Proteza zębowa, czyli jak się cieszyć „trzecimi zębami”

Proteza zębowa ratuje życie towarzyskie, przywraca swobodny, szczery uśmiech, poprawia samopoczucie.

Kapelusze słomkowe – nieodzowny letni dodatek

W tym sezonie królują kapelusze, najczęściej słomkowe, są stylowe, piękne, nadają wyjątkowy charakter stylizacji

Pizza Hut w Gdyni

Pizza Hut to doskonały przykład dobrego jedzenia – odpowiada tym samym, wysokim standardom na całym świecie

Znamiona na skórze – to warto wiedzieć

Znamiona na skórze mogą być prawie niezauważalne albo stanowić problem dla ich posiadacza

Wybierz najlepiej przyswajalny magnez w tabletkach

Warto sięgać po skuteczne preparaty, najlepiej przyswajalny magnez w tabletkach

Pryszcze, zaskórniki, trądzik – to także „dorosły problem”

Trądzik u dorosłych nie jest wcale zjawiskiem marginalnym.

SuperOwoc! Czereśnie – słodko i zdrowo

Rozkoszując się smakiem czereśni warto wiedzieć, że mają one kompleksowy i dobroczynny wpływ na nasze zdrowie.

Wrzody żołądka – objawy, przyczyny, charakterystyka

Choroba wrzodowa żołądka i jej objawy dotyczą statystycznie od 5 do 10% populacji

Kleszcz łąkowy, psi, pospolity… wszystkie groźne!

Jak atakuje kleszcz, jakie są rodzaje (np. kleszcz psi, kleszcz łąkowy czy… obrzeżek gołębień).

Dlaczego warto przesiąść się na rower

Oszczędność, czasu, poznawanie okolicy, proekologiczna postawa i coś dla ciała i dla ducha – warto wsiąść na rower

Schudnę do wiosny – dieta

Święta minęły, przed nami długa, oby łagodna zima. Dla wielu osób oznacza to nowe kilogramy i centymetry, którym sprzyja zarówno świąteczne objadanie się, jak i długie zimowe wieczory przed telewizorem, w ulubionym fotelu i z przysmakami. A zatem już zawczasu postanowiłam, że nie dam się – nie tylko nie przytyję, ale wręcz schudnę do wiosny.

Dieta i ruch
Jak wiadomo kluczem do sukcesu jest połączenie zdrowego ruchu z niemniej zdrową dietą. Zacznę może od tego co na talerzu, choć na pewno nie jest to łatwiejsza część – pokusy są wszędzie, a zima zawsze kojarzy nam się z podjadaniem, gorącą czekolada w filiżance i mniejszą aktywnością fizyczną. Postanowiłam jednak podejść do zagadnienia rzetelnie i przygotowałam sobie podstawowe zasady, jeśli chodzi o dietę, która pozwoli mi zgubić to i owo tu i ówdzie, zanim nadejdzie wiosna i czas lekkich kreacji zdecydowanie bliżej ciała.

Te zasady warto znać
Nie odkryję Ameryki stwierdzeniem, że trzeba pić. Oczywiście wodę trzeba pić, a nie żadne kolorowe słodkie czy niby owocowe wynalazki. Tylko bezsmakowa woda nie zawiera kalorii, a jednocześnie sprzyja odchudzaniu, oczyszczaniu organizmu z toksyn. Warto wiedzieć, że szklanka wody wypita przed posiłkiem sprawi, że dużo szybciej poczujemy się syci.

woda

Woda to podstawa w zdrowej diecie

Należy także, nie tylko na czas diety, zrezygnować albo chociaż ograniczyć spożycie białego pieczywa czy makaronu. Ciemne, pełnoziarniste chleby, makaron, kasza zawierają bowiem węglowodany złożone, które są wchłaniane zdecydowanie wolniej. To także źródło błonnika, który stymuluje procesy trawienne i ogranicza przyswajanie tłuszczów.

Z tłuszczami oczywiście ostrożnie – unikamy mięs czy nabiału o wysokiej zawartości tłuszczu. Jeśli jemy mięso wybieramy chude rodzaje (np. indyk, kurczak, ryba). Istotny jest również sposób obróbki, wykluczamy smażenie w tłuszczu, zastępujemy je gotowaniem, pieczeniem, parowaniem. Zdrowe tłuszcze, takie jak czyste oleje i oliwy powinny znaleźć się w naszym menu.

obiad

Warzywa, chude mięso – gotowane, nie smażone

Jemy warzywa, dużo warzyw, najlepiej nie poddanych obróbce termicznej. Świeże warzywa wspierają przemianę materii. Są cennym źródłem witamin, minerałów i tak naprawdę powinny pojawiać się w każdym posiłku.

Ograniczamy do minimum słodycze, a najlepiej usuwamy je z naszej diety. Kiedy poczujemy ochotę na coś słodkiego, zamiast batonika zagryzamy jabłko, suszone śliwki albo ananasy bogate w bromelainę wspomagające procesy trawienne.

co jeść

Zdrowa dieta to mądre wybory, a nie głodówka

Pamiętajmy jednak, że dieta to nie głodzenie się, które nie rusza tłuszczyku, a może doprowadzić do strat tkanki mięśniowej. Najlepiej spożywać ok. 4 posiłków, niezbyt obfitych, pełnowartościowych i pożywnych
Zdrowo najedzeni nie zapominamy oczywiście o aktywności fizycznej, czyli o kolejnym niezbędnym elemencie wyzwania jakim jest schudnięcie do wiosny. Mamy tu wiele możliwości, ale od razu i na dobry początek możemy chodzić zamiast jeździć. Możemy spacerować z psem, koleżanką, sąsiadką, iść pieszo do pracy albo do domu. Warto zrezygnować z windy na rzecz schodów. No i oczywiście znajdźmy swoją ulubioną formę systematycznego ruchu, która będzie przyjemna i skuteczna… ale o tym następnym razem.

 

Zdjęcia: shutterstock

About The Author

Reply