Odparzenia pieluszkowe – jak im zapobiec i jak je leczyć

Skóra niemowląt jest delikatna, a odparzenia pieluszkowe spędzają sen z powiek najbardziej troskliwym mamom

Kondycja, wymarzona sylwetka i… skakanka

Skakanka to nie tylko spalanie kalorii, skacząc systematycznie pracujemy nad całym ciałem

Trendy jesienne – dla każdego coś… nowego

Trendy na sezon jesienny są wyjątkowo interesujące, charakterne i różnorodne

A może staycation, czyli wakacje w domu?

Wiele osób wybiera raz na jakiś czas tzw. opcję staycation, czyli wakacje w domu

Efektywne ćwiczenia na mięśnie rąk dla kobiet

Kobiety po macoszemu traktują ćwiczenia na mięśnie rąk – ramiona, tricepsy i bicepsy.

Kultowe fasony sukienek – skorzystaj z wyprzedaży!

Warto wykorzystać okazję i kupić wymarzoną sukienkę, najbardziej modne i ponadczasowe fasony

Proteza zębowa, czyli jak się cieszyć „trzecimi zębami”

Proteza zębowa ratuje życie towarzyskie, przywraca swobodny, szczery uśmiech, poprawia samopoczucie.

Kapelusze słomkowe – nieodzowny letni dodatek

W tym sezonie królują kapelusze, najczęściej słomkowe, są stylowe, piękne, nadają wyjątkowy charakter stylizacji

Pizza Hut w Gdyni

Pizza Hut to doskonały przykład dobrego jedzenia – odpowiada tym samym, wysokim standardom na całym świecie

Znamiona na skórze – to warto wiedzieć

Znamiona na skórze mogą być prawie niezauważalne albo stanowić problem dla ich posiadacza

Pierś z kurczaka w zdrowej i zbilansowanej diecie

Mięso w diecie to główne źródło białka, a jednym z najczęściej polecanych gatunków jest drób. Stanowi połączenie najistotniejszych czynników – łatwo przyswajalnego białka wysokiej jakości, wartości odżywczych oraz niskiej kaloryczności. Należy jednak pamiętać, że kluczowe znaczenie ma również jakość i pochodzenie mięsa. Pierś z kurczaka z chowu naturalnego zdecydowanie różni się od tej pochodzącej z brojlerów.

Mięso drobiowe – ważny składnik diety

Wielkim atutem drobiowego mięsa jest wysoka wartość odżywcza i niewielka zawartość tłuszczu, szczególnie jeśli nie jada się go ze skórką. Warto wiedzieć, że pierś z kurczaka dostarcza zaledwie 100 kcal w 100 gramowej porcji (bez skóry), podczas gdy 100 g wieprzowiny to aż 260 kcal! Jednocześnie mięso drobiowe to źródło tak cennego dla nas białka oraz witamin i składników mineralnych (cynku, selenu, magnezu, żelaza, fosforu i potasu).

Poniżej zestawienie dotyczące piersi z kurczaka – najpopularniejszej i szczególnie zalecanej w zdrowej diecie:

witamina A

 30 IU (jednostek międzynarodowych)
witamina C  1,2 mg
witamina D  5 IU (jednostek międzynarodowych)
witamina E  0,19 mg
witamina K  0,2 mcg
tiamina  0,064 mg
ryboflawina  0,1 mg
niacyna  10,4 mg
witamina B6  0,75 mg
kwas foliowy  4 mcg
witamina B12  0,2 mcg
kwas pantotenowy  1,425 mg
cholina  73,4 mg
betaina  9,5 mg
wapń  5 mg
żelazo  0,37 mg
magnez  26 mg
fosfor  210 mg
potas  370 mg
sód  116 mg
cynk  0,58 mg
miedź  0,027 mcg
mangan  0,015 mcg
selen

32 mcg

Kurczak kurczakowi nierówny

Coraz więcej osób ma również świadomość, że nie wystarczy jeść kurczaka, musi być to odpowiedniej jakości mięso, co ma wpływ zarówno na smak, jak i na wartość odżywczą. A zatem jak wybrać kurczaka, aby „poszedł na zdrowie”? Biorąc pod uwagę fakt, iż bardzo istotna jest metoda chowu oraz żywienie, doskonałym wyborem jest np. Kurczak Zagrodowy – marka, która zdobywa coraz szersze grono konsumentów, właśnie ze względu na wyjątkowy smak. W przypadku Zagrodowego nie ma mowy o „popędzaniu” wzrostu i rozwoju, tak jak ma to miejsce w hodowli brojlerów. Ponadto Zagrodowe kurczaki są hodowane w czystym regionie malowniczego Podlasia, w małych, tradycyjnych gospodarstwach, z dostępem do świeżego powietrza i wybiegu. Żywione są naturalną, zbilansowana paszą bez GMO. Dzięki temu mięso Kurczaka Zagrodowego jest delikatne, a jednocześnie umięśnione, ma o wiele mniej tłuszczu oraz cienką skórkę. Doznania smakowe są nieporównywalne ze „zwykłym” kurczakiem, dotyczy to również wartości odżywczych.

zagrodowy

Kurczak Zagrodowy – to warto wiedzieć

Smacznego kurczaka!

Warto zajrzeć na stronę internetową producenta Zagrodowego, ponieważ czeka tam wiele inspirujących przepisów na dania, np. ze zdrową, niskokaloryczną pierś z kurczaka. Smakołyki takie jak pierś kurczaka w sosie curry z papryką, bakłażanem i cukinią, fileciki z kurczaka o w chrupiącej panierce kukurydzianej z sosem jogurtowym i szczypiorkiem czy sałatka z grillowanej piersi kurczaka ze świeżym ogórkiem, papryką i jogurtowym sosem curry, skuszą na pewno wielu amatorów pysznej i zdrowej kuchni.

danie

Zdrowa, smaczna, dietetyczna pierś z kurczaka

 

Zdjęcia: zagrodowy.pl, pixabay.com

About The Author

Reply