Cytrynowo i zdrowo, czyli dobry tran dla dzieci

Warto wiedzieć jaki tran wybrać, aby zaspokoić zapotrzebowanie młodego organizmu.

Skuteczne, nowoczesne i ergonomiczne myjki ciśnieniowe

Myjki ciśnieniowe Husqvarna są łatwe w obsłudze, a jednocześnie bardzo skuteczne

Purina Beyond – dla zdrowia psich smakoszy

Na uwagę zasługują na pewno nowe karmy Purina Beyond, zbilansowane, pełnowartościowe, oparte na wysokiej jakości, naturalnych składnikach

Wolontariat – warto pomagać!

Wolontariat staje się sposobem na życie wielu osób – każdy może pomagać w takim zakresie na jaki go stać

plaża

Dlaczego warto wybrać się na urlop przed sezonem

Urlop przed sezonem to sposób na oszczędności, relaks i ucieczkę od tłumu turystów.

kozłowka

Zwiedzanie, relaks, piękne krajobrazy – turysto odwiedź lubelskie!

Wele ciekawego czeka na nas na wchodzie kraju, np. w mniej obleganym regionie województwa lubelskiego.

Grillowanie nie tylko na działce – grille elektryczne

TEFAL – grille elektryczne tego producenta są proste w obsłudze, ale można na nich przyrządzić naprawdę wyjątkowe dania.

Dieta i suplementacja – minerały i witaminy w ciąży

Zapotrzebowanie na minerały, składniki odżywcze oraz witaminy w ciąży jest wyższe.

odzież do jogi

Odzież do jogi unikalny look i design

Na pierwszy rzut oka zajęcia jogi mogą wydawać się proste, statyczne. Wystarczy jednak spróbować, aby przekonać się, że: po pierwsze joga to wymagająca forma aktywności, po drugie… pozytywnie wciąga i uzależnia. Jest to jednak nałóg wyjątkowo dobroczynny dla ciała i ducha, a także okazja do skompletowania bardzo interesującej garderoby. Ubrania do jogi charakteryzują się bowiem świetną jakością i naprawdę efektownym wzornictwem. Komfortowe ubrania do jogi Strój do jogi musi spełniać pewne wymagania, aby był praktyczny, funkcjonalny, nie ograniczał swobody ruchów, a tym samym nie zakłócał specyficznej filozofii tego treningu. Joga  to nie tylko sekwencje ruchów, ćwiczeń, ale także „coś dla

Pedicure – zadbane stopy i letnie trendy

Jak zadbać o efektowny pedicure, co w tym sezonie będziemy malować na paznokciach.

Przesilenie wiosenne – jak sobie z nim poradzić

Po długiej zimie, mrozach, szarugach, niskich temperaturach i krótkich dniach, chcemy cieszyć się wiosną. Coraz więcej słońca, dłuższe dni, zieleń, wszystko budzi się do życia, a my… nie mamy na nic siły. „Winowajcą” jest przesilenie wiosenne, znane również jako syndrom zmęczenia wiosennego.

Wiosna daje się nam we znaki
Zapewne wiele osób zapyta – jak to jest możliwe, że czujemy się gorzej, kiedy warunki pogodowe teoretycznie sprzyjają większej aktywności. Otóż początek wiosny to wbrew pozorom spore wyzwanie dla organizmu – częste wahania ciśnienia, raz słońce raz deszcz, czasem wietrznie, czasem prawie lato, przemieszczanie się frontów atmosferycznych, wyże, niże… No cóż, jesteśmy częścią otaczającego nas świata i tak gwałtowne oraz diametralne zmiany nie pozostają bez wpływu na nasze samopoczucie i kondycję. Wraz z nadejściem wiosny zmienia się także rytm i sposób funkcjonowania organizmu człowieka – inaczej działa układ krążenia, układ oddechowy, hormonalny, tętno. Tym bardziej, że po zimie jesteśmy naturalnie osłabieni mniejszą aktywnością fizyczna i dietą uboższą w witaminy oraz składniki mineralne. Nic dziwnego, że czujemy się kiepsko, a koncentracja nie jest naszą mocną stroną.

zmęczenie

Niestety wiosną często czujemy się właśnie tak

Objawy wiosennego zmęczenia
Niestety zanim „przestawimy się” na cieplejszą, wiosenną aurę mijają z reguły 2-3 tygodnie. W tym czasie wyzwaniem jest nie tylko osłabienie, ale także spadek odporności. Warto zatem poznać najbardziej typowe objawy przesilenia wiosennego:
• osłabienie,
• senność,
• częste bóle głowy,
• bóle mięśni (niedobory witamin i soli mineralnych),
• osłabienie refleksu i mięśni (niedobór potasu),
• rozdrażnienie, mniejsza odporność na stresy (braki magnezu),
• bolesne skurcze mięśni (niedobór magnezu),
• zmęczenie (niedobór żelaza),
• wypadanie włosów (brak cynku).

na rowerze

Aktywność fizyczna pomoże wiosennie rozkwitnąć

Dobre rady na wiosenne przesilenie
Oczywiście nie zmienimy zegara biologicznego, który rządzi naszym organizmem, można jednak redukować nieprzyjemne objawy wiosennego zmęczenia. W tym celu warto zastosować mądre zasady:
• nie przepracowujemy się,
• zdrowy sen, co najmniej 8 godzin na dobę, przed północą, najlepiej ok. 22-00,
• lekka dieta,
• warzywa, owoce, zdrowe soki,
• sięgajmy po nowalijki,
• aktywność fizyczna, przynajmniej spacery,
• można uzupełnić dietę preparatami wielowitaminowymi.

dieta

Niezbędna będzie zdrowa dieta bogata w warzywa i owoce

Według profesora James Waterhouse’a z Wydziału Fizjologii Manchester University sami odpowiadamy za przykre wiosenne przesilenie, ponieważ nie słuchamy zegara biologicznego i własnego organizmu. Otóż po zimie powinniśmy dać sobie czas na odpoczynek, jak się bowiem okazuje najlepsze miesiące na urlop to… listopad, marzec i kwiecień. A my wolimy urlopować latem… 🙂

Zdjęcia: shutterstock

About The Author

Reply