kozłowka

Zwiedzanie, relaks, piękne krajobrazy – turysto odwiedź lubelskie!

Wele ciekawego czeka na nas na wchodzie kraju, np. w mniej obleganym regionie województwa lubelskiego.

Grillowanie nie tylko na działce – grille elektryczne

TEFAL – grille elektryczne tego producenta są proste w obsłudze, ale można na nich przyrządzić naprawdę wyjątkowe dania.

Dieta i suplementacja – minerały i witaminy w ciąży

Zapotrzebowanie na minerały, składniki odżywcze oraz witaminy w ciąży jest wyższe.

odzież do jogi

Odzież do jogi unikalny look i design

Na pierwszy rzut oka zajęcia jogi mogą wydawać się proste, statyczne. Wystarczy jednak spróbować, aby przekonać się, że: po pierwsze joga to wymagająca forma aktywności, po drugie… pozytywnie wciąga i uzależnia. Jest to jednak nałóg wyjątkowo dobroczynny dla ciała i ducha, a także okazja do skompletowania bardzo interesującej garderoby. Ubrania do jogi charakteryzują się bowiem świetną jakością i naprawdę efektownym wzornictwem. Komfortowe ubrania do jogi Strój do jogi musi spełniać pewne wymagania, aby był praktyczny, funkcjonalny, nie ograniczał swobody ruchów, a tym samym nie zakłócał specyficznej filozofii tego treningu. Joga  to nie tylko sekwencje ruchów, ćwiczeń, ale także „coś dla

Pedicure – zadbane stopy i letnie trendy

Jak zadbać o efektowny pedicure, co w tym sezonie będziemy malować na paznokciach.

Bóle miesiączkowe – przyczyny, przebieg, leczenie

Nawet najbardziej skuteczne leki i wiedza o tym jak złagodzić bóle miesiączkowe, nie zastąpią konsultacji i badań

Bieg, nordic walking czy spacer dla zdrowia?

Popularne formy aktywności są dostępne praktycznie dla wszystkich – spacer, bieganie i nordic walking.

Zielono mi… na zdrowie

Niepozorna zielenina to prawdziwa skarbnica witamin, minerałów i bogactwo wartości odżywczych

Kosmetyki dla mężczyzn – udane zakupy, skuteczna pielęgnacja

Kosmetyki dla mężczyzn zajmują mniej miejsca w drogeriach, ale jest to naprawdę szeroki i różnorodny asortyment

Z kuchni do drogerii – dobroczynne zioła w kosmetyce

Rośliny mają dobroczynny wpływ na skórę, dlatego znajdują szerokie zastosowanie również w kosmetyce.

Schudnę do wiosny – dieta

Święta minęły, przed nami długa, oby łagodna zima. Dla wielu osób oznacza to nowe kilogramy i centymetry, którym sprzyja zarówno świąteczne objadanie się, jak i długie zimowe wieczory przed telewizorem, w ulubionym fotelu i z przysmakami. A zatem już zawczasu postanowiłam, że nie dam się – nie tylko nie przytyję, ale wręcz schudnę do wiosny.

Dieta i ruch
Jak wiadomo kluczem do sukcesu jest połączenie zdrowego ruchu z niemniej zdrową dietą. Zacznę może od tego co na talerzu, choć na pewno nie jest to łatwiejsza część – pokusy są wszędzie, a zima zawsze kojarzy nam się z podjadaniem, gorącą czekolada w filiżance i mniejszą aktywnością fizyczną. Postanowiłam jednak podejść do zagadnienia rzetelnie i przygotowałam sobie podstawowe zasady, jeśli chodzi o dietę, która pozwoli mi zgubić to i owo tu i ówdzie, zanim nadejdzie wiosna i czas lekkich kreacji zdecydowanie bliżej ciała.

Te zasady warto znać
Nie odkryję Ameryki stwierdzeniem, że trzeba pić. Oczywiście wodę trzeba pić, a nie żadne kolorowe słodkie czy niby owocowe wynalazki. Tylko bezsmakowa woda nie zawiera kalorii, a jednocześnie sprzyja odchudzaniu, oczyszczaniu organizmu z toksyn. Warto wiedzieć, że szklanka wody wypita przed posiłkiem sprawi, że dużo szybciej poczujemy się syci.

woda

Woda to podstawa w zdrowej diecie

Należy także, nie tylko na czas diety, zrezygnować albo chociaż ograniczyć spożycie białego pieczywa czy makaronu. Ciemne, pełnoziarniste chleby, makaron, kasza zawierają bowiem węglowodany złożone, które są wchłaniane zdecydowanie wolniej. To także źródło błonnika, który stymuluje procesy trawienne i ogranicza przyswajanie tłuszczów.

Z tłuszczami oczywiście ostrożnie – unikamy mięs czy nabiału o wysokiej zawartości tłuszczu. Jeśli jemy mięso wybieramy chude rodzaje (np. indyk, kurczak, ryba). Istotny jest również sposób obróbki, wykluczamy smażenie w tłuszczu, zastępujemy je gotowaniem, pieczeniem, parowaniem. Zdrowe tłuszcze, takie jak czyste oleje i oliwy powinny znaleźć się w naszym menu.

obiad

Warzywa, chude mięso – gotowane, nie smażone

Jemy warzywa, dużo warzyw, najlepiej nie poddanych obróbce termicznej. Świeże warzywa wspierają przemianę materii. Są cennym źródłem witamin, minerałów i tak naprawdę powinny pojawiać się w każdym posiłku.

Ograniczamy do minimum słodycze, a najlepiej usuwamy je z naszej diety. Kiedy poczujemy ochotę na coś słodkiego, zamiast batonika zagryzamy jabłko, suszone śliwki albo ananasy bogate w bromelainę wspomagające procesy trawienne.

co jeść

Zdrowa dieta to mądre wybory, a nie głodówka

Pamiętajmy jednak, że dieta to nie głodzenie się, które nie rusza tłuszczyku, a może doprowadzić do strat tkanki mięśniowej. Najlepiej spożywać ok. 4 posiłków, niezbyt obfitych, pełnowartościowych i pożywnych
Zdrowo najedzeni nie zapominamy oczywiście o aktywności fizycznej, czyli o kolejnym niezbędnym elemencie wyzwania jakim jest schudnięcie do wiosny. Mamy tu wiele możliwości, ale od razu i na dobry początek możemy chodzić zamiast jeździć. Możemy spacerować z psem, koleżanką, sąsiadką, iść pieszo do pracy albo do domu. Warto zrezygnować z windy na rzecz schodów. No i oczywiście znajdźmy swoją ulubioną formę systematycznego ruchu, która będzie przyjemna i skuteczna… ale o tym następnym razem.

 

Zdjęcia: shutterstock

About The Author

Reply