Witaminy w ciąży i w okresie karmienia piersią

Zbilansowana dieta oraz odpowiednia suplementacja mają zapewnić niezbędne składniki mineralne oraz witaminy w ciąży.

O rety przytyłam… czyli poświąteczny detoks

Poświąteczny detoks można zacząć od ożywczego koktajlu, który stymuluje metabolizm

Zrób to sam, czyli maseczki domowe

Domowe maseczki bazują głównie na tym, czego używamy w kuchni

Za pięć dwunasta, czyli maseczki przed Sylwestrem

Warto zastosować odpowiednie maseczki, dobrze dobrane mogą naprawdę zdziałać cuda

Ból w plecach, problemy z kręgosłupem – kto ich nie zna…?

Statystycznie co drugi Polak narzeka na problemy z kręgosłupem

Jak nie zwariować przed świętami? Jak się nimi cieszyć…

Przypomnij sobie dlaczego lubiłaś święta jako dziecko

Karp – nie tylko od święta

Karp, ryba jadana głównie podczas świąt, nie musi wcale być jedynie wigilijnym daniem

Skuteczny i przyswajalny magnez z witaminą B6

Magne B6 – optymalne połączenie magnezu z witaminą B6.

Cukrzyca u kota – jedna z częstszych chorób endokrynologicznych

Cukrzyca, według obowiązującej definicji WHO, jest chorobą (a właściwie grupą chorób o złożonej etiologii) związaną z niedostatecznym wytwarzaniem i/lub działaniem insuliny oraz stanami hiperglikemii. Cukrzyca pierwotna obejmuje typy 1 oraz 2. U kotów stwierdza się, że jest to jedna z najczęściej występujących chorób endokrynologicznych. Co więcej, liczba zachorowań kociaków na cukrzycę stale wzrasta. W latach 60. i 70. ubiegłego wieku, odsetek kotów zmagających się z cukrzycą wynosił jeden przypadek na 1500. Lata 90. to już jeden przypadek zachorowania, na 250 kotów. Cukrzyca u kota staje się zatem dużym problemem dotyczącym całej populacji. Co powoduje cukrzycę u kota? Zaburzenia funkcjonowania trzustki

Domowe sposoby i skuteczny syrop na kaszel dla dzieci

Skuteczne sposoby oraz dobry syrop na kaszel dla dzieci to swoisty niezbędnik każdego rodzica

Zdrowe jesienne warzywa i owoce

Całkiem niesłusznie wiele osób sądzi, że koniec lata to także pożegnanie z kolorowym jadłospisem, w którym królowały świeże i zdrowe jarzynki. Jesienią warto sięgnąć po sezonowe smakołyki, które także mają dobroczynny wpływ na siły obronne organizmu, a przy tym są bardzo smaczne.

warzywa

Jesiennie kolorowo i zdrowo

1. Za królową jesieni możemy uznać dynię – źródło witaminy A, B1, B2, C, PP, a także fosforu, żelaza, wapnia, potasu i magnezu. Zdrowe są również pestki z dyni.

zupa z dyni

Zupa z dyni

2. Bataty, czyli słodkie ziemniaki – bardzo bogate w zdrowy beta-karoten, witaminę C, zawierają też cenny błonnik, witaminę B6 i żelazo, potas, mangan, miedź.

batat

Słodkie bataty

3. Warzywa kapustne – rzepa, kapusta, jarmuż, kalafior, brukselka, brokuły – to gotowy zestaw na wiele pysznych dań. Dostarczają nam ditioltiny i indole, czyli mocne przeciwutleniacze o właściwościach przeciwnowotworowych. Odtruwają organizm, wzmacniają system odpornościowy, skutecznie walczą z przeziębieniami i grypą.

brokuły

Zielone zdrowie – brokuły

4. Żurawina – silny przeciwutleniacz (zawiera poliantocyjanidy), bogate źródło witaminy C, nieoceniona w leczeniu zapaleń pęcherza, redukuje zły cholesterol.

żurawina

Pełna witamin żurawina

5. Buraki – pomagają w leczeniu anemii, wzmacniają odporność, wskazane dla przyszłych mam. Alkalizują organizm (kwaszony sok z buraków).

burak

Swojskie buraki

6. Warzywa cebulowe – takie jak szczypiorek, por, cebula, szalotka, czosnek – odtruwają organizm, usuwają substancje rakotwórcze, działają przeciwwirusowo i antybakteryjnie.

czosne cebula

Naturalne antybiotyki – cebula i czosnek

7. Fasole – wiele gatunków fasoli to również bogactwo smaków i kolorów. Bogate źródło białka, idealne dla osób na diecie wegetariańskiej i wegańskiej. Mają działanie antystresowe, antydepresyjne, zawierają błonnik, stabilizują ciśnienie.

fasola

Smacznie i zdrowo z fasolą

 

zdjęcia – shutterstock, iStock

About The Author

Reply