Skuteczne leczenie i domowe sposoby na grypę

Dobrze zaopatrzona apteczka, domowe sposoby na grypę i przeziębienie oraz zdrowy rozsądek – to nasz jesienno – zimowy zestaw obowiązkowy

Smacznie, zdrowo, egzotycznie – pierś z kurczaka w sosie curry

Egzotyczny klasyk kulinarny, pierś z kurczaka w sosie curry – smacznie i zdrowo

Chrup orzechy na zdrowie!

Orzechy – najcenniejsze z bakalii, wyjątkowo wartościowe i smaczne.

Dieta i trening na redukcję – ogólne zasady

Dieta oraz trening będą skuteczne, jeśli określimy cel i dostosujemy plan treningowy oraz menu do tego celu.

Plecaki, torby worki – praktycznie, stylowo, na każdą okazję

Plecaki i worki mody praktycznej – niebanalne, oryginalne i unikatowe

Jesienne skarby – papryka

Papryka jest zdrowa, kolorowa, smaczna, znajduje szerokie zastosowanie w kuchni

Alergia u dzieci – uważamy, diagnozujemy, leczymy

Alergie u dzieci to ścisła czołówka problemów diagnozowanych u naszych pociech.

Bolące stawy – reumatyzm i inne przyczyny

Najczęściej bolące stawy kojarzymy z reumatyzmem, ale to nie jedyna przyczyna takich dolegliwości.

Ból brzucha – gdzie boli i dlaczego

Ból brzucha to wyzwanie dla pacjenta i diagnostyki i jedna z najczęściej zgłaszanych dolegliwości

Pyszne pasztety – na śniadanie i od święta

Parafrazując słowa poety możemy z dumą powiedzieć, że Polacy nie gęsi i swoje pasztety mają

Schudnij na wiosnę – zdrowa dieta i ruch

Przed nadejściem wiosny wiele osób myśli o zrzuceniu zbędnych kilogramów, które tak łatwo zgromadzić zimą. Warto potraktować to również jako oczyszczenie organizmu i zmianę nawyków żywieniowych oraz związanych z aktywnością fizyczną.

Wyeliminuj błędy

Bardzo dobrym sposobem na wychwycenie błędów w diecie są notatki. Wystarczy sumiennie zapisywać przez kilka dni wszystkie posiłki i podjadane smakołyki oraz godziny ich spożycia. W ten sposób łatwo zaobserwować nieprawidłowości, które często przyczyniają się do tego, że tyjemy. Najczęściej popełniane błędy to:

  • brak wartościowego śniadania,
  • zbyt długie przerwy między posiłkami,
  • za dużo produktów przetworzonych,
  • słodycze i alkohol,
  • za mało warzyw i owoców,
  • za mało albo brak produktów pełnoziarnistych, ryb, orzechów i nasion,
  • za dużo tłuszczu i cukru,
  • za mało wody i płynów nawadniających,
  • zbyt duża ilość kawy.
orzechy

Braki w diecie przyczyniają się do tycia

Co zrobić, żeby jeść zdrowo i schudnąć?

Istotne znaczenia ma to CO, JAK i KIEDY jemy. Warto przedwiosenne menu wzbogacić o większą ilość warzyw oraz owoce. Tak naprawdę powinny być składnikiem każdego posiłku. Zjadamy więc pełnowartościowe śniadanie, np. owsiankę z mlekiem i owocami czy kanapki z ciemnego chleba z twarogiem i warzywami. Warzywne zupy, sałatki, surówki, powinny na stałe wejść do naszego jadłospisu. Bardzo istotne jest zachowanie przerw pomiędzy posiłkami. Zaleca się, aby zjeść śniadanie niedługo po przebudzeniu, a kolejne posiłki co 3-4 godziny, przy czym lekką, pożywną kolację ok. 3 godziny przed snem. W zbilansowanej diecie powinniśmy zmieścić 4-5 posiłków rozłożonych w czasie. Bardzo ważne jest także przygotowywanie potraw. Należy unikać gotowych dań, wysoko przetworzonych produktów. Nie smażymy w tłuszczu, stawiamy na gotowanie, parowanie, pieczenie w folii albo papierze. Pamiętajmy, że przyprawy oraz zioła to nie tylko bogatszy smak i aromat. Wiele z nich to źródło witamin, składników mineralnych, ponadto poprawiają trawienie, oczyszczają, przyspieszają spalanie tłuszczu.

sałatka

Zdrowa dieta bogata w warzywa

Napoje i soki na oczyszczanie

Wiemy, że należy pić dużo wody, ale w zdrowej i oczyszczającej diecie mogą znaleźć się także:

  • napoje typu smoothie przygotowywane na bazie owoców zmiksowanych z wodą albo mlekiem, warto wiedzieć, ze np. zielone smoothie z warzyw liściastych i owoców to wspaniały detoks dla naszego organizmu
  • soki, ale nie gotowe z cukrem czy z koncentratu, stawiamy na soki domowe – wyciskane z ulubionych owoców, marchwi, buraka itp.,
  • ziołowe herbaty o działaniu oczyszczającym, idealne na odchudzanie, orzeźwiające; warto sięgnąć też po herbatę zieloną albo czerwoną.
soki

Zdrowe, domowe soki

Ruch na zdrowie

Perspektywa nadchodzącej wiosny, dłuższe dni powinny stać się motywacją do wprowadzenia aktywności fizycznej. Prawda jest taka, że bez sportu czy chociażby spacerów trudno efektywnie, zdrowo i trwale schudnąć. Możemy chodzić, biegać, jeździć na rowerze, wybrać się na treningi do klubu sportowego – mamy wiele różnych możliwości adekwatnych do formy i temperamentu.

trening

Zdrowy ruch to podstawa

 

 

 

Zdjęcia: pixabay.com

About The Author

Reply