SuperOwoc! Czereśnie – słodko i zdrowo

Rozkoszując się smakiem czereśni warto wiedzieć, że mają one kompleksowy i dobroczynny wpływ na nasze zdrowie.

Wrzody żołądka – objawy, przyczyny, charakterystyka

Choroba wrzodowa żołądka i jej objawy dotyczą statystycznie od 5 do 10% populacji

Kleszcz łąkowy, psi, pospolity… wszystkie groźne!

Jak atakuje kleszcz, jakie są rodzaje (np. kleszcz psi, kleszcz łąkowy czy… obrzeżek gołębień).

Dlaczego warto przesiąść się na rower

Oszczędność, czasu, poznawanie okolicy, proekologiczna postawa i coś dla ciała i dla ducha – warto wsiąść na rower

Dlaczego warto jeść lody

Nie do końca wiemy czy lody są zdrowe czy nie, tuczą czy można jeść je w czasie diety

Latem pokaż zadbane, gładkie nogi

Nogi nie muszą być do samej szyi i idealnie zgrabne, ale na pewno powinny być zadbane i gładkie

Sezon na… alergiczny nieżyt nosa

Dla wielu osób bujnie rozkwitająca zieleń oznacza uciążliwe, przykre objawy, takie jak alergiczny nieżyt nosa

Jak dbać o włosy – letnie wyzwania

Co zrobić, żeby po udanych wakacjach nie wyglądać jak strach na wróble, jak dbać o włosy?

Cytrynowo i zdrowo, czyli dobry tran dla dzieci

Warto wiedzieć jaki tran wybrać, aby zaspokoić zapotrzebowanie młodego organizmu.

Skuteczne, nowoczesne i ergonomiczne myjki ciśnieniowe

Myjki ciśnieniowe Husqvarna są łatwe w obsłudze, a jednocześnie bardzo skuteczne

Po, przed i w trakcie – jak dobrze wyglądać na treningu

Aktywność fizyczna to fajna sprawa, na siłowni, na fitnessie, w biegu czy na rowerze. Maszerując po lesie czy też podziwiając świat z rowerowego siodełka niespecjalnie zwracam uwagę na to jak wyglądam, ale już na zajęciach fitness, na bieżni czy orbitreku chciałabym przynajmniej nie straszyć. Nie mówiąc już o tym, że warto zadbać o swój wygląd również na trasie siłownia – dom.

Jednym z dyskusyjnych zagadnień jest na pewno makijaż. Przyznam, że ze zdziwieniem patrzę na panie ćwiczące w makijażu w wersji full – oko, usta i w ogóle wszystko. Z reguły po zajęciach nie wygląda to zbyt efektownie. Z drugiej strony sama wiem, że twarz w wersji saute to trudny temat dla kobiet. Dobrym rozwiązaniem jest wodoodporny tusz do rzęs, ewentualnie doczepiane rzęsy, jeśli ktoś preferuje bardziej spektakularne efekty. Zamiast podkładu, który zatyka rozszerzające się pod wpływem zmęczenia pory, można wybrać kremy wyrównujące koloryt skóry (typu BB).

dziewczyny cwiczą

Bez makijażu, wygodne upięcie włosów

Włosy – to kolejna kwestia, która bywa szczególnym wyzwaniem dla kobiet. Długie na pewno należy związać i to tak, żeby nie fruwały dookoała głowy i nie wpadały do oczu i ust podczas treningu. Sprawdzają się wszelkiego rodzaju praktyczne upięcia w koczek czy warkocz, który zdyscyplinuje włosy. Wbrew pozorom większym problemem mogą być krótkie włosy, których nijak nie da się poupinać, dlatego w tym przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie opaska, dzięki której odkryjemy spocone czoło, a grzywka nie zasłoni oczu. Po treningu warto umyć głowę, szczególnie jeśli był intensywny i nas solidnie wypocił.

Kolejny trudny temat w klubach fitness to zapach. Z reguły przychodzimy tu wypocić zbędne kilogramy, stres itp. ale niekoniecznie chcemy rozsiewać wokół siebie organiczne aromaty. Z drugiej strony wyperfumowane zawodniczki to również ciężkie przeżycie dla ćwiczących obok. Najlepszy będzie skuteczny antyperspirant i butelka wody w sprayu, którą można odświeżyć się w czasie treningu.

na orbitreku

Postarajmy się nie odurzyć zapachem ćwiczących obok

Efekty po systematycznych treningach mogą być naprawdę satysfakcjonujące, ale warto zwrócić uwagę czy nie ucierpiała na tym cera. Chodzi przede wszystkim o ewentualne zaczerwienienia, pękające naczynka oraz możliwość pojawienia się wyprysków. Zapobiegawczo warto zastosować np. kremy z arniką albo z ruszczykiem, czyli kosmetyki, które wzmacniają naczynka. Aby uchronić się przed wypryskami sięgnijmy po złuszczające peelingi, które odblokują pory i oczyszczą cerę.

Bardzo istotną kwestią jest higiena na siłowni, wiadomo przecież, że korzysta z niej wiele osób, zostawiając na sprzętach, uchwytach, akcesoriach tysiące bakterii. Niezbędnym wyposażeniem jest ręcznik, który rozkładamy na groźnie wyglądających maszynach. Używamy płynu do dezynfekcji, który powinien znajdować się na każdej sali ćwiczeń, a po zajęciach od razu myjemy ręce. Najlepiej byłoby także skorzystać z natrysku (pamiętając oczywiście o klapkach).

dzieczyna ćwiczy

Ręcznik jest niezbędny na siłowni

 

 

Zdjęcia: shutterstock

About The Author

Reply