Proteza zębowa, czyli jak się cieszyć „trzecimi zębami”

Proteza zębowa ratuje życie towarzyskie, przywraca swobodny, szczery uśmiech, poprawia samopoczucie.

Kapelusze słomkowe – nieodzowny letni dodatek

W tym sezonie królują kapelusze, najczęściej słomkowe, są stylowe, piękne, nadają wyjątkowy charakter stylizacji

Pizza Hut w Gdyni

Pizza Hut to doskonały przykład dobrego jedzenia – odpowiada tym samym, wysokim standardom na całym świecie

Znamiona na skórze – to warto wiedzieć

Znamiona na skórze mogą być prawie niezauważalne albo stanowić problem dla ich posiadacza

Wybierz najlepiej przyswajalny magnez w tabletkach

Warto sięgać po skuteczne preparaty, najlepiej przyswajalny magnez w tabletkach

Pryszcze, zaskórniki, trądzik – to także „dorosły problem”

Trądzik u dorosłych nie jest wcale zjawiskiem marginalnym.

SuperOwoc! Czereśnie – słodko i zdrowo

Rozkoszując się smakiem czereśni warto wiedzieć, że mają one kompleksowy i dobroczynny wpływ na nasze zdrowie.

Wrzody żołądka – objawy, przyczyny, charakterystyka

Choroba wrzodowa żołądka i jej objawy dotyczą statystycznie od 5 do 10% populacji

Kleszcz łąkowy, psi, pospolity… wszystkie groźne!

Jak atakuje kleszcz, jakie są rodzaje (np. kleszcz psi, kleszcz łąkowy czy… obrzeżek gołębień).

Dlaczego warto przesiąść się na rower

Oszczędność, czasu, poznawanie okolicy, proekologiczna postawa i coś dla ciała i dla ducha – warto wsiąść na rower

Stretching – dlaczego warto się porozciągać

Kiedy decydujemy się na treningi w klubie, siłowni, na fitness czy zajęcia personalne, stawiamy przede wszystkim na efekty takie jak starta zbędnych kilogramów, zbudowanie masy mięśniowej, poprawa kondycji, wydolności czy wyrzeźbienie sylwetki. „Rzucamy się” na treningi ze sztangą, na maszynach, trampoliny, zapominając niestety o niezwykle ważnym elemencie jakim jest stretching.

Stretching – rozciągnij się!

Stretching to zajęcia oddechowe inspirowane klasyczną jogą, pilates, mają na celu rozluźnienie, rozciągnięcie i uelastycznienie mięśni. Towarzyszy im z reguły spokojna, relaksacyjna muzyka. W stretchingu kluczowe znaczenie ma oddech i staranne wykonywanie wszystkich ćwiczeń i pozycji. Należy również pamiętać, aby nie przekraczać granicy bólu podczas wykonywania ćwiczeń.

pilates

Stretching inspirowany jest jogą i pilates

 

pozycja

Stretching „zatroszczy się” o całe ciało

Co nam daje strtetching?

Przede wszystkim to zajęcia dla wszystkich i w każdym wieku. Idealne dla osób długo przebywających w jednej pozycji, np. przed komputerem czy za kierownicą, jak również dla prawdziwych mocarzy z siłowni, wielbicieli cross fit czy treningów cardio. Systematyczny stretching to wymierne efekty:

  • rozciągnięcie przykurczonych grup mięśni,
  • uelastycznienie mięśni przy treningu siłowym,
  • wydłużenie mięśni,
  • wysmuklenie sylwetki,
  • poprawa ruchomości stawów.
trening

Trening to nie tylko mięśnie, masa czy szybkość…

 

rozciąganie

Stretching jest idealny również dla „siłaczy”

Stretching dla każdego

Podczas zajęć trener powinien pokazać różne wersje pozycji, ćwiczenia : łatwą, średnią i zaawansowaną. Odpowiedni zestaw ćwiczeń wykonuje się zarówno przed, jak i po właściwych treningu:

  • stretching dynamiczny – rozciąganie, jako rozgrzewka,
  • stretching statyczny – rozluźnianie mięśni po treningu.
przed treningiem

Stretching przed treningiem, jako rozgrzewka…

 

po treningu

…po, dla rozluźnienia i rozciągnięcia mięśni

 

Zdjęcia: pixabay.com

About The Author

Reply