kozłowka

Zwiedzanie, relaks, piękne krajobrazy – turysto odwiedź lubelskie!

Wele ciekawego czeka na nas na wchodzie kraju, np. w mniej obleganym regionie województwa lubelskiego.

Grillowanie nie tylko na działce – grille elektryczne

TEFAL – grille elektryczne tego producenta są proste w obsłudze, ale można na nich przyrządzić naprawdę wyjątkowe dania.

Dieta i suplementacja – minerały i witaminy w ciąży

Zapotrzebowanie na minerały, składniki odżywcze oraz witaminy w ciąży jest wyższe.

odzież do jogi

Odzież do jogi unikalny look i design

Na pierwszy rzut oka zajęcia jogi mogą wydawać się proste, statyczne. Wystarczy jednak spróbować, aby przekonać się, że: po pierwsze joga to wymagająca forma aktywności, po drugie… pozytywnie wciąga i uzależnia. Jest to jednak nałóg wyjątkowo dobroczynny dla ciała i ducha, a także okazja do skompletowania bardzo interesującej garderoby. Ubrania do jogi charakteryzują się bowiem świetną jakością i naprawdę efektownym wzornictwem. Komfortowe ubrania do jogi Strój do jogi musi spełniać pewne wymagania, aby był praktyczny, funkcjonalny, nie ograniczał swobody ruchów, a tym samym nie zakłócał specyficznej filozofii tego treningu. Joga  to nie tylko sekwencje ruchów, ćwiczeń, ale także „coś dla

Pedicure – zadbane stopy i letnie trendy

Jak zadbać o efektowny pedicure, co w tym sezonie będziemy malować na paznokciach.

Bóle miesiączkowe – przyczyny, przebieg, leczenie

Nawet najbardziej skuteczne leki i wiedza o tym jak złagodzić bóle miesiączkowe, nie zastąpią konsultacji i badań

Bieg, nordic walking czy spacer dla zdrowia?

Popularne formy aktywności są dostępne praktycznie dla wszystkich – spacer, bieganie i nordic walking.

Zielono mi… na zdrowie

Niepozorna zielenina to prawdziwa skarbnica witamin, minerałów i bogactwo wartości odżywczych

Kosmetyki dla mężczyzn – udane zakupy, skuteczna pielęgnacja

Kosmetyki dla mężczyzn zajmują mniej miejsca w drogeriach, ale jest to naprawdę szeroki i różnorodny asortyment

Z kuchni do drogerii – dobroczynne zioła w kosmetyce

Rośliny mają dobroczynny wpływ na skórę, dlatego znajdują szerokie zastosowanie również w kosmetyce.

Warzywa i owoce – na zdrowie!

Warzywa i owoce powinny mieć stałe miejsce w codziennej diecie. Ich wpływ na nasze zdrowie może być różny i oceniamy go m.in. pod względem:
• wartości odżywczej
• kaloryczności
• zawartości cukrów prostych
• zawartości witamin i składników mineralnych
• zawartości błonnika pokarmowego.

dziecko i owoce

Owoce i warzywa są nieodzowne w naszej diecie

Wartość odżywcza to przede wszystkim białka, węglowodany, błonnik, minerały i witaminy. Najwięcej białka zapewniają suche nasiona soi, soczewica, groch i fasola biała. Owoce zawierają go znacznie mniej (bogatsze w białko są owoce suszone).

zielone warzywa

Zielone warzywa – zdrowe i niskokaloryczne

Węglowodany w przypadku warzyw i owoców decydują w dużej mierze o ich kaloryczności, stosujemy tu podział na 3 grupy:
• o wartości kalorycznej do 25 kcal, które można jeść praktycznie bez ograniczeń (np. brokuły, cebula, cykoria, grzyby, kalafior, kapusta kiszona, ogórki, papryka, pomidor, rzodkiewka, sałata, szparagi, szpinak)
• o wyższej wartości energetycznej i tu już trzeba liczyć kalorie (np. bób, brukselka, buraki, dynia, fasolka (strączki), groszek zielony, marchew, pietruszka)
• o wysokiej kaloryczności – np. soja, suszony groch, soczewica,
Spożycie owoców powinna też ograniczać zawartość cukrów prostych, zwracamy również uwagę na indeks glikemiczny (wybieramy te o IG<50)

owoce

Owoce mają więcej kalorii i węglowodanów

 

czyste owoce

Owoce jemy w rozsądnych ilościach

Jeśli chodzi o witaminy mamy następujący podział:
• warzywa i owoce z witaminą C – kapustne, pomidor, natka pietruszki, papryka i szpinak, oraz porzeczki, maliny, truskawki, poziomki, agrest, czarne jagody, truskawki, pomarańcze, cytryny, kiwi i grejpfruty.
• warzywa i owoce z beta-karotenem – natka pietruszki, marchew, szpinak, sałata, pomidory, dynia i morele
• inne owoce i warzywa oraz ziemniaki.

warzywa

Warzywa to źródło witamin, minerałów i błonnika

Błonnik zawierają głównie suche nasiona roślin strączkowych, brukselka, kapusta, brokuły, zielony groszek, porzeczki, jeżyny, maliny oraz suszone morele i śliwki.

Zdęecia: shutterstock, pixabay

About The Author

Reply