Skuteczny i przyswajalny magnez z witaminą B6

Magne B6 – optymalne połączenie magnezu z witaminą B6.

Cukrzyca u kota – jedna z częstszych chorób endokrynologicznych

Cukrzyca, według obowiązującej definicji WHO, jest chorobą (a właściwie grupą chorób o złożonej etiologii) związaną z niedostatecznym wytwarzaniem i/lub działaniem insuliny oraz stanami hiperglikemii. Cukrzyca pierwotna obejmuje typy 1 oraz 2. U kotów stwierdza się, że jest to jedna z najczęściej występujących chorób endokrynologicznych. Co więcej, liczba zachorowań kociaków na cukrzycę stale wzrasta. W latach 60. i 70. ubiegłego wieku, odsetek kotów zmagających się z cukrzycą wynosił jeden przypadek na 1500. Lata 90. to już jeden przypadek zachorowania, na 250 kotów. Cukrzyca u kota staje się zatem dużym problemem dotyczącym całej populacji. Co powoduje cukrzycę u kota? Zaburzenia funkcjonowania trzustki

Domowe sposoby i skuteczny syrop na kaszel dla dzieci

Skuteczne sposoby oraz dobry syrop na kaszel dla dzieci to swoisty niezbędnik każdego rodzica

Kochamy kundelki!

Kochamy kundelki. Dla wielu osób to absolutnie bezdyskusyjne i prawdziwe stwierdzenie.

Vademecum rodzica – jak przewijać noworodka

Kiedy w grę wchodzi przewijanie noworodka, na początku pojawia się u rodziców obawa…

Biegunka u niemowlaka – elektrolity i probiotyki

Biegunka u niemowlaka niesie ryzyko odwodnienia, którego nigdy nie można lekceważyć.

Skuteczne leczenie i domowe sposoby na grypę

Dobrze zaopatrzona apteczka, domowe sposoby na grypę i przeziębienie oraz zdrowy rozsądek – to nasz jesienno – zimowy zestaw obowiązkowy

Smacznie, zdrowo, egzotycznie – pierś z kurczaka w sosie curry

Egzotyczny klasyk kulinarny, pierś z kurczaka w sosie curry – smacznie i zdrowo

Chrup orzechy na zdrowie!

Orzechy – najcenniejsze z bakalii, wyjątkowo wartościowe i smaczne.

Dieta i trening na redukcję – ogólne zasady

Dieta oraz trening będą skuteczne, jeśli określimy cel i dostosujemy plan treningowy oraz menu do tego celu.

Fitness – aktywność dla każdego

Fitness kojarzy się niektórym z podskakiwaniem w rytm muzyki, lekkimi ćwiczeniami, popularnym od lat 80-tych aerobikiem. Tymczasem ani nie jest tak łatwo ani nie jest tak nudno, a fitness dla wielu osób wykracza daleko poza sale klubów sportowych. Coraz więcej ćwiczących traktuje fitness jak sposób na życie, rodzaj życiowej filozofii.

Fitness – realizuj cele
Fitness to oczywiście aktywność fizyczna, ale także dbałość o zdrowie w kontekście diety, kondycji psychicznej. Dzięki bardzo szerokiej gamie rodzajów zajęć sportowych i zdrowych form ruchu praktycznie każdy może dziś być fit. Ogólny podział treningów ze względu na cel, czyli efekt jaki chcemy uzyskać może wyglądać tak:
• zajęcia na wydolność fizyczną, wzmacniające układ krążenia, czyli tzw. cardio lub treningi aerobowe np. dance aerobik, step, spining itp.
• zajęcia dla sylwetki, wzmacniające układ mięśniowy, tzw. muscle, np. ABT, fit ball, body pump, body bulding
• treningi mieszane, czyli cardio & muscle lub ogólnorozwojowe, główny nacisk kładzie się na wzmacnianie układu krążenia, układu mięśniowego, poprawę wytrzymałości i koordynacji, np. TBC, crossfit, trening obwodowy
• zajęcia relaksacyjne, wyciszające, w rytm spokojnej muzyki, m.in. stretching, joga, move and breath.

