Garnki Philipiak – smacznie, ekonomicznie i na zdrowie

Wysokiej klasy garnki ze stali chirurgicznej – gotowanie zdrowe, smaczne i ekonomiczne

Będzie się działo, czyli trendy na wiosnę i lato 2020

Za oknami kombinacja listopada i zimy, a przed nami trendy na wiosnę i lato 2020

Dobre tłuszcze, czyli niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe

Dobre tłuszcze zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT), które mają dobroczynny wpływ na nasz organizm.

Kostka brukowa – zalety i układanie

Wśród wielu zalet kostki brukowej na szczególną uwagę zasługują jej trwałość i wytrzymałość oraz walory estetyczne

poczdam

Studia zagranicą? Może uniwersytet i akademik w Poczdamie?

Kwestię zamieszkania na czas studiów rozwiązuje Basecamp – akademik w Poczdamie

Zapach idealny – jak wybrać perfumy?

Warto wiedzieć więcej o zapachach, o tym jak wybrać perfumy, jakie są ich rodzaje

Warto jeździć na łyżwach!

Jazda na łyżwach poprawia nie tylko kondycję czy figurę, ale także wpływa dobroczynnie na samopoczucie

Stłuszczenie wątroby – przyczyny, dieta i leczenie

Stłuszczenie wątroby występuje u ok. 20-25% Polaków, z czego 10-15% zmaga się niealkoholowym stłuszczeniem wątroby

Kurkuma – w kuchni, kosmetyczce i dla zdrowia

Kurkuma – od wieków ceniona za dobroczynny wpływ na zdrowie i urodę

Łysienie androgenowe – specyfika, pielęgnacja

Podstawą pielęgnacji jest odpowiedni szampon do włosów wypadających.

Naturalne sposoby na lepszą odporność

Sezon zimowy, szczególnie taki bez mrozów i śniegu, za to wietrzny i deszczowy, sprzyja niestety przeziębieniom oraz infekcjom. Wirusy i bakterie namnażają się i rozprzestrzeniają bardzo skutecznie, a osłabiona odporność dodatkowo ułatwia im drogę do naszego organizmu. Naturalne, domowe i ogólnie dostępne sposoby na wzmocnienie układu odpornościowego, są zatem szczególnie zalecane.

Zaletą domowych metod jest to, że każdy może po nie sięgnąć, nie są kłopotliwe, nie trzeba wydawać fortuny na drogie suplementy. Poza tym większość z nich jest tak naprawdę całkiem przyjemna, chodzi bowiem o szeroko rozumiany zdrowy tryb życia, a nie jakieś wielkie zmiany czy życiowe wyczyny.

Na dobry początek – śniadanie

Dzień zaczynamy od śniadania, to najważniejszy posiłek dnia nie tylko dla tych, którzy się odchudzają. Budujemy i wzmacniamy odporność dając organizmowi na dzień dobry zastrzyk wartościowej energii. Dlatego śniadanie to nie pączek i kawa, ale solidny, ciepły posiłek, np. owsianka, otręby i musli z ciepłym mlekiem, zdrowe owoce, grzanka z twarogiem albo z jajkiem, czyli syty, ale nie ciężki.

zupa

Talerz ciepłej zupy z warzyw – idealny zimowy posiłek

Jedz na zdrowie, czyli dieta na odporność

Odporność zaczyna się w jelitach, dlatego tak ważne jest odpowiednio skomponowane menu. Na pewno w diecie powinny znaleźć się warzywa, dobrze jeśli są w postaci surówek, sałatek, czyli nieprzetworzone. Zimą warto jednak postawić na ciepłe posiłki i wówczas idealna będzie porządna zupa warzywna. Prawdziwe bogactwo witamin i składników mineralnych znajdziemy w zielonych roślinach, ze szczególnym wskazaniem na kiełki i natkę. Nie przejmujmy się tym, że nie ma teraz zbyt wielu świeżych owoców i warzyw, wystarczy zastąpić je mrożonkami. W zbilansowanym jadłospisie nie może zabraknąć pełnowartościowego, lekkostrawnego białka, czyli chudego mięsa oraz ryb. Pamiętajmy, że ryby to także cenne źródło zdrowych tłuszczów. Uzupełnieniem kompletnego menu będą zdrowe węglowodany – kasze, pełnowartościowe makarony, pieczywo, ryż. Warto sięgać również po tradycyjne, polskie kiszonki, które wpływają dobroczynnie na stan mikroflory jelitowej, a także poprawiają wchłanianie witamin oraz mikroelementów.

cebula czosnek

Przeciw wirusom i bakteriom!

Z natury na zdrowie

Szczególnie zaleca się spożywanie czosnku, miodu i cebuli. Zarówno w posiłkach, jak i leczniczo oraz profilaktycznie. Syrop z cebuli lub czosnku to znany, domowy sposób na chore gardło. Nie bez powodu czosnek nazywa się nawet naturalnym antybiotykiem. Miód to prawdziwa skarbnica witamin oraz enzymów, które stymulują układ immunologiczny. Dlatego warto zacząć dzień od  szklanki wody z cytryną i miodem.

relaks

Relaks i odpoczynek na zdrowie

Zdrowy relaks i czas na sen

Odreagowanie stresu, wyciszenie, znalezienie czasu na odpoczynek i relaks to podstawa jeśli chodzi o wzmacnianie odporności. Dla zdrowia psychicznego i fizycznego ważne jest, abyśmy umieli oderwać się od obowiązków i znajdowali czas na przyjemności. Niezbędny jest również sen, co najmniej 7-8 godzin na dobę. Przemęczenie osłabia odporność i sprzyja infekcjom.

Hartuj się!

Zahartowany organizm ma więcej sił obronnych. Dlatego warto wdrażać wszelkie zabiegi hartujące go, np. zimny i ciepły prysznic naprzemiennie, wietrzenie mieszkania, spanie przy otwartym oknie, nie przegrzewanie mieszkania, zwłaszcza sypialni. Codzienne spacery, nawet kiedy za oknami mróz, to również pewny sposób na lepszą odporność. Pamiętajmy też o tym, aby ubierać się stosownie do pogody, najlepiej na cebulkę, żeby można było coś zdjąć lub coś dołożyć.

spacer

Spacer o każdej porze roku

 

Zdjęcia: pixabay.com

About The Author

Reply