Ruskorex – maść i czopki na „wstydliwy” problem

Profilaktyka, konsultacja lekarska, odpowiednia terapia w razie konieczności (np. leki takie jak Ruskorex)

Jak robić dobre zdjęcia – kurs fotografii w Krakowie

Zajęcia wprowadzające w tajniki dobrych ujęć – kurs fotografii w Krakowie organizowany przez Akademię Nikona

Problemy z erekcją na tle psychologicznym

Problemy z erekcją na tle psychologicznym, to jedno z poważniejszych wyzwań przed jakim stają dzisiejsze związki

Przez żołądek do serca, czyli walentynkowe przysmaki

Do walentynkowych przysmaków dodajmy chili, imbir, awokado, cynamon, kawior, owoce morze i pyszną, sensualną czekoladę

Panele laminowane – piękny wygląd Twojej podłogi

Poszukując idealnego sposobu wykończenia podłogi, warto wziąć pod uwagę panele laminowane. To nowoczesna i niezwykle elegancka alternatywa dla podłóg drewnianych, która cieszy się coraz większą popularnością. To przede wszystkim estetyczne i trwałe rozwiązanie, które jest w stanie spełnić oczekiwania każdego klienta. Trwałość paneli tego typu gwarantuje piękny wygląd podłogi przez długie lata. Dodatkowo panele nie wymagają szczególnej konserwacji, zaś wysoka odporność na ścieranie powoduje, że są trwałe. Wyjątkową jakością wyróżniają się panele podłogowe Alloc oraz Sensa. To wyroby czołowych producentów, które wyróżniają się najwyższą jakością. Szeroki wybór kolorystyczny gwarantuje łatwość znalezienia idealnych rozwiązań. Panele laminowane są łatwe w montażu, dzięki

Pantone mówi: Ultra Violet, czyli fiolet jako kolor roku

Pantone mówi: Ultra Violet, czyli fiolet jako kolor roku

Ratunek dla męskiej głowy – Loxon na wypadanie włosów

Bujna fryzura i zdrowe włosy to nie tylko kobiecy atut, a nadmierne wypadanie włosów to częściej męski problem.

Pomysł na Walentynki, czyli jak go zaskoczyć

Walentynki! Pomysł na idealny walentynkowy podarunek dla chłopaka to dopiero zadanie

Sprawdź aktualne oferty pracy w Holandii

Holandia pnie się stopniowo w górę, jeśli chodzi o ranking krajów, do których Polacy wyjeżdżają w celach zarobkowych.

Ne lekceważ objawów – ból z lewej strony brzucha

Kłucie w nadbrzuszu czy ból z lewej strony brzucha mogą świadczyć o zupełnie innym problemie zdrowotnym.

Przesilenie wiosenne – jak sobie z nim poradzić

Po długiej zimie, mrozach, szarugach, niskich temperaturach i krótkich dniach, chcemy cieszyć się wiosną. Coraz więcej słońca, dłuższe dni, zieleń, wszystko budzi się do życia, a my… nie mamy na nic siły. „Winowajcą” jest przesilenie wiosenne, znane również jako syndrom zmęczenia wiosennego.

Wiosna daje się nam we znaki
Zapewne wiele osób zapyta – jak to jest możliwe, że czujemy się gorzej, kiedy warunki pogodowe teoretycznie sprzyjają większej aktywności. Otóż początek wiosny to wbrew pozorom spore wyzwanie dla organizmu – częste wahania ciśnienia, raz słońce raz deszcz, czasem wietrznie, czasem prawie lato, przemieszczanie się frontów atmosferycznych, wyże, niże… No cóż, jesteśmy częścią otaczającego nas świata i tak gwałtowne oraz diametralne zmiany nie pozostają bez wpływu na nasze samopoczucie i kondycję. Wraz z nadejściem wiosny zmienia się także rytm i sposób funkcjonowania organizmu człowieka – inaczej działa układ krążenia, układ oddechowy, hormonalny, tętno. Tym bardziej, że po zimie jesteśmy naturalnie osłabieni mniejszą aktywnością fizyczna i dietą uboższą w witaminy oraz składniki mineralne. Nic dziwnego, że czujemy się kiepsko, a koncentracja nie jest naszą mocną stroną.

zmęczenie

Niestety wiosną często czujemy się właśnie tak

Objawy wiosennego zmęczenia
Niestety zanim „przestawimy się” na cieplejszą, wiosenną aurę mijają z reguły 2-3 tygodnie. W tym czasie wyzwaniem jest nie tylko osłabienie, ale także spadek odporności. Warto zatem poznać najbardziej typowe objawy przesilenia wiosennego:
• osłabienie,
• senność,
• częste bóle głowy,
• bóle mięśni (niedobory witamin i soli mineralnych),
• osłabienie refleksu i mięśni (niedobór potasu),
• rozdrażnienie, mniejsza odporność na stresy (braki magnezu),
• bolesne skurcze mięśni (niedobór magnezu),
• zmęczenie (niedobór żelaza),
• wypadanie włosów (brak cynku).

na rowerze

Aktywność fizyczna pomoże wiosennie rozkwitnąć

Dobre rady na wiosenne przesilenie
Oczywiście nie zmienimy zegara biologicznego, który rządzi naszym organizmem, można jednak redukować nieprzyjemne objawy wiosennego zmęczenia. W tym celu warto zastosować mądre zasady:
• nie przepracowujemy się,
• zdrowy sen, co najmniej 8 godzin na dobę, przed północą, najlepiej ok. 22-00,
• lekka dieta,
• warzywa, owoce, zdrowe soki,
• sięgajmy po nowalijki,
• aktywność fizyczna, przynajmniej spacery,
• można uzupełnić dietę preparatami wielowitaminowymi.

dieta

Niezbędna będzie zdrowa dieta bogata w warzywa i owoce

Według profesora James Waterhouse’a z Wydziału Fizjologii Manchester University sami odpowiadamy za przykre wiosenne przesilenie, ponieważ nie słuchamy zegara biologicznego i własnego organizmu. Otóż po zimie powinniśmy dać sobie czas na odpoczynek, jak się bowiem okazuje najlepsze miesiące na urlop to… listopad, marzec i kwiecień. A my wolimy urlopować latem… 🙂

Zdjęcia: shutterstock

About The Author

Reply