kozłowka

Zwiedzanie, relaks, piękne krajobrazy – turysto odwiedź lubelskie!

Wele ciekawego czeka na nas na wchodzie kraju, np. w mniej obleganym regionie województwa lubelskiego.

Grillowanie nie tylko na działce – grille elektryczne

TEFAL – grille elektryczne tego producenta są proste w obsłudze, ale można na nich przyrządzić naprawdę wyjątkowe dania.

Dieta i suplementacja – minerały i witaminy w ciąży

Zapotrzebowanie na minerały, składniki odżywcze oraz witaminy w ciąży jest wyższe.

odzież do jogi

Odzież do jogi unikalny look i design

Na pierwszy rzut oka zajęcia jogi mogą wydawać się proste, statyczne. Wystarczy jednak spróbować, aby przekonać się, że: po pierwsze joga to wymagająca forma aktywności, po drugie… pozytywnie wciąga i uzależnia. Jest to jednak nałóg wyjątkowo dobroczynny dla ciała i ducha, a także okazja do skompletowania bardzo interesującej garderoby. Ubrania do jogi charakteryzują się bowiem świetną jakością i naprawdę efektownym wzornictwem. Komfortowe ubrania do jogi Strój do jogi musi spełniać pewne wymagania, aby był praktyczny, funkcjonalny, nie ograniczał swobody ruchów, a tym samym nie zakłócał specyficznej filozofii tego treningu. Joga  to nie tylko sekwencje ruchów, ćwiczeń, ale także „coś dla

Pedicure – zadbane stopy i letnie trendy

Jak zadbać o efektowny pedicure, co w tym sezonie będziemy malować na paznokciach.

Bóle miesiączkowe – przyczyny, przebieg, leczenie

Nawet najbardziej skuteczne leki i wiedza o tym jak złagodzić bóle miesiączkowe, nie zastąpią konsultacji i badań

Bieg, nordic walking czy spacer dla zdrowia?

Popularne formy aktywności są dostępne praktycznie dla wszystkich – spacer, bieganie i nordic walking.

Zielono mi… na zdrowie

Niepozorna zielenina to prawdziwa skarbnica witamin, minerałów i bogactwo wartości odżywczych

Kosmetyki dla mężczyzn – udane zakupy, skuteczna pielęgnacja

Kosmetyki dla mężczyzn zajmują mniej miejsca w drogeriach, ale jest to naprawdę szeroki i różnorodny asortyment

Z kuchni do drogerii – dobroczynne zioła w kosmetyce

Rośliny mają dobroczynny wpływ na skórę, dlatego znajdują szerokie zastosowanie również w kosmetyce.

Schudnij na wiosnę – zdrowa dieta i ruch

Przed nadejściem wiosny wiele osób myśli o zrzuceniu zbędnych kilogramów, które tak łatwo zgromadzić zimą. Warto potraktować to również jako oczyszczenie organizmu i zmianę nawyków żywieniowych oraz związanych z aktywnością fizyczną.

Wyeliminuj błędy

Bardzo dobrym sposobem na wychwycenie błędów w diecie są notatki. Wystarczy sumiennie zapisywać przez kilka dni wszystkie posiłki i podjadane smakołyki oraz godziny ich spożycia. W ten sposób łatwo zaobserwować nieprawidłowości, które często przyczyniają się do tego, że tyjemy. Najczęściej popełniane błędy to:

  • brak wartościowego śniadania,
  • zbyt długie przerwy między posiłkami,
  • za dużo produktów przetworzonych,
  • słodycze i alkohol,
  • za mało warzyw i owoców,
  • za mało albo brak produktów pełnoziarnistych, ryb, orzechów i nasion,
  • za dużo tłuszczu i cukru,
  • za mało wody i płynów nawadniających,
  • zbyt duża ilość kawy.
orzechy

Braki w diecie przyczyniają się do tycia

Co zrobić, żeby jeść zdrowo i schudnąć?

Istotne znaczenia ma to CO, JAK i KIEDY jemy. Warto przedwiosenne menu wzbogacić o większą ilość warzyw oraz owoce. Tak naprawdę powinny być składnikiem każdego posiłku. Zjadamy więc pełnowartościowe śniadanie, np. owsiankę z mlekiem i owocami czy kanapki z ciemnego chleba z twarogiem i warzywami. Warzywne zupy, sałatki, surówki, powinny na stałe wejść do naszego jadłospisu. Bardzo istotne jest zachowanie przerw pomiędzy posiłkami. Zaleca się, aby zjeść śniadanie niedługo po przebudzeniu, a kolejne posiłki co 3-4 godziny, przy czym lekką, pożywną kolację ok. 3 godziny przed snem. W zbilansowanej diecie powinniśmy zmieścić 4-5 posiłków rozłożonych w czasie. Bardzo ważne jest także przygotowywanie potraw. Należy unikać gotowych dań, wysoko przetworzonych produktów. Nie smażymy w tłuszczu, stawiamy na gotowanie, parowanie, pieczenie w folii albo papierze. Pamiętajmy, że przyprawy oraz zioła to nie tylko bogatszy smak i aromat. Wiele z nich to źródło witamin, składników mineralnych, ponadto poprawiają trawienie, oczyszczają, przyspieszają spalanie tłuszczu.

sałatka

Zdrowa dieta bogata w warzywa

Napoje i soki na oczyszczanie

Wiemy, że należy pić dużo wody, ale w zdrowej i oczyszczającej diecie mogą znaleźć się także:

  • napoje typu smoothie przygotowywane na bazie owoców zmiksowanych z wodą albo mlekiem, warto wiedzieć, ze np. zielone smoothie z warzyw liściastych i owoców to wspaniały detoks dla naszego organizmu
  • soki, ale nie gotowe z cukrem czy z koncentratu, stawiamy na soki domowe – wyciskane z ulubionych owoców, marchwi, buraka itp.,
  • ziołowe herbaty o działaniu oczyszczającym, idealne na odchudzanie, orzeźwiające; warto sięgnąć też po herbatę zieloną albo czerwoną.
soki

Zdrowe, domowe soki

Ruch na zdrowie

Perspektywa nadchodzącej wiosny, dłuższe dni powinny stać się motywacją do wprowadzenia aktywności fizycznej. Prawda jest taka, że bez sportu czy chociażby spacerów trudno efektywnie, zdrowo i trwale schudnąć. Możemy chodzić, biegać, jeździć na rowerze, wybrać się na treningi do klubu sportowego – mamy wiele różnych możliwości adekwatnych do formy i temperamentu.

trening

Zdrowy ruch to podstawa

 

 

 

Zdjęcia: pixabay.com

About The Author

Reply