Bolące stawy – reumatyzm i inne przyczyny

Najczęściej bolące stawy kojarzymy z reumatyzmem, ale to nie jedyna przyczyna takich dolegliwości.

Ból brzucha – gdzie boli i dlaczego

Ból brzucha to wyzwanie dla pacjenta i diagnostyki i jedna z najczęściej zgłaszanych dolegliwości

Pyszne pasztety – na śniadanie i od święta

Parafrazując słowa poety możemy z dumą powiedzieć, że Polacy nie gęsi i swoje pasztety mają

Przygotuj włosy do zimy

Sezon jesienno – zimowy bywa największym wyzwaniem dla włosów

Fosfolipidy – dlaczego są tak ważne dla wątroby

Pojęcia takie jak hepatocyty, fosfolipidy czy też funkcje wątroby, powinny być nam znane.

Jesień w parku – dla zdrowia i dla zabawy

Jesienny park zamiast telewizora i komputera!

Chroń skórę, sięgnij po Iwostin Solecrin

Wielbiciele opalania powinni wiedzieć, że słońce to nie samo dobro, może negatywnie wpływać na skórę i zagrażać zdrowiu

Ekologiczna żywność – postaw na zdrowie

Jakie wymagania musi spełniać zdrowe jedzenie, aby można było uznać je za wartościową żywność ekologiczną

Zdrowie pupila – pełnowartościowe karmy dla psów

Odpowiednio dobrane pełnowartościowe karmy dla psów zapewnią im zdrowie, kondycję, odporność, energię, oczywiście będą im także smakować.

Odparzenia pieluszkowe – jak im zapobiec i jak je leczyć

Skóra niemowląt jest delikatna, a odparzenia pieluszkowe spędzają sen z powiek najbardziej troskliwym mamom

Stretching – dlaczego warto się porozciągać

Kiedy decydujemy się na treningi w klubie, siłowni, na fitness czy zajęcia personalne, stawiamy przede wszystkim na efekty takie jak starta zbędnych kilogramów, zbudowanie masy mięśniowej, poprawa kondycji, wydolności czy wyrzeźbienie sylwetki. „Rzucamy się” na treningi ze sztangą, na maszynach, trampoliny, zapominając niestety o niezwykle ważnym elemencie jakim jest stretching.

Stretching – rozciągnij się!

Stretching to zajęcia oddechowe inspirowane klasyczną jogą, pilates, mają na celu rozluźnienie, rozciągnięcie i uelastycznienie mięśni. Towarzyszy im z reguły spokojna, relaksacyjna muzyka. W stretchingu kluczowe znaczenie ma oddech i staranne wykonywanie wszystkich ćwiczeń i pozycji. Należy również pamiętać, aby nie przekraczać granicy bólu podczas wykonywania ćwiczeń.

pilates

Stretching inspirowany jest jogą i pilates

 

pozycja

Stretching „zatroszczy się” o całe ciało

Co nam daje strtetching?

Przede wszystkim to zajęcia dla wszystkich i w każdym wieku. Idealne dla osób długo przebywających w jednej pozycji, np. przed komputerem czy za kierownicą, jak również dla prawdziwych mocarzy z siłowni, wielbicieli cross fit czy treningów cardio. Systematyczny stretching to wymierne efekty:

  • rozciągnięcie przykurczonych grup mięśni,
  • uelastycznienie mięśni przy treningu siłowym,
  • wydłużenie mięśni,
  • wysmuklenie sylwetki,
  • poprawa ruchomości stawów.
trening

Trening to nie tylko mięśnie, masa czy szybkość…

 

rozciąganie

Stretching jest idealny również dla „siłaczy”

Stretching dla każdego

Podczas zajęć trener powinien pokazać różne wersje pozycji, ćwiczenia : łatwą, średnią i zaawansowaną. Odpowiedni zestaw ćwiczeń wykonuje się zarówno przed, jak i po właściwych treningu:

  • stretching dynamiczny – rozciąganie, jako rozgrzewka,
  • stretching statyczny – rozluźnianie mięśni po treningu.
przed treningiem

Stretching przed treningiem, jako rozgrzewka…

 

po treningu

…po, dla rozluźnienia i rozciągnięcia mięśni

 

Zdjęcia: pixabay.com

About The Author

Reply