Jesienią warto wiedzieć jak wzmocnić odporność

Odporność to zestaw mechanizmów, które uczestniczą w wytwarzaniu odpowiedzi immunologicznej.

Na zdrowie! Olej z rekina

Olej z rekina zawiera naturalne immunostymulatory – alkiloglicerole oraz skwalen.

Pierś z kurczaka w zdrowej i zbilansowanej diecie

Pierś z kurczaka dostarcza zaledwie 100 kcal w 100 gramowej porcji, podczas gdy 100 g wieprzowiny to aż 260 kcal

Tatuaż – moda, fanaberia, sposób na wyrażenie siebie

Tatuaże zdobią ciała kobiet i mężczyzn, mogą być niewielkie albo wręcz przeciwnie – spektakularne

Czy istnieją naprawdę skuteczne diety na odchudzanie?

Posty, diety eliminacyjne mogą być stosowane przez zdrowe osoby, a najlepiej skonsultować je z lekarzem lub dietetykiem.

Modne i kobiece – krótkie fryzury na jesień

Krótkie fryzury są nie tylko modne, ale przede wszystkim efektowne, kobiece i bardzo twarzowe

Botki i moje praktyczne spojrzenie na modę

Botki nosimy przez cały rok, a sezon jesienno – zimowy to prawdziwy festiwal botków

Jak dbać o wątrobę – dieta, profilaktyka, leczenie

Odpowiedzi na pytanie „jak dbać o wątrobę” powinien znać każdy.

Domino’s pizza w Krakowie smakuje wyśmienicie!

Jeśli pizza w Krakowie to tylko z Domino’s – przestrzega się tu najlepszych receptur charakterystycznych dla każdej pizzerii w tej sieci

Bądź silna, sprawna , fit z treningiem tabata

Tabata buduje świetną kondycję, wydolność i spala tkankę tłuszczową.

Po, przed i w trakcie – jak dobrze wyglądać na treningu

Aktywność fizyczna to fajna sprawa, na siłowni, na fitnessie, w biegu czy na rowerze. Maszerując po lesie czy też podziwiając świat z rowerowego siodełka niespecjalnie zwracam uwagę na to jak wyglądam, ale już na zajęciach fitness, na bieżni czy orbitreku chciałabym przynajmniej nie straszyć. Nie mówiąc już o tym, że warto zadbać o swój wygląd również na trasie siłownia – dom.

Jednym z dyskusyjnych zagadnień jest na pewno makijaż. Przyznam, że ze zdziwieniem patrzę na panie ćwiczące w makijażu w wersji full – oko, usta i w ogóle wszystko. Z reguły po zajęciach nie wygląda to zbyt efektownie. Z drugiej strony sama wiem, że twarz w wersji saute to trudny temat dla kobiet. Dobrym rozwiązaniem jest wodoodporny tusz do rzęs, ewentualnie doczepiane rzęsy, jeśli ktoś preferuje bardziej spektakularne efekty. Zamiast podkładu, który zatyka rozszerzające się pod wpływem zmęczenia pory, można wybrać kremy wyrównujące koloryt skóry (typu BB).

dziewczyny cwiczą

Bez makijażu, wygodne upięcie włosów

Włosy – to kolejna kwestia, która bywa szczególnym wyzwaniem dla kobiet. Długie na pewno należy związać i to tak, żeby nie fruwały dookoała głowy i nie wpadały do oczu i ust podczas treningu. Sprawdzają się wszelkiego rodzaju praktyczne upięcia w koczek czy warkocz, który zdyscyplinuje włosy. Wbrew pozorom większym problemem mogą być krótkie włosy, których nijak nie da się poupinać, dlatego w tym przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie opaska, dzięki której odkryjemy spocone czoło, a grzywka nie zasłoni oczu. Po treningu warto umyć głowę, szczególnie jeśli był intensywny i nas solidnie wypocił.

Kolejny trudny temat w klubach fitness to zapach. Z reguły przychodzimy tu wypocić zbędne kilogramy, stres itp. ale niekoniecznie chcemy rozsiewać wokół siebie organiczne aromaty. Z drugiej strony wyperfumowane zawodniczki to również ciężkie przeżycie dla ćwiczących obok. Najlepszy będzie skuteczny antyperspirant i butelka wody w sprayu, którą można odświeżyć się w czasie treningu.

na orbitreku

Postarajmy się nie odurzyć zapachem ćwiczących obok

Efekty po systematycznych treningach mogą być naprawdę satysfakcjonujące, ale warto zwrócić uwagę czy nie ucierpiała na tym cera. Chodzi przede wszystkim o ewentualne zaczerwienienia, pękające naczynka oraz możliwość pojawienia się wyprysków. Zapobiegawczo warto zastosować np. kremy z arniką albo z ruszczykiem, czyli kosmetyki, które wzmacniają naczynka. Aby uchronić się przed wypryskami sięgnijmy po złuszczające peelingi, które odblokują pory i oczyszczą cerę.

Bardzo istotną kwestią jest higiena na siłowni, wiadomo przecież, że korzysta z niej wiele osób, zostawiając na sprzętach, uchwytach, akcesoriach tysiące bakterii. Niezbędnym wyposażeniem jest ręcznik, który rozkładamy na groźnie wyglądających maszynach. Używamy płynu do dezynfekcji, który powinien znajdować się na każdej sali ćwiczeń, a po zajęciach od razu myjemy ręce. Najlepiej byłoby także skorzystać z natrysku (pamiętając oczywiście o klapkach).

dzieczyna ćwiczy

Ręcznik jest niezbędny na siłowni

 

 

Zdjęcia: shutterstock

About The Author

Reply