Ruskorex – maść i czopki na „wstydliwy” problem

Profilaktyka, konsultacja lekarska, odpowiednia terapia w razie konieczności (np. leki takie jak Ruskorex)

Jak robić dobre zdjęcia – kurs fotografii w Krakowie

Zajęcia wprowadzające w tajniki dobrych ujęć – kurs fotografii w Krakowie organizowany przez Akademię Nikona

Problemy z erekcją na tle psychologicznym

Problemy z erekcją na tle psychologicznym, to jedno z poważniejszych wyzwań przed jakim stają dzisiejsze związki

Przez żołądek do serca, czyli walentynkowe przysmaki

Do walentynkowych przysmaków dodajmy chili, imbir, awokado, cynamon, kawior, owoce morze i pyszną, sensualną czekoladę

Panele laminowane – piękny wygląd Twojej podłogi

Poszukując idealnego sposobu wykończenia podłogi, warto wziąć pod uwagę panele laminowane. To nowoczesna i niezwykle elegancka alternatywa dla podłóg drewnianych, która cieszy się coraz większą popularnością. To przede wszystkim estetyczne i trwałe rozwiązanie, które jest w stanie spełnić oczekiwania każdego klienta. Trwałość paneli tego typu gwarantuje piękny wygląd podłogi przez długie lata. Dodatkowo panele nie wymagają szczególnej konserwacji, zaś wysoka odporność na ścieranie powoduje, że są trwałe. Wyjątkową jakością wyróżniają się panele podłogowe Alloc oraz Sensa. To wyroby czołowych producentów, które wyróżniają się najwyższą jakością. Szeroki wybór kolorystyczny gwarantuje łatwość znalezienia idealnych rozwiązań. Panele laminowane są łatwe w montażu, dzięki

Pantone mówi: Ultra Violet, czyli fiolet jako kolor roku

Pantone mówi: Ultra Violet, czyli fiolet jako kolor roku

Ratunek dla męskiej głowy – Loxon na wypadanie włosów

Bujna fryzura i zdrowe włosy to nie tylko kobiecy atut, a nadmierne wypadanie włosów to częściej męski problem.

Pomysł na Walentynki, czyli jak go zaskoczyć

Walentynki! Pomysł na idealny walentynkowy podarunek dla chłopaka to dopiero zadanie

Sprawdź aktualne oferty pracy w Holandii

Holandia pnie się stopniowo w górę, jeśli chodzi o ranking krajów, do których Polacy wyjeżdżają w celach zarobkowych.

Ne lekceważ objawów – ból z lewej strony brzucha

Kłucie w nadbrzuszu czy ból z lewej strony brzucha mogą świadczyć o zupełnie innym problemie zdrowotnym.

Warzywa i owoce – na zdrowie!

Warzywa i owoce powinny mieć stałe miejsce w codziennej diecie. Ich wpływ na nasze zdrowie może być różny i oceniamy go m.in. pod względem:
• wartości odżywczej
• kaloryczności
• zawartości cukrów prostych
• zawartości witamin i składników mineralnych
• zawartości błonnika pokarmowego.

dziecko i owoce

Owoce i warzywa są nieodzowne w naszej diecie

Wartość odżywcza to przede wszystkim białka, węglowodany, błonnik, minerały i witaminy. Najwięcej białka zapewniają suche nasiona soi, soczewica, groch i fasola biała. Owoce zawierają go znacznie mniej (bogatsze w białko są owoce suszone).

zielone warzywa

Zielone warzywa – zdrowe i niskokaloryczne

Węglowodany w przypadku warzyw i owoców decydują w dużej mierze o ich kaloryczności, stosujemy tu podział na 3 grupy:
• o wartości kalorycznej do 25 kcal, które można jeść praktycznie bez ograniczeń (np. brokuły, cebula, cykoria, grzyby, kalafior, kapusta kiszona, ogórki, papryka, pomidor, rzodkiewka, sałata, szparagi, szpinak)
• o wyższej wartości energetycznej i tu już trzeba liczyć kalorie (np. bób, brukselka, buraki, dynia, fasolka (strączki), groszek zielony, marchew, pietruszka)
• o wysokiej kaloryczności – np. soja, suszony groch, soczewica,
Spożycie owoców powinna też ograniczać zawartość cukrów prostych, zwracamy również uwagę na indeks glikemiczny (wybieramy te o IG<50)

owoce

Owoce mają więcej kalorii i węglowodanów

 

czyste owoce

Owoce jemy w rozsądnych ilościach

Jeśli chodzi o witaminy mamy następujący podział:
• warzywa i owoce z witaminą C – kapustne, pomidor, natka pietruszki, papryka i szpinak, oraz porzeczki, maliny, truskawki, poziomki, agrest, czarne jagody, truskawki, pomarańcze, cytryny, kiwi i grejpfruty.
• warzywa i owoce z beta-karotenem – natka pietruszki, marchew, szpinak, sałata, pomidory, dynia i morele
• inne owoce i warzywa oraz ziemniaki.

warzywa

Warzywa to źródło witamin, minerałów i błonnika

Błonnik zawierają głównie suche nasiona roślin strączkowych, brukselka, kapusta, brokuły, zielony groszek, porzeczki, jeżyny, maliny oraz suszone morele i śliwki.

Zdęecia: shutterstock, pixabay

About The Author

Reply