Infekcja górnych dróg oddechowych i budowanie odporności

„Przechodzenie” infekcji to proces nabywania odporności na całe nastoletnie, młodzieńcze i dorosłe życie

Jesienią warto wiedzieć jak wzmocnić odporność

Odporność to zestaw mechanizmów, które uczestniczą w wytwarzaniu odpowiedzi immunologicznej.

Na zdrowie! Olej z rekina

Olej z rekina zawiera naturalne immunostymulatory – alkiloglicerole oraz skwalen.

Pierś z kurczaka w zdrowej i zbilansowanej diecie

Pierś z kurczaka dostarcza zaledwie 100 kcal w 100 gramowej porcji, podczas gdy 100 g wieprzowiny to aż 260 kcal

Tatuaż – moda, fanaberia, sposób na wyrażenie siebie

Tatuaże zdobią ciała kobiet i mężczyzn, mogą być niewielkie albo wręcz przeciwnie – spektakularne

Czy istnieją naprawdę skuteczne diety na odchudzanie?

Posty, diety eliminacyjne mogą być stosowane przez zdrowe osoby, a najlepiej skonsultować je z lekarzem lub dietetykiem.

Modne i kobiece – krótkie fryzury na jesień

Krótkie fryzury są nie tylko modne, ale przede wszystkim efektowne, kobiece i bardzo twarzowe

Botki i moje praktyczne spojrzenie na modę

Botki nosimy przez cały rok, a sezon jesienno – zimowy to prawdziwy festiwal botków

Jak dbać o wątrobę – dieta, profilaktyka, leczenie

Odpowiedzi na pytanie „jak dbać o wątrobę” powinien znać każdy.

Domino’s pizza w Krakowie smakuje wyśmienicie!

Jeśli pizza w Krakowie to tylko z Domino’s – przestrzega się tu najlepszych receptur charakterystycznych dla każdej pizzerii w tej sieci

Zdrowe i smaczne rozszerzanie diety niemowląt

Zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia najlepszą dietą dla niemowląt w pierwszym półroczu życia jest karmienie naturalne. Mleko mamy zawiera wszelkie niezbędne składniki, jest bardzo istotnym elementem budowania odporności małego człowieka. Niemniej jednak zarówno dzieci karmione w ten sposób, jak również odpowiednim mlekiem modyfikowanym, powinny zacząć poznawać nowe smaki i nowe produkty. Rozszerzanie diety niemowląt jest bardzo ważnym etapem, zarówno pod względem zbilansowanego, prawidłowego żywienia, jak również szerzej rozumianego rozwoju dziecka. Powinno zatem przebiegać zgodnie ze schematem żywienia niemowląt.

Zdrowa i coraz bogatsza dieta niemowlęcia
Większość rodziców nie może się doczekać momentu, w którym w menu ich pociechy pojawi się coś więcej niż tylko mleko. Jest to jak najbardziej zrozumiałe, nowe smaki i konsystencje to dla maluszka wielka niespodzianka i radość dla rodziców, szczególnie kiedy owoc czy warzywo zasmakuje małemu łasuszkowi. Należy oczywiście trzymać się określonych zasad opracowanych przez ekspertów. I tak nowe smaki mogą pojawić się w diecie dziecka już po 4 miesiącu życia. Warto wiedzieć, że pomiędzy 17 a 26 tygodniem życia niemowlę najłatwiej akceptuje nowe pokarmy (okres tzw. okna tolerancji). Są również pewne sygnały, które świadczą o tym, że maluszek jest już gotowy na nieznane dotąd doznania smakowe. W artykule „Jak mądrze i zdrowo rozszerzać dietę niemowlaka” wymienia się np. takie zachowania dziecka:
• zainteresowanie jedzeniem,
• wodzenie wzrokiem za jedzącym rodzicem,
• zjadanie (nawet nieporadne) pokarmu z łyżeczki
Należy także pamiętać, że rozszerzanie diety niemowląt nie powinno rozpocząć się później niż w 6 miesiącu. Przede wszystkim dlatego, iż stopniowo rośnie zapotrzebowanie energetyczne dziecka oraz wymagania organizmu odnoście składników odżywczych zawartych w posiłkach. Organizm musi się rozwijać i to dynamicznie, buduje się jego odporność, a żucie, gryzienie produktów o różnej konsystencji pomaga budować sprawny aparat mowy.

dziecko

Rozwój dziecka jest ściśle związany z dietą

Jak wzbogacać dietę niemowlęcia
Wiemy już zatem, że dieta małego człowieka musi być coraz bardziej urozmaicona. Nie zapominamy przy tym o porządku wprowadzania nowych smaków i konsystencji oraz o tym, aby bacznie obserwować reakcję maluszka na każdą nowość. Bardzo jasno i przejrzyście pierwszy etap rozszerzana diety niemowląt prezentuje np. ten film

Początki wzbogacania menu maluszka oznaczają zapoznanie go z podstawowymi grupami pokarmów, są to:
• warzywa – z czasem powinny stanowić codzienny element diety, a zaczynamy np. od marchewki, dyni, brokułów,
• owoce – po ok. 2 tygodniach od wprowadzenia warzyw można „poczęstować” niemowlę owocem, np. przetartym na mus jabłkiem albo gruszką, z czasem włączamy banany, śliwki, morele itp.,
• zboża włączamy do menu między 4 a 6 miesiącem życia i zaczynamy od bezglutenowych (kaszki, kleiki itp.),
• mięso – czas na posiłki mięsne, ok 5 miesiąca wprowadza się do diety dziecka delikatne mięso drobiowe, cielęcinę, a potem inne gatunki mięs,
• ryby – większość dzieci dość opornie próbuje specyficznego smaku ryb, mając jednak na uwadze ich wartości odżywcze warto wykazać się cierpliwością i nauczyć maluszka jeść ryby,
• produkty mleczne – w pierwszym roku życia, po 6 miesiącu można rozszerzać dietę niemowląt dodając przetwory takie jak kefir czy jogurt.

dziecko je

Dziecko chętnie poznaje nowe smaki

Nowe elementy w menu dziecka to oczywiście budowanie zbilansowanej, wartościowej diety, ale również nauka ciekawości smaków, urozmaicanie menu oraz tworzenie zdrowych nawyków żywieniowych.

dieta

Dieta powinna być bogata, zdrowa i urozmaicona

 

Zdjęcia: zdrowystartwprzyszlosc.pl,shutterstock
Film: youtube

About The Author

Reply