zajęcia

Dla kondycji, dla sylwetki, dla relaksu, dla… zdrowia

Zajęcia fitness – dla każdego coś dobrego
Oferta klubów sportowych to niezwykle różnorodne i szerokie spektrum treningów do najpopularniejszych należą m.in.:
Low impact aerobik – zajęcia wykorzystujące choreografię o małej albo umiarkowanej intensywności, ćwiczenia bez podskoków, wyskoków, nie obciążają stawów
Hi impact aerobik – bardzo dynamiczna forma treningu o dużej intensywności, szybkie tempo, choreografia z dużą ilością podskoków
Fat burning to trening podobny do intensywnego aerobiku ukierunkowany na efektywne spalanie tkanki tłuszczowej poprzez ćwiczenia o stałej intensywności. Zawiera kroki typu LOW różnego rodzaju skoki, bieg itp.
STEP to intensywne zajęcia choreograficzne typu LOW lub HI/LOW z wykorzystaniem stepu o wysokości 10–25 cm. Stymulują i usprawniają układ sercowo-naczyniowy. Doskonale modelują uda, biodra i pośladki.

deska

Trening z użyciem przyrządów (kettle)

TBC (total body condition) – ćwiczenia fitness ogólnorozwojowe z wykorzystaniem przyborów zwiększających opór: ciężarków, taśm gumowych, stepów itp. TBC to ćwiczenia wzmacniające połączone z typowo aerobowymi – na wszystkie partie ciała
Body pump, magic bar, fit pump – zajęcia wzmacniające i ogólnorozwojowe z wykorzystaniem drążka – sztangi, ze zmiennym obciążeniem. Trening w rytm muzyki nadającej tempo, bez choreografii. Trening ma na celu poprawę siły, wytrzymałości i napięcia mięśniowego, czyli modelowanie sylwetki.

body pump

Body pump – trening ze sztangami

Crossfit – program ćwiczeń został stworzony z myślą o szkoleniu żołnierzy, policjantów i członków jednostek do zadań specjalnych, a następnie przystosowany dla amatorów fitness. Trening krótki (najwyżej 30 min), ale bardzo intensywny. To szybko wykonywane duże ilości powtórzeń, angażuje jak największą liczbę mięśni.
Aeroboxing, boxaerobik, kardiokarate – zajęcia ogólnorozwojowe, wykorzystujące elementy różnych sztuk walki (ciosy bokserskie, kopnięcia, uniki). Serię pojedynczych ciosów i kroków łączy się w układ wykonywany w rytm muzyki. Trening angażuje praktycznie wszystkie grupy mięśniowe.
Spining – grupowa jazda na specjalnych rowerach stacjonarnych w rytm muzyki. Instruktor dobiera obciążenie, tempo i czas pracy. To np. symulacje jazdy pod górkę, spokojnej jazdy lub sprintu. Kombinacja odcinków o różnej intensywności.
Trening obwodowy, inaczej trening stacyjny, polega na pokonaniu obwodu składającego się ze stacji, na których wykonuje się różne ćwiczenia. Czas na jednym stanowisku wynosi 30–60 sekund, po czym przechodzi się do kolejnego ćwiczenia. Po przejściu całego obwodu następuje 2–5 minut przerwy.
Fit ball – gimnastyka z dużymi, gumowymi piłkami. Wzmacnia wiele grup mięśniowych, zwiększa stabilizację ciała, poprawia koordynację, równowagę, kontrolowanie ciała.
Pilates – trening opracowany na początku XX w. przez Josepha Pilatesa z myślą o tancerzach, jest to połączenie jogi, baletu oraz ćwiczeń izometrycznych wykonywanych w rytm spokojnej muzyki i własnego oddechu. Wzmacnia i uelastycznia mięśnie brzucha, grzbietu, miednicy oraz pośladków.

joga

Relaksująca joga

Joga, tai-chi, body-art, move and breath – zajęcia nawiązujące do wschodnich technik gimnastycznych, relaksacyjnych. Pomagają w osiągnięciu równowagi pomiędzy ciałem i umysłem.
Stretching – ćwiczenia rozciągające, zwiększają zakres ruchu w stawach, redukują napięcie mięśniowe i zwiększają gibkość.

Zdjęcia: Shutterstock, huffingtonpost.com

About The Author

Reply