Modna twarz, czyli makijaż na jesień i zimę

Warto przyjrzeć się trendem makijażowym na 2017/2018 rok, szczególnie, że będzie się działo, oj będzie!

Jak fotografować otaczający świat – praktyczne porady dla pasjonatów

Fotografowanie otaczającego świata oraz ludzi wymaga zarówno dobrego sprzętu jak i niemałych umiejętności

Smakołyki i przetwory z grzybów

Grzyby lubimy w obiadowych wersjach, jak również w postaci smakowitych przetworów.

To, co tygrysice lubią najbardziej, czyli modne buty AD 2017/2018

Wybieg może być idealną inspiracją, oryginalne, „zakręcone” buty nadają charakter całej stylizacji.

Jak przebiega ciąża – 27 tydzień

Ciąża w 27 tygodniu trwa już ok. 189 dni, jak łatwo obliczyć do rozwiązania pozostało już zdecydowanie mniej, bo ok. 91 dni.

Do kuchni marsz! Czas na jesienne przetwory

Koniec lata i jesień to idealny czas na przetwory. Na rynkach królują śliwki, morele, jabłka, gruszki, cukinie, dynie, pomidory, ogórki, papryki

Probiotyk – dobroczynne działanie przy antybiotykoterapii

W parze z antybiotykiem powinien iść skuteczny probiotyk.

Zdrowo i smacznie – dieta niskosodowa

Nadmierne spożywanie soli jest groźne dla zdrowia, dla większości z nas najlepszą opcją jest dieta niskosodowa.

Suplementacja i dieta wegańska

Optymalna zaplanowana dieta wegańska zawiera wszystkie składniki, suplementacja obejmuje głównie witaminy – B12 i D.

przeziębenie

Przeziębienie u dzieci – nie taki diabeł straszny…

Przeziębienie u dziecka to zawsze powód do troski, warto jednak mieć na względzie, że to jedyna droga do budowania odporności

Przesilenie wiosenne – jak sobie z nim poradzić

Po długiej zimie, mrozach, szarugach, niskich temperaturach i krótkich dniach, chcemy cieszyć się wiosną. Coraz więcej słońca, dłuższe dni, zieleń, wszystko budzi się do życia, a my… nie mamy na nic siły. „Winowajcą” jest przesilenie wiosenne, znane również jako syndrom zmęczenia wiosennego.

Wiosna daje się nam we znaki
Zapewne wiele osób zapyta – jak to jest możliwe, że czujemy się gorzej, kiedy warunki pogodowe teoretycznie sprzyjają większej aktywności. Otóż początek wiosny to wbrew pozorom spore wyzwanie dla organizmu – częste wahania ciśnienia, raz słońce raz deszcz, czasem wietrznie, czasem prawie lato, przemieszczanie się frontów atmosferycznych, wyże, niże… No cóż, jesteśmy częścią otaczającego nas świata i tak gwałtowne oraz diametralne zmiany nie pozostają bez wpływu na nasze samopoczucie i kondycję. Wraz z nadejściem wiosny zmienia się także rytm i sposób funkcjonowania organizmu człowieka – inaczej działa układ krążenia, układ oddechowy, hormonalny, tętno. Tym bardziej, że po zimie jesteśmy naturalnie osłabieni mniejszą aktywnością fizyczna i dietą uboższą w witaminy oraz składniki mineralne. Nic dziwnego, że czujemy się kiepsko, a koncentracja nie jest naszą mocną stroną.

zmęczenie

Niestety wiosną często czujemy się właśnie tak

Objawy wiosennego zmęczenia
Niestety zanim „przestawimy się” na cieplejszą, wiosenną aurę mijają z reguły 2-3 tygodnie. W tym czasie wyzwaniem jest nie tylko osłabienie, ale także spadek odporności. Warto zatem poznać najbardziej typowe objawy przesilenia wiosennego:
• osłabienie,
• senność,
• częste bóle głowy,
• bóle mięśni (niedobory witamin i soli mineralnych),
• osłabienie refleksu i mięśni (niedobór potasu),
• rozdrażnienie, mniejsza odporność na stresy (braki magnezu),
• bolesne skurcze mięśni (niedobór magnezu),
• zmęczenie (niedobór żelaza),
• wypadanie włosów (brak cynku).

na rowerze

Aktywność fizyczna pomoże wiosennie rozkwitnąć

Dobre rady na wiosenne przesilenie
Oczywiście nie zmienimy zegara biologicznego, który rządzi naszym organizmem, można jednak redukować nieprzyjemne objawy wiosennego zmęczenia. W tym celu warto zastosować mądre zasady:
• nie przepracowujemy się,
• zdrowy sen, co najmniej 8 godzin na dobę, przed północą, najlepiej ok. 22-00,
• lekka dieta,
• warzywa, owoce, zdrowe soki,
• sięgajmy po nowalijki,
• aktywność fizyczna, przynajmniej spacery,
• można uzupełnić dietę preparatami wielowitaminowymi.

dieta

Niezbędna będzie zdrowa dieta bogata w warzywa i owoce

Według profesora James Waterhouse’a z Wydziału Fizjologii Manchester University sami odpowiadamy za przykre wiosenne przesilenie, ponieważ nie słuchamy zegara biologicznego i własnego organizmu. Otóż po zimie powinniśmy dać sobie czas na odpoczynek, jak się bowiem okazuje najlepsze miesiące na urlop to… listopad, marzec i kwiecień. A my wolimy urlopować latem… 🙂

Zdjęcia: shutterstock

About The Author

Reply