Odparzenia pieluszkowe – jak im zapobiec i jak je leczyć

Skóra niemowląt jest delikatna, a odparzenia pieluszkowe spędzają sen z powiek najbardziej troskliwym mamom

Kondycja, wymarzona sylwetka i… skakanka

Skakanka to nie tylko spalanie kalorii, skacząc systematycznie pracujemy nad całym ciałem

Trendy jesienne – dla każdego coś… nowego

Trendy na sezon jesienny są wyjątkowo interesujące, charakterne i różnorodne

A może staycation, czyli wakacje w domu?

Wiele osób wybiera raz na jakiś czas tzw. opcję staycation, czyli wakacje w domu

Efektywne ćwiczenia na mięśnie rąk dla kobiet

Kobiety po macoszemu traktują ćwiczenia na mięśnie rąk – ramiona, tricepsy i bicepsy.

Kultowe fasony sukienek – skorzystaj z wyprzedaży!

Warto wykorzystać okazję i kupić wymarzoną sukienkę, najbardziej modne i ponadczasowe fasony

Proteza zębowa, czyli jak się cieszyć „trzecimi zębami”

Proteza zębowa ratuje życie towarzyskie, przywraca swobodny, szczery uśmiech, poprawia samopoczucie.

Kapelusze słomkowe – nieodzowny letni dodatek

W tym sezonie królują kapelusze, najczęściej słomkowe, są stylowe, piękne, nadają wyjątkowy charakter stylizacji

Pizza Hut w Gdyni

Pizza Hut to doskonały przykład dobrego jedzenia – odpowiada tym samym, wysokim standardom na całym świecie

Znamiona na skórze – to warto wiedzieć

Znamiona na skórze mogą być prawie niezauważalne albo stanowić problem dla ich posiadacza

Schudnij na wiosnę – zdrowa dieta i ruch

Przed nadejściem wiosny wiele osób myśli o zrzuceniu zbędnych kilogramów, które tak łatwo zgromadzić zimą. Warto potraktować to również jako oczyszczenie organizmu i zmianę nawyków żywieniowych oraz związanych z aktywnością fizyczną.

Wyeliminuj błędy

Bardzo dobrym sposobem na wychwycenie błędów w diecie są notatki. Wystarczy sumiennie zapisywać przez kilka dni wszystkie posiłki i podjadane smakołyki oraz godziny ich spożycia. W ten sposób łatwo zaobserwować nieprawidłowości, które często przyczyniają się do tego, że tyjemy. Najczęściej popełniane błędy to:

  • brak wartościowego śniadania,
  • zbyt długie przerwy między posiłkami,
  • za dużo produktów przetworzonych,
  • słodycze i alkohol,
  • za mało warzyw i owoców,
  • za mało albo brak produktów pełnoziarnistych, ryb, orzechów i nasion,
  • za dużo tłuszczu i cukru,
  • za mało wody i płynów nawadniających,
  • zbyt duża ilość kawy.
orzechy

Braki w diecie przyczyniają się do tycia

Co zrobić, żeby jeść zdrowo i schudnąć?

Istotne znaczenia ma to CO, JAK i KIEDY jemy. Warto przedwiosenne menu wzbogacić o większą ilość warzyw oraz owoce. Tak naprawdę powinny być składnikiem każdego posiłku. Zjadamy więc pełnowartościowe śniadanie, np. owsiankę z mlekiem i owocami czy kanapki z ciemnego chleba z twarogiem i warzywami. Warzywne zupy, sałatki, surówki, powinny na stałe wejść do naszego jadłospisu. Bardzo istotne jest zachowanie przerw pomiędzy posiłkami. Zaleca się, aby zjeść śniadanie niedługo po przebudzeniu, a kolejne posiłki co 3-4 godziny, przy czym lekką, pożywną kolację ok. 3 godziny przed snem. W zbilansowanej diecie powinniśmy zmieścić 4-5 posiłków rozłożonych w czasie. Bardzo ważne jest także przygotowywanie potraw. Należy unikać gotowych dań, wysoko przetworzonych produktów. Nie smażymy w tłuszczu, stawiamy na gotowanie, parowanie, pieczenie w folii albo papierze. Pamiętajmy, że przyprawy oraz zioła to nie tylko bogatszy smak i aromat. Wiele z nich to źródło witamin, składników mineralnych, ponadto poprawiają trawienie, oczyszczają, przyspieszają spalanie tłuszczu.

sałatka

Zdrowa dieta bogata w warzywa

Napoje i soki na oczyszczanie

Wiemy, że należy pić dużo wody, ale w zdrowej i oczyszczającej diecie mogą znaleźć się także:

  • napoje typu smoothie przygotowywane na bazie owoców zmiksowanych z wodą albo mlekiem, warto wiedzieć, ze np. zielone smoothie z warzyw liściastych i owoców to wspaniały detoks dla naszego organizmu
  • soki, ale nie gotowe z cukrem czy z koncentratu, stawiamy na soki domowe – wyciskane z ulubionych owoców, marchwi, buraka itp.,
  • ziołowe herbaty o działaniu oczyszczającym, idealne na odchudzanie, orzeźwiające; warto sięgnąć też po herbatę zieloną albo czerwoną.
soki

Zdrowe, domowe soki

Ruch na zdrowie

Perspektywa nadchodzącej wiosny, dłuższe dni powinny stać się motywacją do wprowadzenia aktywności fizycznej. Prawda jest taka, że bez sportu czy chociażby spacerów trudno efektywnie, zdrowo i trwale schudnąć. Możemy chodzić, biegać, jeździć na rowerze, wybrać się na treningi do klubu sportowego – mamy wiele różnych możliwości adekwatnych do formy i temperamentu.

trening

Zdrowy ruch to podstawa

 

 

 

Zdjęcia: pixabay.com

About The Author

Reply