Pyszne pasztety – na śniadanie i od święta

Parafrazując słowa poety możemy z dumą powiedzieć, że Polacy nie gęsi i swoje pasztety mają

Przygotuj włosy do zimy

Sezon jesienno – zimowy bywa największym wyzwaniem dla włosów

Fosfolipidy – dlaczego są tak ważne dla wątroby

Pojęcia takie jak hepatocyty, fosfolipidy czy też funkcje wątroby, powinny być nam znane.

Jesień w parku – dla zdrowia i dla zabawy

Jesienny park zamiast telewizora i komputera!

Chroń skórę, sięgnij po Iwostin Solecrin

Wielbiciele opalania powinni wiedzieć, że słońce to nie samo dobro, może negatywnie wpływać na skórę i zagrażać zdrowiu

Ekologiczna żywność – postaw na zdrowie

Jakie wymagania musi spełniać zdrowe jedzenie, aby można było uznać je za wartościową żywność ekologiczną

Zdrowie pupila – pełnowartościowe karmy dla psów

Odpowiednio dobrane pełnowartościowe karmy dla psów zapewnią im zdrowie, kondycję, odporność, energię, oczywiście będą im także smakować.

Odparzenia pieluszkowe – jak im zapobiec i jak je leczyć

Skóra niemowląt jest delikatna, a odparzenia pieluszkowe spędzają sen z powiek najbardziej troskliwym mamom

Kondycja, wymarzona sylwetka i… skakanka

Skakanka to nie tylko spalanie kalorii, skacząc systematycznie pracujemy nad całym ciałem

Trendy jesienne – dla każdego coś… nowego

Trendy na sezon jesienny są wyjątkowo interesujące, charakterne i różnorodne

Zdrowe jesienne warzywa i owoce

Całkiem niesłusznie wiele osób sądzi, że koniec lata to także pożegnanie z kolorowym jadłospisem, w którym królowały świeże i zdrowe jarzynki. Jesienią warto sięgnąć po sezonowe smakołyki, które także mają dobroczynny wpływ na siły obronne organizmu, a przy tym są bardzo smaczne.

warzywa

Jesiennie kolorowo i zdrowo

1. Za królową jesieni możemy uznać dynię – źródło witaminy A, B1, B2, C, PP, a także fosforu, żelaza, wapnia, potasu i magnezu. Zdrowe są również pestki z dyni.

zupa z dyni

Zupa z dyni

2. Bataty, czyli słodkie ziemniaki – bardzo bogate w zdrowy beta-karoten, witaminę C, zawierają też cenny błonnik, witaminę B6 i żelazo, potas, mangan, miedź.

batat

Słodkie bataty

3. Warzywa kapustne – rzepa, kapusta, jarmuż, kalafior, brukselka, brokuły – to gotowy zestaw na wiele pysznych dań. Dostarczają nam ditioltiny i indole, czyli mocne przeciwutleniacze o właściwościach przeciwnowotworowych. Odtruwają organizm, wzmacniają system odpornościowy, skutecznie walczą z przeziębieniami i grypą.

brokuły

Zielone zdrowie – brokuły

4. Żurawina – silny przeciwutleniacz (zawiera poliantocyjanidy), bogate źródło witaminy C, nieoceniona w leczeniu zapaleń pęcherza, redukuje zły cholesterol.

żurawina

Pełna witamin żurawina

5. Buraki – pomagają w leczeniu anemii, wzmacniają odporność, wskazane dla przyszłych mam. Alkalizują organizm (kwaszony sok z buraków).

burak

Swojskie buraki

6. Warzywa cebulowe – takie jak szczypiorek, por, cebula, szalotka, czosnek – odtruwają organizm, usuwają substancje rakotwórcze, działają przeciwwirusowo i antybakteryjnie.

czosne cebula

Naturalne antybiotyki – cebula i czosnek

7. Fasole – wiele gatunków fasoli to również bogactwo smaków i kolorów. Bogate źródło białka, idealne dla osób na diecie wegetariańskiej i wegańskiej. Mają działanie antystresowe, antydepresyjne, zawierają błonnik, stabilizują ciśnienie.

fasola

Smacznie i zdrowo z fasolą

 

zdjęcia – shutterstock, iStock

About The Author

Reply