Infekcja górnych dróg oddechowych i budowanie odporności

„Przechodzenie” infekcji to proces nabywania odporności na całe nastoletnie, młodzieńcze i dorosłe życie

Jesienią warto wiedzieć jak wzmocnić odporność

Odporność to zestaw mechanizmów, które uczestniczą w wytwarzaniu odpowiedzi immunologicznej.

Na zdrowie! Olej z rekina

Olej z rekina zawiera naturalne immunostymulatory – alkiloglicerole oraz skwalen.

Pierś z kurczaka w zdrowej i zbilansowanej diecie

Pierś z kurczaka dostarcza zaledwie 100 kcal w 100 gramowej porcji, podczas gdy 100 g wieprzowiny to aż 260 kcal

Tatuaż – moda, fanaberia, sposób na wyrażenie siebie

Tatuaże zdobią ciała kobiet i mężczyzn, mogą być niewielkie albo wręcz przeciwnie – spektakularne

Czy istnieją naprawdę skuteczne diety na odchudzanie?

Posty, diety eliminacyjne mogą być stosowane przez zdrowe osoby, a najlepiej skonsultować je z lekarzem lub dietetykiem.

Modne i kobiece – krótkie fryzury na jesień

Krótkie fryzury są nie tylko modne, ale przede wszystkim efektowne, kobiece i bardzo twarzowe

Botki i moje praktyczne spojrzenie na modę

Botki nosimy przez cały rok, a sezon jesienno – zimowy to prawdziwy festiwal botków

Jak dbać o wątrobę – dieta, profilaktyka, leczenie

Odpowiedzi na pytanie „jak dbać o wątrobę” powinien znać każdy.

Domino’s pizza w Krakowie smakuje wyśmienicie!

Jeśli pizza w Krakowie to tylko z Domino’s – przestrzega się tu najlepszych receptur charakterystycznych dla każdej pizzerii w tej sieci

Zdrowe jesienne warzywa i owoce

Całkiem niesłusznie wiele osób sądzi, że koniec lata to także pożegnanie z kolorowym jadłospisem, w którym królowały świeże i zdrowe jarzynki. Jesienią warto sięgnąć po sezonowe smakołyki, które także mają dobroczynny wpływ na siły obronne organizmu, a przy tym są bardzo smaczne.

warzywa

Jesiennie kolorowo i zdrowo

1. Za królową jesieni możemy uznać dynię – źródło witaminy A, B1, B2, C, PP, a także fosforu, żelaza, wapnia, potasu i magnezu. Zdrowe są również pestki z dyni.

zupa z dyni

Zupa z dyni

2. Bataty, czyli słodkie ziemniaki – bardzo bogate w zdrowy beta-karoten, witaminę C, zawierają też cenny błonnik, witaminę B6 i żelazo, potas, mangan, miedź.

batat

Słodkie bataty

3. Warzywa kapustne – rzepa, kapusta, jarmuż, kalafior, brukselka, brokuły – to gotowy zestaw na wiele pysznych dań. Dostarczają nam ditioltiny i indole, czyli mocne przeciwutleniacze o właściwościach przeciwnowotworowych. Odtruwają organizm, wzmacniają system odpornościowy, skutecznie walczą z przeziębieniami i grypą.

brokuły

Zielone zdrowie – brokuły

4. Żurawina – silny przeciwutleniacz (zawiera poliantocyjanidy), bogate źródło witaminy C, nieoceniona w leczeniu zapaleń pęcherza, redukuje zły cholesterol.

żurawina

Pełna witamin żurawina

5. Buraki – pomagają w leczeniu anemii, wzmacniają odporność, wskazane dla przyszłych mam. Alkalizują organizm (kwaszony sok z buraków).

burak

Swojskie buraki

6. Warzywa cebulowe – takie jak szczypiorek, por, cebula, szalotka, czosnek – odtruwają organizm, usuwają substancje rakotwórcze, działają przeciwwirusowo i antybakteryjnie.

czosne cebula

Naturalne antybiotyki – cebula i czosnek

7. Fasole – wiele gatunków fasoli to również bogactwo smaków i kolorów. Bogate źródło białka, idealne dla osób na diecie wegetariańskiej i wegańskiej. Mają działanie antystresowe, antydepresyjne, zawierają błonnik, stabilizują ciśnienie.

fasola

Smacznie i zdrowo z fasolą

 

zdjęcia – shutterstock, iStock

About The Author

Reply