprowadźmy również codzienny rytuał picia naparów ziołowych. Sprawdzą się np. herbatki z melisą, owocem głogu czy kwiatem lipy.
Aktywność fizyczna to kolejny patent na poprawę humoru, nie od dziś wiadomo, że wysiłek fizyczny uruchamia produkcję serotoniny zwanej hormonem szczęścia. A zatem jeśli tylko mamy okazję warto postawić na zdrowy ruch. Niekoniecznie musi być to od razu siłownia czy basen. Jeśli apatia i brak sił nie pozwalają na taki wysiłek, wystarczy spacer albo spokojne, domowe ćwiczenia – stretching, pilates itp.

na huśtawce

Aktywnie korzystajmy z jesiennego słońca.

Korzystajmy z jesiennego słońca
Zapewne wiele osób ze zdziwieniem przyjmie sugestię dotyczącą spacerowania. Wszak listopad nie słynie z pięknej pogody. Pamiętajmy jednak, że należy korzystać z każdego słonecznego dnia jesienią. To właśnie brak słońca jest jednym z głównych winowajców, jeśli chodzi o jesienną chandrę. Dlatego należy łapać promienie słoneczne, najlepiej w ruchu. Jak najdłużej i jak najczęściej przebywać w naturalnym świetle. O tym jak ważne jest światło świadczy fakt, iż osobom borykającym się ze znacznym spadkiem nastroju i sił, zaleca się leczenie światłem (fototerapię)

w kinie

Dobre kino, spotkanie z przyjaciółmi…

Co możesz zrobić dla siebie?
Praktycznie wszyscy i w każdej chwil możemy poprawić nastrój poprzez bardzo proste i skuteczne czynności, takie jak:
• spotkania ze znajomymi, rodziną – oderwanie od codzienności i wyrwanie się z domu,
• dobry film, książka – najlepiej optymistyczne, np. komedie,
• pomoc innym – nic tak nie poprawia nastroju i samopoczucia jak świadomość bycia potrzebnym,
• muzyka – łagodzi obyczaje, poprawia humor, zwiększa poziom dopaminy,
• otaczanie się kolorami – na przekór szarości, która dominuje w listopadzie, terapia kolorami zdecydowanie podnosi nastrój.

depresja

Nie bagatelizujemy stanów depresyjnych

Pamiętajmy o tym, że długo utrzymujący się stan obniżenia nastroju, może świadczyć o depresji, której absolutnie nie wolno lekceważyć. Objawy takie jak:
• zmęczenie,
• smutek,
• osłabienie popędu seksualnego
• gwałtowne zmiany masy ciała,
• problemy z koncentracją
• niechęć do wykonywania codziennych czynności
występujące długotrwale powinny bezwzględnie skłonić do wizyty u lekarza. Depresja (w tym depresja sezonowa) jest chorobą, z którą trudno poradzić sobie bez specjalistycznej pomocy.

About The Author

Reply