Modna twarz, czyli makijaż na jesień i zimę

Warto przyjrzeć się trendem makijażowym na 2017/2018 rok, szczególnie, że będzie się działo, oj będzie!

Jak fotografować otaczający świat – praktyczne porady dla pasjonatów

Fotografowanie otaczającego świata oraz ludzi wymaga zarówno dobrego sprzętu jak i niemałych umiejętności

Smakołyki i przetwory z grzybów

Grzyby lubimy w obiadowych wersjach, jak również w postaci smakowitych przetworów.

To, co tygrysice lubią najbardziej, czyli modne buty AD 2017/2018

Wybieg może być idealną inspiracją, oryginalne, „zakręcone” buty nadają charakter całej stylizacji.

Jak przebiega ciąża – 27 tydzień

Ciąża w 27 tygodniu trwa już ok. 189 dni, jak łatwo obliczyć do rozwiązania pozostało już zdecydowanie mniej, bo ok. 91 dni.

Do kuchni marsz! Czas na jesienne przetwory

Koniec lata i jesień to idealny czas na przetwory. Na rynkach królują śliwki, morele, jabłka, gruszki, cukinie, dynie, pomidory, ogórki, papryki

Probiotyk – dobroczynne działanie przy antybiotykoterapii

W parze z antybiotykiem powinien iść skuteczny probiotyk.

Zdrowo i smacznie – dieta niskosodowa

Nadmierne spożywanie soli jest groźne dla zdrowia, dla większości z nas najlepszą opcją jest dieta niskosodowa.

Suplementacja i dieta wegańska

Optymalna zaplanowana dieta wegańska zawiera wszystkie składniki, suplementacja obejmuje głównie witaminy – B12 i D.

przeziębenie

Przeziębienie u dzieci – nie taki diabeł straszny…

Przeziębienie u dziecka to zawsze powód do troski, warto jednak mieć na względzie, że to jedyna droga do budowania odporności

Zdrowe jesienne warzywa i owoce

Całkiem niesłusznie wiele osób sądzi, że koniec lata to także pożegnanie z kolorowym jadłospisem, w którym królowały świeże i zdrowe jarzynki. Jesienią warto sięgnąć po sezonowe smakołyki, które także mają dobroczynny wpływ na siły obronne organizmu, a przy tym są bardzo smaczne.

warzywa

Jesiennie kolorowo i zdrowo

1. Za królową jesieni możemy uznać dynię – źródło witaminy A, B1, B2, C, PP, a także fosforu, żelaza, wapnia, potasu i magnezu. Zdrowe są również pestki z dyni.

zupa z dyni

Zupa z dyni

2. Bataty, czyli słodkie ziemniaki – bardzo bogate w zdrowy beta-karoten, witaminę C, zawierają też cenny błonnik, witaminę B6 i żelazo, potas, mangan, miedź.

batat

Słodkie bataty

3. Warzywa kapustne – rzepa, kapusta, jarmuż, kalafior, brukselka, brokuły – to gotowy zestaw na wiele pysznych dań. Dostarczają nam ditioltiny i indole, czyli mocne przeciwutleniacze o właściwościach przeciwnowotworowych. Odtruwają organizm, wzmacniają system odpornościowy, skutecznie walczą z przeziębieniami i grypą.

brokuły

Zielone zdrowie – brokuły

4. Żurawina – silny przeciwutleniacz (zawiera poliantocyjanidy), bogate źródło witaminy C, nieoceniona w leczeniu zapaleń pęcherza, redukuje zły cholesterol.

żurawina

Pełna witamin żurawina

5. Buraki – pomagają w leczeniu anemii, wzmacniają odporność, wskazane dla przyszłych mam. Alkalizują organizm (kwaszony sok z buraków).

burak

Swojskie buraki

6. Warzywa cebulowe – takie jak szczypiorek, por, cebula, szalotka, czosnek – odtruwają organizm, usuwają substancje rakotwórcze, działają przeciwwirusowo i antybakteryjnie.

czosne cebula

Naturalne antybiotyki – cebula i czosnek

7. Fasole – wiele gatunków fasoli to również bogactwo smaków i kolorów. Bogate źródło białka, idealne dla osób na diecie wegetariańskiej i wegańskiej. Mają działanie antystresowe, antydepresyjne, zawierają błonnik, stabilizują ciśnienie.

fasola

Smacznie i zdrowo z fasolą

 

zdjęcia – shutterstock, iStock

About The Author

Reply