Ruskorex – maść i czopki na „wstydliwy” problem

Profilaktyka, konsultacja lekarska, odpowiednia terapia w razie konieczności (np. leki takie jak Ruskorex)

Jak robić dobre zdjęcia – kurs fotografii w Krakowie

Zajęcia wprowadzające w tajniki dobrych ujęć – kurs fotografii w Krakowie organizowany przez Akademię Nikona

Problemy z erekcją na tle psychologicznym

Problemy z erekcją na tle psychologicznym, to jedno z poważniejszych wyzwań przed jakim stają dzisiejsze związki

Przez żołądek do serca, czyli walentynkowe przysmaki

Do walentynkowych przysmaków dodajmy chili, imbir, awokado, cynamon, kawior, owoce morze i pyszną, sensualną czekoladę

Panele laminowane – piękny wygląd Twojej podłogi

Poszukując idealnego sposobu wykończenia podłogi, warto wziąć pod uwagę panele laminowane. To nowoczesna i niezwykle elegancka alternatywa dla podłóg drewnianych, która cieszy się coraz większą popularnością. To przede wszystkim estetyczne i trwałe rozwiązanie, które jest w stanie spełnić oczekiwania każdego klienta. Trwałość paneli tego typu gwarantuje piękny wygląd podłogi przez długie lata. Dodatkowo panele nie wymagają szczególnej konserwacji, zaś wysoka odporność na ścieranie powoduje, że są trwałe. Wyjątkową jakością wyróżniają się panele podłogowe Alloc oraz Sensa. To wyroby czołowych producentów, które wyróżniają się najwyższą jakością. Szeroki wybór kolorystyczny gwarantuje łatwość znalezienia idealnych rozwiązań. Panele laminowane są łatwe w montażu, dzięki

Pantone mówi: Ultra Violet, czyli fiolet jako kolor roku

Pantone mówi: Ultra Violet, czyli fiolet jako kolor roku

Ratunek dla męskiej głowy – Loxon na wypadanie włosów

Bujna fryzura i zdrowe włosy to nie tylko kobiecy atut, a nadmierne wypadanie włosów to częściej męski problem.

Pomysł na Walentynki, czyli jak go zaskoczyć

Walentynki! Pomysł na idealny walentynkowy podarunek dla chłopaka to dopiero zadanie

Sprawdź aktualne oferty pracy w Holandii

Holandia pnie się stopniowo w górę, jeśli chodzi o ranking krajów, do których Polacy wyjeżdżają w celach zarobkowych.

Ne lekceważ objawów – ból z lewej strony brzucha

Kłucie w nadbrzuszu czy ból z lewej strony brzucha mogą świadczyć o zupełnie innym problemie zdrowotnym.

Schudnę do wiosny – dieta

Święta minęły, przed nami długa, oby łagodna zima. Dla wielu osób oznacza to nowe kilogramy i centymetry, którym sprzyja zarówno świąteczne objadanie się, jak i długie zimowe wieczory przed telewizorem, w ulubionym fotelu i z przysmakami. A zatem już zawczasu postanowiłam, że nie dam się – nie tylko nie przytyję, ale wręcz schudnę do wiosny.

Dieta i ruch
Jak wiadomo kluczem do sukcesu jest połączenie zdrowego ruchu z niemniej zdrową dietą. Zacznę może od tego co na talerzu, choć na pewno nie jest to łatwiejsza część – pokusy są wszędzie, a zima zawsze kojarzy nam się z podjadaniem, gorącą czekolada w filiżance i mniejszą aktywnością fizyczną. Postanowiłam jednak podejść do zagadnienia rzetelnie i przygotowałam sobie podstawowe zasady, jeśli chodzi o dietę, która pozwoli mi zgubić to i owo tu i ówdzie, zanim nadejdzie wiosna i czas lekkich kreacji zdecydowanie bliżej ciała.

Te zasady warto znać
Nie odkryję Ameryki stwierdzeniem, że trzeba pić. Oczywiście wodę trzeba pić, a nie żadne kolorowe słodkie czy niby owocowe wynalazki. Tylko bezsmakowa woda nie zawiera kalorii, a jednocześnie sprzyja odchudzaniu, oczyszczaniu organizmu z toksyn. Warto wiedzieć, że szklanka wody wypita przed posiłkiem sprawi, że dużo szybciej poczujemy się syci.

woda

Woda to podstawa w zdrowej diecie

Należy także, nie tylko na czas diety, zrezygnować albo chociaż ograniczyć spożycie białego pieczywa czy makaronu. Ciemne, pełnoziarniste chleby, makaron, kasza zawierają bowiem węglowodany złożone, które są wchłaniane zdecydowanie wolniej. To także źródło błonnika, który stymuluje procesy trawienne i ogranicza przyswajanie tłuszczów.

Z tłuszczami oczywiście ostrożnie – unikamy mięs czy nabiału o wysokiej zawartości tłuszczu. Jeśli jemy mięso wybieramy chude rodzaje (np. indyk, kurczak, ryba). Istotny jest również sposób obróbki, wykluczamy smażenie w tłuszczu, zastępujemy je gotowaniem, pieczeniem, parowaniem. Zdrowe tłuszcze, takie jak czyste oleje i oliwy powinny znaleźć się w naszym menu.

obiad

Warzywa, chude mięso – gotowane, nie smażone

Jemy warzywa, dużo warzyw, najlepiej nie poddanych obróbce termicznej. Świeże warzywa wspierają przemianę materii. Są cennym źródłem witamin, minerałów i tak naprawdę powinny pojawiać się w każdym posiłku.

Ograniczamy do minimum słodycze, a najlepiej usuwamy je z naszej diety. Kiedy poczujemy ochotę na coś słodkiego, zamiast batonika zagryzamy jabłko, suszone śliwki albo ananasy bogate w bromelainę wspomagające procesy trawienne.

co jeść

Zdrowa dieta to mądre wybory, a nie głodówka

Pamiętajmy jednak, że dieta to nie głodzenie się, które nie rusza tłuszczyku, a może doprowadzić do strat tkanki mięśniowej. Najlepiej spożywać ok. 4 posiłków, niezbyt obfitych, pełnowartościowych i pożywnych
Zdrowo najedzeni nie zapominamy oczywiście o aktywności fizycznej, czyli o kolejnym niezbędnym elemencie wyzwania jakim jest schudnięcie do wiosny. Mamy tu wiele możliwości, ale od razu i na dobry początek możemy chodzić zamiast jeździć. Możemy spacerować z psem, koleżanką, sąsiadką, iść pieszo do pracy albo do domu. Warto zrezygnować z windy na rzecz schodów. No i oczywiście znajdźmy swoją ulubioną formę systematycznego ruchu, która będzie przyjemna i skuteczna… ale o tym następnym razem.

 

Zdjęcia: shutterstock

About The Author

Reply