Domowe sposoby na spierzchnięte usta

Spierzchnięte usta to częsty i niestety bolesny problem wielu pań

Awokado – jedz na zdrowie

Awokado zawiera stosunkowo niewiele cukrów prostych, jest natomiast bogate w… tłuszcze.

Bezsenność, kłopoty ze snem – co robić…?

Kłopoty ze snem to dziś dość powszechny problem, możemy mówić nawet o bezsenności.

Zadbaj o stopy zimą

Zimą stopy są traktowane ciężkimi, ciepłymi butami, grubymi skarpetkami, zapominamy o pielęgnacji

Profilaktyka i leczenie – sposoby na ból dziąseł

Warto znać sposoby na ból dziąseł, ale przede wszystkim jego przyczyny i metody zapobiegania.

Zamotana w szale

Szal stanowi jeden z istotniejszych elementów stylizacji, dodaje jej szyku lub jest awangardowy, oryginalny, niebanalny.

Witaminy w ciąży i w okresie karmienia piersią

Zbilansowana dieta oraz odpowiednia suplementacja mają zapewnić niezbędne składniki mineralne oraz witaminy w ciąży.

O rety przytyłam… czyli poświąteczny detoks

Poświąteczny detoks można zacząć od ożywczego koktajlu, który stymuluje metabolizm

Zrób to sam, czyli maseczki domowe

Domowe maseczki bazują głównie na tym, czego używamy w kuchni

Za pięć dwunasta, czyli maseczki przed Sylwestrem

Warto zastosować odpowiednie maseczki, dobrze dobrane mogą naprawdę zdziałać cuda

Schudnij na wiosnę – zdrowa dieta i ruch

Przed nadejściem wiosny wiele osób myśli o zrzuceniu zbędnych kilogramów, które tak łatwo zgromadzić zimą. Warto potraktować to również jako oczyszczenie organizmu i zmianę nawyków żywieniowych oraz związanych z aktywnością fizyczną.

Wyeliminuj błędy

Bardzo dobrym sposobem na wychwycenie błędów w diecie są notatki. Wystarczy sumiennie zapisywać przez kilka dni wszystkie posiłki i podjadane smakołyki oraz godziny ich spożycia. W ten sposób łatwo zaobserwować nieprawidłowości, które często przyczyniają się do tego, że tyjemy. Najczęściej popełniane błędy to:

  • brak wartościowego śniadania,
  • zbyt długie przerwy między posiłkami,
  • za dużo produktów przetworzonych,
  • słodycze i alkohol,
  • za mało warzyw i owoców,
  • za mało albo brak produktów pełnoziarnistych, ryb, orzechów i nasion,
  • za dużo tłuszczu i cukru,
  • za mało wody i płynów nawadniających,
  • zbyt duża ilość kawy.
orzechy

Braki w diecie przyczyniają się do tycia

Co zrobić, żeby jeść zdrowo i schudnąć?

Istotne znaczenia ma to CO, JAK i KIEDY jemy. Warto przedwiosenne menu wzbogacić o większą ilość warzyw oraz owoce. Tak naprawdę powinny być składnikiem każdego posiłku. Zjadamy więc pełnowartościowe śniadanie, np. owsiankę z mlekiem i owocami czy kanapki z ciemnego chleba z twarogiem i warzywami. Warzywne zupy, sałatki, surówki, powinny na stałe wejść do naszego jadłospisu. Bardzo istotne jest zachowanie przerw pomiędzy posiłkami. Zaleca się, aby zjeść śniadanie niedługo po przebudzeniu, a kolejne posiłki co 3-4 godziny, przy czym lekką, pożywną kolację ok. 3 godziny przed snem. W zbilansowanej diecie powinniśmy zmieścić 4-5 posiłków rozłożonych w czasie. Bardzo ważne jest także przygotowywanie potraw. Należy unikać gotowych dań, wysoko przetworzonych produktów. Nie smażymy w tłuszczu, stawiamy na gotowanie, parowanie, pieczenie w folii albo papierze. Pamiętajmy, że przyprawy oraz zioła to nie tylko bogatszy smak i aromat. Wiele z nich to źródło witamin, składników mineralnych, ponadto poprawiają trawienie, oczyszczają, przyspieszają spalanie tłuszczu.

sałatka

Zdrowa dieta bogata w warzywa

Napoje i soki na oczyszczanie

Wiemy, że należy pić dużo wody, ale w zdrowej i oczyszczającej diecie mogą znaleźć się także:

  • napoje typu smoothie przygotowywane na bazie owoców zmiksowanych z wodą albo mlekiem, warto wiedzieć, ze np. zielone smoothie z warzyw liściastych i owoców to wspaniały detoks dla naszego organizmu
  • soki, ale nie gotowe z cukrem czy z koncentratu, stawiamy na soki domowe – wyciskane z ulubionych owoców, marchwi, buraka itp.,
  • ziołowe herbaty o działaniu oczyszczającym, idealne na odchudzanie, orzeźwiające; warto sięgnąć też po herbatę zieloną albo czerwoną.
soki

Zdrowe, domowe soki

Ruch na zdrowie

Perspektywa nadchodzącej wiosny, dłuższe dni powinny stać się motywacją do wprowadzenia aktywności fizycznej. Prawda jest taka, że bez sportu czy chociażby spacerów trudno efektywnie, zdrowo i trwale schudnąć. Możemy chodzić, biegać, jeździć na rowerze, wybrać się na treningi do klubu sportowego – mamy wiele różnych możliwości adekwatnych do formy i temperamentu.

trening

Zdrowy ruch to podstawa

 

 

 

Zdjęcia: pixabay.com

About The Author

Reply