Czerń jest ponadczasowa, klasyczna, zawsze w dobrym stylu, czerwień nie przestaje być modna, choć nie każdy się na nią odważy, ale praktycznie każdy sezon przynosi nam kolor, który staje się prawdziwym hitem, tzw. must have. Od kilkunastu lat taki kolor sezonu ogłasza wszem i wobec Instytut Pantone.
Pantone – jak to się robi
Pantone Inc. to firma, która o kolorach wie wszystko i jest twórcą uniwersalnej, kompletnej palety barw. Jej częścią jest Instytut Kolorów, którzy informuje nas o kolorze sezonu, nie jest jednak kreatorem, nie dyktuje trendów. Wyłania go po spotkaniach z przedstawicielami zespołów zajmujących się standaryzacją kolorów na całym świecie, znajdując barwę związaną z „duchem epoki”.
Fiolet is new black
Minione sezony należały m.in. do pudrowego różu, bordo, granatu, mawiało się, że greenery is new black. Kolorowym hitem AD 2018 ma być fiolet. Eksperci Pantone wskazali ULTRA VIOLET (odcień 18-3838) i nominowali go kolorem roku. Według nich stanie się on inspiracją dla twórców mody, projektantów wnętrz. Fiolet jest w ich interpretacji symbolem braku ograniczeń, kreatywności.
Dla osób, które chcą podążać za modą oznacza to, że fiolet może zagościć wszędzie. Garderobę warto uzupełnić o fioletowe akcesoria, torebki, buty, ubrania. Fioletowy make up, fioletowe drobiazgi albo odważnie – total look w tym kolorze…
Zdjęcia: pixabay.com, pantone.com