Karp – nie tylko od święta

Karp, ryba jadana głównie podczas świąt, nie musi wcale być jedynie wigilijnym daniem

Skuteczny i przyswajalny magnez z witaminą B6

Magne B6 – optymalne połączenie magnezu z witaminą B6.

Cukrzyca u kota – jedna z częstszych chorób endokrynologicznych

Cukrzyca, według obowiązującej definicji WHO, jest chorobą (a właściwie grupą chorób o złożonej etiologii) związaną z niedostatecznym wytwarzaniem i/lub działaniem insuliny oraz stanami hiperglikemii. Cukrzyca pierwotna obejmuje typy 1 oraz 2. U kotów stwierdza się, że jest to jedna z najczęściej występujących chorób endokrynologicznych. Co więcej, liczba zachorowań kociaków na cukrzycę stale wzrasta. W latach 60. i 70. ubiegłego wieku, odsetek kotów zmagających się z cukrzycą wynosił jeden przypadek na 1500. Lata 90. to już jeden przypadek zachorowania, na 250 kotów. Cukrzyca u kota staje się zatem dużym problemem dotyczącym całej populacji. Co powoduje cukrzycę u kota? Zaburzenia funkcjonowania trzustki

Domowe sposoby i skuteczny syrop na kaszel dla dzieci

Skuteczne sposoby oraz dobry syrop na kaszel dla dzieci to swoisty niezbędnik każdego rodzica

Kochamy kundelki!

Kochamy kundelki. Dla wielu osób to absolutnie bezdyskusyjne i prawdziwe stwierdzenie.

Vademecum rodzica – jak przewijać noworodka

Kiedy w grę wchodzi przewijanie noworodka, na początku pojawia się u rodziców obawa…

Biegunka u niemowlaka – elektrolity i probiotyki

Biegunka u niemowlaka niesie ryzyko odwodnienia, którego nigdy nie można lekceważyć.

Skuteczne leczenie i domowe sposoby na grypę

Dobrze zaopatrzona apteczka, domowe sposoby na grypę i przeziębienie oraz zdrowy rozsądek – to nasz jesienno – zimowy zestaw obowiązkowy

Smacznie, zdrowo, egzotycznie – pierś z kurczaka w sosie curry

Egzotyczny klasyk kulinarny, pierś z kurczaka w sosie curry – smacznie i zdrowo

Chrup orzechy na zdrowie!

Orzechy – najcenniejsze z bakalii, wyjątkowo wartościowe i smaczne.

Aktywne przygotowanie do lata

Mój mąż uważa, że jestem kobietą wyjątkową i to pod wieloma względami. Nie ukrywam, że jest to dla mnie bardzo miłe. Jedną z cech, którą docenia jest moje serdeczne i życzliwe podejście do… siebie samej.

para

Ja i mój mąż lubimy… mnie

Naprawdę lubię siebie
Wbrew pozorom nie chodzi tu o niezbyt sympatyczne postawy takie jak zarozumialstwo, egoizm czy filozofia typu jestem pępkiem świata. Chodzi po prostu o to, że jak najbardziej akceptuję siebie, pewne swoje cechy bardzo lubię, inne przyjmuje z dobrodziejstwem inwentarza. Pracuję nad tym co chcę i mogę zmieniać, poprawiać. I właśnie tym szczególnie zachwyca się mój małżonek, zwłaszcza kiedy patrzy na mnie na tle partnerek swoich kolegów. Wiele z nich to profesjonalne malkontentki, dla których trawa bywa za zielona, a niebo za niebieskie.

Talio wróć!

brzuch

Chyba się troszkę zaokrągliłam

Wychodzę również z założenia, że nie ma sensu opowiadać światu (czytaj: mężowi) o swoich słabych stronach i kompleksach. W związku z tym po cichutku, po swojemu i na własną rękę analizowałam przez jakiś czas najskuteczniejsze ćwiczenia na ładny brzuch. Zasadniczo jestem raczej zadowolona ze swojej kondycji i sylwetki, ale jakoś ostatnio dostrzegłam mniej i bardziej urocze krągłości w miejscu, w którym spodziewam się raczej szczupłej talii. A przecież za chwilę lato, czas strojów eksponujących to i owo oraz sezon plażowy i kostiumowy. Postanowiłam zatem skoncentrować swoje wysiłki na tym zdradzieckim fragmencie. Poczytałam, poszperałam i do standardowej aktywności, typu rower, bieganie i fitness raz w tygodniu, dodałam ćwiczenia na ładny brzuch.

skłon

Czas na ćwiczenia!

Urozmaicony trening – klucz do sukcesu
Oczywiście jako wielbicielka sportu i aktywności fizycznej w różnych odsłonach, doskonale wiem że ćwiczenia na brzuch, uda czy ramiona są najskuteczniejsze w połączeniu z treningiem cardio lub HIIT, z ćwiczeniami siłowymi i ze zdrową dietę. Dlatego nie zrezygnowałam z joggingu i rowerowych wypadów za miasto. Zastąpiłam część treningów fitness, brzuszkami, skłonami itp. w rożnych konfiguracjach. W moim brzuszkowym zestawie nie może oczywiście zabraknąć słynnych planków czyli naszej swojskiej deski, są pompki, rowerki, nożyce. Biegam, podskakuję, skłaniam się, ćwiczę w stylu pilates, joga i stretching. Muszę przyznać, że nawet podoba mi się ten swoisty „płodozmian”- trening siłowy, cardio, aktywność na świeżym powietrzu plus basen czy tenis od czasu do czasu. To naprawdę świetny sposób na dobrą kondycję i jeszcze lepsze samopoczucie, które tak bardzo ceni mój małżonek.

deska

Plank, czyli deska

 

Zdjęcia: Shutterstock

About The Author

Reply