Garnki Philipiak – smacznie, ekonomicznie i na zdrowie

Wysokiej klasy garnki ze stali chirurgicznej – gotowanie zdrowe, smaczne i ekonomiczne

Będzie się działo, czyli trendy na wiosnę i lato 2020

Za oknami kombinacja listopada i zimy, a przed nami trendy na wiosnę i lato 2020

Dobre tłuszcze, czyli niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe

Dobre tłuszcze zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT), które mają dobroczynny wpływ na nasz organizm.

Kostka brukowa – zalety i układanie

Wśród wielu zalet kostki brukowej na szczególną uwagę zasługują jej trwałość i wytrzymałość oraz walory estetyczne

poczdam

Studia zagranicą? Może uniwersytet i akademik w Poczdamie?

Kwestię zamieszkania na czas studiów rozwiązuje Basecamp – akademik w Poczdamie

Zapach idealny – jak wybrać perfumy?

Warto wiedzieć więcej o zapachach, o tym jak wybrać perfumy, jakie są ich rodzaje

Warto jeździć na łyżwach!

Jazda na łyżwach poprawia nie tylko kondycję czy figurę, ale także wpływa dobroczynnie na samopoczucie

Stłuszczenie wątroby – przyczyny, dieta i leczenie

Stłuszczenie wątroby występuje u ok. 20-25% Polaków, z czego 10-15% zmaga się niealkoholowym stłuszczeniem wątroby

Kurkuma – w kuchni, kosmetyczce i dla zdrowia

Kurkuma – od wieków ceniona za dobroczynny wpływ na zdrowie i urodę

Łysienie androgenowe – specyfika, pielęgnacja

Podstawą pielęgnacji jest odpowiedni szampon do włosów wypadających.

Czy znasz WAS – syndrom stresu weekendowego?

Standardowe pytanie o weekendowe plany lub poweekendowe wrażenia wywołuje u niektórych nerwowe reakcje, złość. Dlaczego? Być może zmagają się z tzw. WAS, czyli syndromem stresu weekendowego, który jest swoistym znakiem dzisiejszych zabieganych czasów i życia w pośpiechu. Jest też nierozerwalnie związany z ciągłym obserwowaniem portali społecznościowych i podglądaniem prezentowanych tam obrazków z idealnego życia.

WAS – obawy i frustracja

Z jednej strony czekamy na weekend, planujemy, marzymy, z drugiej sama myśl o wolnych dniach wywołuje nerwowe reakcje i niepokój. Po weekendzie dochodzi do głosu również frustracja, niezadowolenie, poczucie braku spełnienia i zmęczenie. WAS, czyli weekend anxiety syndrome wynika zarówno ze zbyt wygórowanych oczekiwań wobec siebie i dwóch weekendowych dni, jak również z rozczarowania – sobą i minionym weekendem.

smutek

Czy stresuje Cię perspektywa weekendu?

Dlaczego dopada nas weekendowy stres?

WAS to znak czasów, w których trzeba być zawsze w formie, zawsze zorganizowanym, efektywnym. Portale społecznościowe, Instagram itp. pełne są relacji z atrakcyjnych imprez, spotkań, zachwycają fotografiami dań, biżuterii i stylizacji DIY, zdjęciami spektakularnych efektów z siłowni. Weekend to czas, w których internetowi tytani zafundują totalną metamorfozę sobie albo mieszkaniu, zwiedzą atrakcyjne starówki, zabawią się na festiwalu, przeczytają ambitną lekturę itp.

Nic dziwnego, że większość z nas planując weekend, ma przed oczami równie imponujące, energetyzujące, istotne wydarzenia. Tymczasem okazuje się, że weekend to wciąż tylko 48 godzin, a za nami wiele dni spędzonych w pracy, na uczelni, czyli na wypełnianiu absorbujących i wyczerpujących obowiązków. I nagle okazuje się, że sobota i niedziela minęły nam na… pozornie nieistotnych czynnościach albo na „nic-nierobieniu”

Okazuje się, że nasze realia prezentują się nijako na tle Instagramowych relacji, nie było zwariowanych imprez, spontanicznej wyprawy w nieznane czy wielkich porządków. Na koncie mamy lekki, łatwy i przyjemny serial albo lekturę kolejnego romansu.

W takiej sytuacji łatwo poczuć się gorszą, leniwą, zaniedbaną i bezproduktywną, a weekend uznać za zmarnowany i bezpowrotnie stracony. Nie bez powodu syndrom stresu weekendowego często dotyczy zaangażowanych w obowiązki pracoholików, którym trudno zaakceptować leniwe weekendy i swoiste wybicie z rytmu efektywnego działania.

telefon

Nie warto porównywać się z internetową fikcją

Jak sobie poradzić ze stresem weekendowym

Przede wszystkim nie należy zostawiać sobie wszystkich przyjemności na weekend. Kto powiedział, że dobre kino, plotki przy kawie czy coś dla ciała (sport) to tylko weekendowe atrakcje? Można przecież poczytać do kolacji, w środkach komunikacji miejskiej, wskoczyć na steper albo wrócić spacerem z pracy.

Ponadto za pewnik przyjmijmy, że nie żyjemy na pokaz, dla internetowych podglądaczy. Odpuśćmy sobie także przeglądanie modnych profili, które z reguły nijak mają się do realiów i są typowym produktem dzisiejszych czasów. Nie porównujmy się z innymi, zastanówmy się co nam naprawdę sprawi przyjemność.

Czasem warto pozwolić sobie na błogie lenistwo, kulinarne grzeszki, zrozumieć, że błysk w mieszkaniu i zawsze czyste okna nie są gwarantem szczęścia i zadowolenia. Co ciekawe okazuje się, że kiedy „wrzucimy na luz”, kolejne weekendy bywają coraz bardziej aktywne, atrakcyjne i znów mamy zapał oraz inwencję do robienia tzw. fajnych rzeczy.

para

Pozwól sobie na własną wizję odpoczynku

 

 

Zdjęcia: pixabay.com

About The Author

Reply