Garnki Philipiak – smacznie, ekonomicznie i na zdrowie

Wysokiej klasy garnki ze stali chirurgicznej – gotowanie zdrowe, smaczne i ekonomiczne

Będzie się działo, czyli trendy na wiosnę i lato 2020

Za oknami kombinacja listopada i zimy, a przed nami trendy na wiosnę i lato 2020

Dobre tłuszcze, czyli niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe

Dobre tłuszcze zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT), które mają dobroczynny wpływ na nasz organizm.

Kostka brukowa – zalety i układanie

Wśród wielu zalet kostki brukowej na szczególną uwagę zasługują jej trwałość i wytrzymałość oraz walory estetyczne

poczdam

Studia zagranicą? Może uniwersytet i akademik w Poczdamie?

Kwestię zamieszkania na czas studiów rozwiązuje Basecamp – akademik w Poczdamie

Zapach idealny – jak wybrać perfumy?

Warto wiedzieć więcej o zapachach, o tym jak wybrać perfumy, jakie są ich rodzaje

Warto jeździć na łyżwach!

Jazda na łyżwach poprawia nie tylko kondycję czy figurę, ale także wpływa dobroczynnie na samopoczucie

Stłuszczenie wątroby – przyczyny, dieta i leczenie

Stłuszczenie wątroby występuje u ok. 20-25% Polaków, z czego 10-15% zmaga się niealkoholowym stłuszczeniem wątroby

Kurkuma – w kuchni, kosmetyczce i dla zdrowia

Kurkuma – od wieków ceniona za dobroczynny wpływ na zdrowie i urodę

Łysienie androgenowe – specyfika, pielęgnacja

Podstawą pielęgnacji jest odpowiedni szampon do włosów wypadających.

O rety przytyłam… czyli poświąteczny detoks


Święta, święta, a po świętach… zostały niektórym dodatkowe kilogramy, uczucie przejedzenia i mocne postanowienie poprawy. Zanim jednak zdyscyplinujemy się na kolejny świąteczny czas, warto zadbać o formę po bożonarodzeniowych i sylwestrowych grzeszkach. Spokojnie – nie trzeba wcale przechodzić na drastyczną dietę i głodówki. Najważniejszy jest umiar, zdrowy rozsądek i ruch.

Zdrowy rozsądek kontra poświąteczne kilogramy

Nie da się trwale i dużo schudnąć w ciągu tygodnia, podobnie jest w drugą stronę – kilka dni folgowania apetytom nie zaprzepaści całorocznej dyscypliny i nie doda nam kilkunastu kilogramów. Owszem czujemy się ciężko, ale w dużej mierze wynika to z zatrzymanej przez organizm wody. Objadanie się ciężkimi potrawami, mało ruchu i czujemy się, jakby w żołądku ciążył kamień. Powrót do zdrowych nawyków pozwoli pozbyć się tego nieprzyjemnego balastu. Warto oczywiście wyczyścić lodówkę z sylwestrowych ciast i odpuścić sobie dojadanie poświątecznych przysmaków. Jeśli dodamy do tego aktywność fizyczną, nadmiary tu i ówdzie powinny wkrótce odejść w zapomnienie.

kanapka

Po świętach wracamy do zdrowych nawyków żywieniowych

Mały detoks, czyli poświąteczne oczyszczanie

Noworoczne oczyszczenia można zacząć od ożywczego koktajlu, który stymuluje metabolizm. A zatem do dzieła – sok z ½ kg pomidorów wzbogacamy pokrojoną cebulą, koperkiem i dokładnie miksujemy, do tego szczypta chili i mamy idealny wstęp do zdrowego, domowego detoksu.

koktajl

Oczyszczający koktajl z pomidorów to jest to!

Oto kilka dobrych rad, jak oczyścić organizm po świątecznym objadaniu się:

  • pij dużo wody, dobrze jeśli uda się wypić ok. 2 litrów, ale nie sięgamy po słodkie soki czy gazowane napoje – to tylko dodatkowe puste kalorie
  • na dobry początek dnia wypij szklankę wody z sokiem z cytryny
  • jedz dużo warzyw, które przywracają prawidłowe pH, np. marchew, buraki, kalafiory, brokuły, szpinak czy jarmuż
  • sięgaj po owoce – w rozsądnych ilościach, zawierają cukier – fruktozę
  • pilnuj stałych godzin posiłków, nie podjadaj
  • jedz z małego talerza, na którym skromna porcja wygląda całkiem okazale
  • uważaj na kaloryczne pułapki, takie jak np. sosy i dipy do sałatek, słodkie napoje, smażone potrawy
  • doceń błonnik, który stymuluje przemianę materii i porządkuje układ pokarmowy, sięgaj po warzywa, pełnoziarniste pieczywo, kaszę, płatki owsiane itp.
  • koncentruj się na jedzeniu, dokładnie przeżuwaj, gryź, nie jedz przy czytaniu czy oglądaniu filmu, ponieważ w ten sposób zawsze zjesz szybciej i więcej.
woda

Woda z cytryną na dzień dobry

 

pieczywo

Doceniamy błonnik

 

 

Zdjęcia: pixabay.com

About The Author

Reply