Jesienią warto wiedzieć jak wzmocnić odporność

Odporność to zestaw mechanizmów, które uczestniczą w wytwarzaniu odpowiedzi immunologicznej.

Na zdrowie! Olej z rekina

Olej z rekina zawiera naturalne immunostymulatory – alkiloglicerole oraz skwalen.

Pierś z kurczaka w zdrowej i zbilansowanej diecie

Pierś z kurczaka dostarcza zaledwie 100 kcal w 100 gramowej porcji, podczas gdy 100 g wieprzowiny to aż 260 kcal

Tatuaż – moda, fanaberia, sposób na wyrażenie siebie

Tatuaże zdobią ciała kobiet i mężczyzn, mogą być niewielkie albo wręcz przeciwnie – spektakularne

Czy istnieją naprawdę skuteczne diety na odchudzanie?

Posty, diety eliminacyjne mogą być stosowane przez zdrowe osoby, a najlepiej skonsultować je z lekarzem lub dietetykiem.

Modne i kobiece – krótkie fryzury na jesień

Krótkie fryzury są nie tylko modne, ale przede wszystkim efektowne, kobiece i bardzo twarzowe

Botki i moje praktyczne spojrzenie na modę

Botki nosimy przez cały rok, a sezon jesienno – zimowy to prawdziwy festiwal botków

Jak dbać o wątrobę – dieta, profilaktyka, leczenie

Odpowiedzi na pytanie „jak dbać o wątrobę” powinien znać każdy.

Domino’s pizza w Krakowie smakuje wyśmienicie!

Jeśli pizza w Krakowie to tylko z Domino’s – przestrzega się tu najlepszych receptur charakterystycznych dla każdej pizzerii w tej sieci

Bądź silna, sprawna , fit z treningiem tabata

Tabata buduje świetną kondycję, wydolność i spala tkankę tłuszczową.

Przesilenie wiosenne – jak sobie z nim poradzić

Po długiej zimie, mrozach, szarugach, niskich temperaturach i krótkich dniach, chcemy cieszyć się wiosną. Coraz więcej słońca, dłuższe dni, zieleń, wszystko budzi się do życia, a my… nie mamy na nic siły. „Winowajcą” jest przesilenie wiosenne, znane również jako syndrom zmęczenia wiosennego.

Wiosna daje się nam we znaki
Zapewne wiele osób zapyta – jak to jest możliwe, że czujemy się gorzej, kiedy warunki pogodowe teoretycznie sprzyjają większej aktywności. Otóż początek wiosny to wbrew pozorom spore wyzwanie dla organizmu – częste wahania ciśnienia, raz słońce raz deszcz, czasem wietrznie, czasem prawie lato, przemieszczanie się frontów atmosferycznych, wyże, niże… No cóż, jesteśmy częścią otaczającego nas świata i tak gwałtowne oraz diametralne zmiany nie pozostają bez wpływu na nasze samopoczucie i kondycję. Wraz z nadejściem wiosny zmienia się także rytm i sposób funkcjonowania organizmu człowieka – inaczej działa układ krążenia, układ oddechowy, hormonalny, tętno. Tym bardziej, że po zimie jesteśmy naturalnie osłabieni mniejszą aktywnością fizyczna i dietą uboższą w witaminy oraz składniki mineralne. Nic dziwnego, że czujemy się kiepsko, a koncentracja nie jest naszą mocną stroną.

zmęczenie

Niestety wiosną często czujemy się właśnie tak

Objawy wiosennego zmęczenia
Niestety zanim „przestawimy się” na cieplejszą, wiosenną aurę mijają z reguły 2-3 tygodnie. W tym czasie wyzwaniem jest nie tylko osłabienie, ale także spadek odporności. Warto zatem poznać najbardziej typowe objawy przesilenia wiosennego:
• osłabienie,
• senność,
• częste bóle głowy,
• bóle mięśni (niedobory witamin i soli mineralnych),
• osłabienie refleksu i mięśni (niedobór potasu),
• rozdrażnienie, mniejsza odporność na stresy (braki magnezu),
• bolesne skurcze mięśni (niedobór magnezu),
• zmęczenie (niedobór żelaza),
• wypadanie włosów (brak cynku).

na rowerze

Aktywność fizyczna pomoże wiosennie rozkwitnąć

Dobre rady na wiosenne przesilenie
Oczywiście nie zmienimy zegara biologicznego, który rządzi naszym organizmem, można jednak redukować nieprzyjemne objawy wiosennego zmęczenia. W tym celu warto zastosować mądre zasady:
• nie przepracowujemy się,
• zdrowy sen, co najmniej 8 godzin na dobę, przed północą, najlepiej ok. 22-00,
• lekka dieta,
• warzywa, owoce, zdrowe soki,
• sięgajmy po nowalijki,
• aktywność fizyczna, przynajmniej spacery,
• można uzupełnić dietę preparatami wielowitaminowymi.

dieta

Niezbędna będzie zdrowa dieta bogata w warzywa i owoce

Według profesora James Waterhouse’a z Wydziału Fizjologii Manchester University sami odpowiadamy za przykre wiosenne przesilenie, ponieważ nie słuchamy zegara biologicznego i własnego organizmu. Otóż po zimie powinniśmy dać sobie czas na odpoczynek, jak się bowiem okazuje najlepsze miesiące na urlop to… listopad, marzec i kwiecień. A my wolimy urlopować latem… 🙂

Zdjęcia: shutterstock

About The Author

Reply