Inhalacje – na przeziębienie, katar i chore zatoki

Inhalacje – na przeziębienie, uporczywy kaszel, katar, problemy z zatokami i efektywną aplikację leków

piegowata

Znajdź swój sposób na piegi

Poznaj swój sposób na piegi – na ich zamaskowanie, ukrycie, a nawet usunięcie

Lato 2019 – wybierz modny kostium kąpielowy

Sezon letni to czas na uzupełnienie garderoby, a jej nieodzownym elementem jest oczywiście kostium kąpielowy.

Truskawki – na powitanie lata!

Truskawki to nasze ulubione owoce, są naprawdę bardzo zdrowe, smaczne i mają wyjątkowo mało kalorii

Małe torebki – modne i kobiece

Wdzięk, kobiecość i elegancja to małe torebki, które w tym sezonie są bardzo modne

Jak odżywić włosy po farbowaniu?

Szukamy odpowiedzi na pytanie – jak odżywić włosy po farbowaniu, zwłaszcza, kiedy zaczynają wypadać.

Menopauza – zdrowa dieta ma znaczenie

Menopauza kojarzy się z pewnymi niedogodnościami, towarzyszy jej często przyrost masy ciała

Nasiona chia – samo zdrowie

Nasiona chia to źródło cennych kwasów tłuszczowych, białka, wapnia, fosforu oraz błonnika.

Dżinsowa rewolucja – modne jeansy, nowe kolory i fasony

Wielki renesans spranego jeansu, marmurków, a pas naszych ulubionych spodni wędruje do góry

Makijaż ślubny – to warto wiedzieć!

Wyjątkowy makijaż ślubny rożni się od codziennego czy wykonywanego na tzw. wyjścia, imprezy.

Co to jest rolowanie? Spraw sobie roller!

Rolowanie nie oznacza wcale „nabicia kogoś w butelkę”. Rolowanie dla zdrowia, dobrego samopoczucia i lepszej sylwetki, to po prostu metoda masażu, którą każdy może zastosować we własnym zakresie. Mało tego – można rolować po treningu, na siłowni, w domu. Wystarczą dobre chęci i najprostszy wałek do rolowania (roller).

Co to jest rolowanie?

Istotą automasażu – rolowania – jest wykorzystanie ciężaru własnego ciała i nacisku, jaki dzięki niemu wywiera się na mięsień. Rolując rozluźniamy go, regenerujemy, zapewniamy niezbędne odżywienie, co jest szczególnie istotne np. po treningu czy przy napięciach mięśni. Nie potrzebujemy specjalistycznego stołu do masażu, kosztownego sprzętu – wystarczy nawet najzwyklejszy, prosty roller. Masaż poprzez rolowanie to po prostu naciskanie na wałek masą własnego ciała. Można rolować całe grupy mięśniowe lub wyizolowany mięsień. Rolując ugniatamy wybrane partie ciała i rozluźniamy napięcia.

rolowanie

Rolowanie to rodzaj automasażu

Wałek do zadań specjalnych – roller

Standardowo roller to wałek wykonany ze specjalnej pianki albo syntetycznego włókna. Najzwyklejsze rollery kosztują ok. 20 zł i są na ogół gładkie. Oczywiście dostępne są też modele kosztowniejsze, niektóre mają wypustki, które dodatkowo stymulują masowany mięsień. Na początku najlepiej używać zwykłego rollera, szczególnie, że pierwsze automasaże bywają bolesne.

wałki

Wybierz odpowiedni roller

Rodzaje wałków rolujących

Tak naprawdę najlepiej dopasować roller indywidulanie – „przymierzyć się”, zasięgnąć fachowej porady. W sklepach znajdziemy różne rodzaje wałków, min:

  • gładkie – miękkie lub twarde, idealne dla początkujących, ponieważ taki masaż jest najbardziej delikatny i mniej bolesny,
  • z wypustkami – zapewniają intensywniejszy masaż, bardziej odczuwany, ale też zalecany przy bardzo spiętych mięśniach i partiach ciała,
  • długie – znajdują zastosowanie przy automasażu całego ciała i kręgosłupa,
  • krótkie – sprawdzają się podczas masażu pojedynczych partii mięśniowych.
masaż

Masaż rollerem ma wiele zalet

Dlaczego warto się rolować?

Specyficzny automasaż rollerem ma wiele zalet, m.in.:

  • zwiększa zakres ruchomości,
  • rozluźnia nadmiernie spięte mięśnie np. po treningu,
  • kształtuje i wysmukla sylwetkę,
  • wspiera rehabilitację
  • wzmacnia mięśnie,
  • ujędrnia ciało i skórę,
  • pomaga redukować bóle mięśni,
  • łagodzi bóle pleców,
  • likwiduje zakwasy,
  • wzmacnia po treningu,
  • koryguje postawę,
  • wspomaga rekonwalescencję po kontuzji,
  • pomaga zwalczać cellulit,
  • wspiera redukcję tkanki tłuszczowej,
  • poprawia ukrwienie.

 

 

Zdjęcia: shutterstock, pixabay.com

About The Author

Reply