kozłowka

Zwiedzanie, relaks, piękne krajobrazy – turysto odwiedź lubelskie!

Wele ciekawego czeka na nas na wchodzie kraju, np. w mniej obleganym regionie województwa lubelskiego.

Grillowanie nie tylko na działce – grille elektryczne

TEFAL – grille elektryczne tego producenta są proste w obsłudze, ale można na nich przyrządzić naprawdę wyjątkowe dania.

Dieta i suplementacja – minerały i witaminy w ciąży

Zapotrzebowanie na minerały, składniki odżywcze oraz witaminy w ciąży jest wyższe.

odzież do jogi

Odzież do jogi unikalny look i design

Na pierwszy rzut oka zajęcia jogi mogą wydawać się proste, statyczne. Wystarczy jednak spróbować, aby przekonać się, że: po pierwsze joga to wymagająca forma aktywności, po drugie… pozytywnie wciąga i uzależnia. Jest to jednak nałóg wyjątkowo dobroczynny dla ciała i ducha, a także okazja do skompletowania bardzo interesującej garderoby. Ubrania do jogi charakteryzują się bowiem świetną jakością i naprawdę efektownym wzornictwem. Komfortowe ubrania do jogi Strój do jogi musi spełniać pewne wymagania, aby był praktyczny, funkcjonalny, nie ograniczał swobody ruchów, a tym samym nie zakłócał specyficznej filozofii tego treningu. Joga  to nie tylko sekwencje ruchów, ćwiczeń, ale także „coś dla

Pedicure – zadbane stopy i letnie trendy

Jak zadbać o efektowny pedicure, co w tym sezonie będziemy malować na paznokciach.

Bóle miesiączkowe – przyczyny, przebieg, leczenie

Nawet najbardziej skuteczne leki i wiedza o tym jak złagodzić bóle miesiączkowe, nie zastąpią konsultacji i badań

Bieg, nordic walking czy spacer dla zdrowia?

Popularne formy aktywności są dostępne praktycznie dla wszystkich – spacer, bieganie i nordic walking.

Zielono mi… na zdrowie

Niepozorna zielenina to prawdziwa skarbnica witamin, minerałów i bogactwo wartości odżywczych

Kosmetyki dla mężczyzn – udane zakupy, skuteczna pielęgnacja

Kosmetyki dla mężczyzn zajmują mniej miejsca w drogeriach, ale jest to naprawdę szeroki i różnorodny asortyment

Z kuchni do drogerii – dobroczynne zioła w kosmetyce

Rośliny mają dobroczynny wpływ na skórę, dlatego znajdują szerokie zastosowanie również w kosmetyce.

Naturalne sposoby na lepszą odporność

Sezon zimowy, szczególnie taki bez mrozów i śniegu, za to wietrzny i deszczowy, sprzyja niestety przeziębieniom oraz infekcjom. Wirusy i bakterie namnażają się i rozprzestrzeniają bardzo skutecznie, a osłabiona odporność dodatkowo ułatwia im drogę do naszego organizmu. Naturalne, domowe i ogólnie dostępne sposoby na wzmocnienie układu odpornościowego, są zatem szczególnie zalecane.

Zaletą domowych metod jest to, że każdy może po nie sięgnąć, nie są kłopotliwe, nie trzeba wydawać fortuny na drogie suplementy. Poza tym większość z nich jest tak naprawdę całkiem przyjemna, chodzi bowiem o szeroko rozumiany zdrowy tryb życia, a nie jakieś wielkie zmiany czy życiowe wyczyny.

Na dobry początek – śniadanie

Dzień zaczynamy od śniadania, to najważniejszy posiłek dnia nie tylko dla tych, którzy się odchudzają. Budujemy i wzmacniamy odporność dając organizmowi na dzień dobry zastrzyk wartościowej energii. Dlatego śniadanie to nie pączek i kawa, ale solidny, ciepły posiłek, np. owsianka, otręby i musli z ciepłym mlekiem, zdrowe owoce, grzanka z twarogiem albo z jajkiem, czyli syty, ale nie ciężki.

zupa

Talerz ciepłej zupy z warzyw – idealny zimowy posiłek

Jedz na zdrowie, czyli dieta na odporność

Odporność zaczyna się w jelitach, dlatego tak ważne jest odpowiednio skomponowane menu. Na pewno w diecie powinny znaleźć się warzywa, dobrze jeśli są w postaci surówek, sałatek, czyli nieprzetworzone. Zimą warto jednak postawić na ciepłe posiłki i wówczas idealna będzie porządna zupa warzywna. Prawdziwe bogactwo witamin i składników mineralnych znajdziemy w zielonych roślinach, ze szczególnym wskazaniem na kiełki i natkę. Nie przejmujmy się tym, że nie ma teraz zbyt wielu świeżych owoców i warzyw, wystarczy zastąpić je mrożonkami. W zbilansowanym jadłospisie nie może zabraknąć pełnowartościowego, lekkostrawnego białka, czyli chudego mięsa oraz ryb. Pamiętajmy, że ryby to także cenne źródło zdrowych tłuszczów. Uzupełnieniem kompletnego menu będą zdrowe węglowodany – kasze, pełnowartościowe makarony, pieczywo, ryż. Warto sięgać również po tradycyjne, polskie kiszonki, które wpływają dobroczynnie na stan mikroflory jelitowej, a także poprawiają wchłanianie witamin oraz mikroelementów.

cebula czosnek

Przeciw wirusom i bakteriom!

Z natury na zdrowie

Szczególnie zaleca się spożywanie czosnku, miodu i cebuli. Zarówno w posiłkach, jak i leczniczo oraz profilaktycznie. Syrop z cebuli lub czosnku to znany, domowy sposób na chore gardło. Nie bez powodu czosnek nazywa się nawet naturalnym antybiotykiem. Miód to prawdziwa skarbnica witamin oraz enzymów, które stymulują układ immunologiczny. Dlatego warto zacząć dzień od  szklanki wody z cytryną i miodem.

relaks

Relaks i odpoczynek na zdrowie

Zdrowy relaks i czas na sen

Odreagowanie stresu, wyciszenie, znalezienie czasu na odpoczynek i relaks to podstawa jeśli chodzi o wzmacnianie odporności. Dla zdrowia psychicznego i fizycznego ważne jest, abyśmy umieli oderwać się od obowiązków i znajdowali czas na przyjemności. Niezbędny jest również sen, co najmniej 7-8 godzin na dobę. Przemęczenie osłabia odporność i sprzyja infekcjom.

Hartuj się!

Zahartowany organizm ma więcej sił obronnych. Dlatego warto wdrażać wszelkie zabiegi hartujące go, np. zimny i ciepły prysznic naprzemiennie, wietrzenie mieszkania, spanie przy otwartym oknie, nie przegrzewanie mieszkania, zwłaszcza sypialni. Codzienne spacery, nawet kiedy za oknami mróz, to również pewny sposób na lepszą odporność. Pamiętajmy też o tym, aby ubierać się stosownie do pogody, najlepiej na cebulkę, żeby można było coś zdjąć lub coś dołożyć.

spacer

Spacer o każdej porze roku

 

Zdjęcia: pixabay.com

About The Author

Reply