Profilaktyka i leczenie – sposoby na ból dziąseł

Warto znać sposoby na ból dziąseł, ale przede wszystkim jego przyczyny i metody zapobiegania.

Zamotana w szale

Szal stanowi jeden z istotniejszych elementów stylizacji, dodaje jej szyku lub jest awangardowy, oryginalny, niebanalny.

Witaminy w ciąży i w okresie karmienia piersią

Zbilansowana dieta oraz odpowiednia suplementacja mają zapewnić niezbędne składniki mineralne oraz witaminy w ciąży.

O rety przytyłam… czyli poświąteczny detoks

Poświąteczny detoks można zacząć od ożywczego koktajlu, który stymuluje metabolizm

Zrób to sam, czyli maseczki domowe

Domowe maseczki bazują głównie na tym, czego używamy w kuchni

Za pięć dwunasta, czyli maseczki przed Sylwestrem

Warto zastosować odpowiednie maseczki, dobrze dobrane mogą naprawdę zdziałać cuda

Ból w plecach, problemy z kręgosłupem – kto ich nie zna…?

Statystycznie co drugi Polak narzeka na problemy z kręgosłupem

Jak nie zwariować przed świętami? Jak się nimi cieszyć…

Przypomnij sobie dlaczego lubiłaś święta jako dziecko

Karp – nie tylko od święta

Karp, ryba jadana głównie podczas świąt, nie musi wcale być jedynie wigilijnym daniem

Skuteczny i przyswajalny magnez z witaminą B6

Magne B6 – optymalne połączenie magnezu z witaminą B6.

O rety przytyłam… czyli poświąteczny detoks


Święta, święta, a po świętach… zostały niektórym dodatkowe kilogramy, uczucie przejedzenia i mocne postanowienie poprawy. Zanim jednak zdyscyplinujemy się na kolejny świąteczny czas, warto zadbać o formę po bożonarodzeniowych i sylwestrowych grzeszkach. Spokojnie – nie trzeba wcale przechodzić na drastyczną dietę i głodówki. Najważniejszy jest umiar, zdrowy rozsądek i ruch.

Zdrowy rozsądek kontra poświąteczne kilogramy

Nie da się trwale i dużo schudnąć w ciągu tygodnia, podobnie jest w drugą stronę – kilka dni folgowania apetytom nie zaprzepaści całorocznej dyscypliny i nie doda nam kilkunastu kilogramów. Owszem czujemy się ciężko, ale w dużej mierze wynika to z zatrzymanej przez organizm wody. Objadanie się ciężkimi potrawami, mało ruchu i czujemy się, jakby w żołądku ciążył kamień. Powrót do zdrowych nawyków pozwoli pozbyć się tego nieprzyjemnego balastu. Warto oczywiście wyczyścić lodówkę z sylwestrowych ciast i odpuścić sobie dojadanie poświątecznych przysmaków. Jeśli dodamy do tego aktywność fizyczną, nadmiary tu i ówdzie powinny wkrótce odejść w zapomnienie.

kanapka

Po świętach wracamy do zdrowych nawyków żywieniowych

Mały detoks, czyli poświąteczne oczyszczanie

Noworoczne oczyszczenia można zacząć od ożywczego koktajlu, który stymuluje metabolizm. A zatem do dzieła – sok z ½ kg pomidorów wzbogacamy pokrojoną cebulą, koperkiem i dokładnie miksujemy, do tego szczypta chili i mamy idealny wstęp do zdrowego, domowego detoksu.

koktajl

Oczyszczający koktajl z pomidorów to jest to!

Oto kilka dobrych rad, jak oczyścić organizm po świątecznym objadaniu się:

  • pij dużo wody, dobrze jeśli uda się wypić ok. 2 litrów, ale nie sięgamy po słodkie soki czy gazowane napoje – to tylko dodatkowe puste kalorie
  • na dobry początek dnia wypij szklankę wody z sokiem z cytryny
  • jedz dużo warzyw, które przywracają prawidłowe pH, np. marchew, buraki, kalafiory, brokuły, szpinak czy jarmuż
  • sięgaj po owoce – w rozsądnych ilościach, zawierają cukier – fruktozę
  • pilnuj stałych godzin posiłków, nie podjadaj
  • jedz z małego talerza, na którym skromna porcja wygląda całkiem okazale
  • uważaj na kaloryczne pułapki, takie jak np. sosy i dipy do sałatek, słodkie napoje, smażone potrawy
  • doceń błonnik, który stymuluje przemianę materii i porządkuje układ pokarmowy, sięgaj po warzywa, pełnoziarniste pieczywo, kaszę, płatki owsiane itp.
  • koncentruj się na jedzeniu, dokładnie przeżuwaj, gryź, nie jedz przy czytaniu czy oglądaniu filmu, ponieważ w ten sposób zawsze zjesz szybciej i więcej.
woda

Woda z cytryną na dzień dobry

 

pieczywo

Doceniamy błonnik

 

 

Zdjęcia: pixabay.com

About The Author

Reply