Frytkownica na gorące powietrze i marzenie o beztłuszczowych frytkach

Pyszne frytki bez tłuszczu przygotujemy w frytkownicy na gorące powietrze.

Co to jest rolowanie? Spraw sobie roller!

Rolowanie to metoda masażu, którą każdy może zastosować we własnym zakresie

Jak „rozważnie” pić alkohol i jak zwalczać kaca

Jak świat światem odpowiedź na odwieczne pytanie jak leczyć kaca, jest praktycznie na wagę złota

Chcesz schudnąć na wiosnę? Uważaj na zaburzenia odżywiania!

Do najczęściej diagnozowanych zaburzeń należą anoreksja, bulimia oraz ortoreksja.

Jak często TO robisz?

Myć albo nie myć… okna i jak często to robić?

Jak zrobić sushi? To wcale nie jest takie trudne!

Jak się robi sushi? Wbrew pozorom nie jest to wcale takie trudne.

Karaiby – turystyczny raj!

Wyspy Karaibskie są niekwestionowanym turystycznym hitem na skalę światową

Domowe sposoby na spierzchnięte usta

Spierzchnięte usta to częsty i niestety bolesny problem wielu pań

Awokado – jedz na zdrowie

Awokado zawiera stosunkowo niewiele cukrów prostych, jest natomiast bogate w… tłuszcze.

Bezsenność, kłopoty ze snem – co robić…?

Kłopoty ze snem to dziś dość powszechny problem, możemy mówić nawet o bezsenności.

O rety przytyłam… czyli poświąteczny detoks


Święta, święta, a po świętach… zostały niektórym dodatkowe kilogramy, uczucie przejedzenia i mocne postanowienie poprawy. Zanim jednak zdyscyplinujemy się na kolejny świąteczny czas, warto zadbać o formę po bożonarodzeniowych i sylwestrowych grzeszkach. Spokojnie – nie trzeba wcale przechodzić na drastyczną dietę i głodówki. Najważniejszy jest umiar, zdrowy rozsądek i ruch.

Zdrowy rozsądek kontra poświąteczne kilogramy

Nie da się trwale i dużo schudnąć w ciągu tygodnia, podobnie jest w drugą stronę – kilka dni folgowania apetytom nie zaprzepaści całorocznej dyscypliny i nie doda nam kilkunastu kilogramów. Owszem czujemy się ciężko, ale w dużej mierze wynika to z zatrzymanej przez organizm wody. Objadanie się ciężkimi potrawami, mało ruchu i czujemy się, jakby w żołądku ciążył kamień. Powrót do zdrowych nawyków pozwoli pozbyć się tego nieprzyjemnego balastu. Warto oczywiście wyczyścić lodówkę z sylwestrowych ciast i odpuścić sobie dojadanie poświątecznych przysmaków. Jeśli dodamy do tego aktywność fizyczną, nadmiary tu i ówdzie powinny wkrótce odejść w zapomnienie.

kanapka

Po świętach wracamy do zdrowych nawyków żywieniowych

Mały detoks, czyli poświąteczne oczyszczanie

Noworoczne oczyszczenia można zacząć od ożywczego koktajlu, który stymuluje metabolizm. A zatem do dzieła – sok z ½ kg pomidorów wzbogacamy pokrojoną cebulą, koperkiem i dokładnie miksujemy, do tego szczypta chili i mamy idealny wstęp do zdrowego, domowego detoksu.

koktajl

Oczyszczający koktajl z pomidorów to jest to!

Oto kilka dobrych rad, jak oczyścić organizm po świątecznym objadaniu się:

  • pij dużo wody, dobrze jeśli uda się wypić ok. 2 litrów, ale nie sięgamy po słodkie soki czy gazowane napoje – to tylko dodatkowe puste kalorie
  • na dobry początek dnia wypij szklankę wody z sokiem z cytryny
  • jedz dużo warzyw, które przywracają prawidłowe pH, np. marchew, buraki, kalafiory, brokuły, szpinak czy jarmuż
  • sięgaj po owoce – w rozsądnych ilościach, zawierają cukier – fruktozę
  • pilnuj stałych godzin posiłków, nie podjadaj
  • jedz z małego talerza, na którym skromna porcja wygląda całkiem okazale
  • uważaj na kaloryczne pułapki, takie jak np. sosy i dipy do sałatek, słodkie napoje, smażone potrawy
  • doceń błonnik, który stymuluje przemianę materii i porządkuje układ pokarmowy, sięgaj po warzywa, pełnoziarniste pieczywo, kaszę, płatki owsiane itp.
  • koncentruj się na jedzeniu, dokładnie przeżuwaj, gryź, nie jedz przy czytaniu czy oglądaniu filmu, ponieważ w ten sposób zawsze zjesz szybciej i więcej.
woda

Woda z cytryną na dzień dobry

 

pieczywo

Doceniamy błonnik

 

 

Zdjęcia: pixabay.com

About The Author

Reply