Profilaktyka i leczenie – sposoby na ból dziąseł

Warto znać sposoby na ból dziąseł, ale przede wszystkim jego przyczyny i metody zapobiegania.

Zamotana w szale

Szal stanowi jeden z istotniejszych elementów stylizacji, dodaje jej szyku lub jest awangardowy, oryginalny, niebanalny.

Witaminy w ciąży i w okresie karmienia piersią

Zbilansowana dieta oraz odpowiednia suplementacja mają zapewnić niezbędne składniki mineralne oraz witaminy w ciąży.

O rety przytyłam… czyli poświąteczny detoks

Poświąteczny detoks można zacząć od ożywczego koktajlu, który stymuluje metabolizm

Zrób to sam, czyli maseczki domowe

Domowe maseczki bazują głównie na tym, czego używamy w kuchni

Za pięć dwunasta, czyli maseczki przed Sylwestrem

Warto zastosować odpowiednie maseczki, dobrze dobrane mogą naprawdę zdziałać cuda

Ból w plecach, problemy z kręgosłupem – kto ich nie zna…?

Statystycznie co drugi Polak narzeka na problemy z kręgosłupem

Jak nie zwariować przed świętami? Jak się nimi cieszyć…

Przypomnij sobie dlaczego lubiłaś święta jako dziecko

Karp – nie tylko od święta

Karp, ryba jadana głównie podczas świąt, nie musi wcale być jedynie wigilijnym daniem

Skuteczny i przyswajalny magnez z witaminą B6

Magne B6 – optymalne połączenie magnezu z witaminą B6.

Zielono mi… na zdrowie

Szczypiorek, pietruszka, koper, czyli tzw. zielenina, to dla wielu osób dekoracja, dodatek smakowy do ziemniaków czy twarogu. Tymczasem niepozorne zielone roślinki to prawdziwa skarbnica witamin, minerałów i bogactwo wartości odżywczych.

Kolor jedzenia ma znaczenie, to nie mit lecz fakt. Okazuje się, że barwniki w roślinach uczestniczą np. w transportowaniu tlenu, azotu oraz witamin Jeśli chodzi o zieleń, rośliny zawdzięczają ją zawartości chlorofilu.

zielenina

Zielone – na zdrowie

Zieloną królową w polskiej kuchni jest natka pietruszki

Oto dlaczego warto po nią sięgać:

  • poprawia wzrok,
  • zapobiega anemii,
  • działa moczopędnie, odtruwa organizm,
  • regeneruje naczynia krwionośne
  • ułatwia przyswajanie żelaza

To witaminowa bomba, zawiera wit. A, C, PP, kwas foliowy, B, E, D i K, a także skarbnica składników mineralnych: wapnia, magnezu, żelaza, potasu.

natka

Natka pietruszki

 

rosoł

Nieodzowny dodatek do prawdziwego rosołu

Szczypiorek to nie tylko zielony dodatek…

…choć doceniamy jego ostry smak, wynikający z zawartości związków siarki. Co nam daje szczypiorek…?

  • pobudza apetyt
  • ułatwia trawienie,
  • działa lekko przeczyszczająco

Zawiera m.in.: karoten, kwas foliowy, witaminy C, B1, B2, potas, sód, wapń, magnez, fosfor, kwas krzemowy i chlor.

szczypior

Aromatyczny szczypiorek

 

kanapka

Idealny dodatek do białego sera

Koper nie tylko na młode ziemniaki

Zawarte w nim olejki eteryczne pobudzają wydzielanie soków żołądkowych i ułatwiają trawienie. Koperek ułatwia też przyswajanie pokarmów, działa wiatropędnie. Zawiera dużo witaminy C i beta karoten.

koper

Wiosenny koperek

 

ziemniaki

Najsmaczniejsze młode ziemniaki z koperkiem

Rzeżucha na zdrowie:

  • zawiera dużo jodu,
  • jest bogata w chrom, który reguluje poziom glukozy we krwi
  • zawiera żelazo, siarkę, wapń, witaminy: C, A, B3, PP i E
rzeżucha

Rzeżucha

 

 

Zdjęcia: pixabay.com, shutterstock

About The Author

Reply