Pyszne pasztety – na śniadanie i od święta

Parafrazując słowa poety możemy z dumą powiedzieć, że Polacy nie gęsi i swoje pasztety mają

Przygotuj włosy do zimy

Sezon jesienno – zimowy bywa największym wyzwaniem dla włosów

Fosfolipidy – dlaczego są tak ważne dla wątroby

Pojęcia takie jak hepatocyty, fosfolipidy czy też funkcje wątroby, powinny być nam znane.

Jesień w parku – dla zdrowia i dla zabawy

Jesienny park zamiast telewizora i komputera!

Chroń skórę, sięgnij po Iwostin Solecrin

Wielbiciele opalania powinni wiedzieć, że słońce to nie samo dobro, może negatywnie wpływać na skórę i zagrażać zdrowiu

Ekologiczna żywność – postaw na zdrowie

Jakie wymagania musi spełniać zdrowe jedzenie, aby można było uznać je za wartościową żywność ekologiczną

Zdrowie pupila – pełnowartościowe karmy dla psów

Odpowiednio dobrane pełnowartościowe karmy dla psów zapewnią im zdrowie, kondycję, odporność, energię, oczywiście będą im także smakować.

Odparzenia pieluszkowe – jak im zapobiec i jak je leczyć

Skóra niemowląt jest delikatna, a odparzenia pieluszkowe spędzają sen z powiek najbardziej troskliwym mamom

Kondycja, wymarzona sylwetka i… skakanka

Skakanka to nie tylko spalanie kalorii, skacząc systematycznie pracujemy nad całym ciałem

Trendy jesienne – dla każdego coś… nowego

Trendy na sezon jesienny są wyjątkowo interesujące, charakterne i różnorodne

HIIT – hit wśród treningów

Jestem fanką aktywności fizycznej. Nie ukrywam, że próbowałam różnych rodzajów zdrowego ruchu. Od jogi przez aerobic po treningi z elementami sztuk walki. Wciąż jestem otwarta na to co nowe, efektywne i przyjemne, bo moja sportowa aktywność musi być wyzwaniem, ale powinna także dawać radość i satysfakcję.

Staram się jak najbardziej urozmaicać moje sportowe wyczyny. Dla zdrowia dobrej kondycji i żeby było ciekawie. A zatem nie stronię od ćwiczeń siłowych, czasem poskaczę w rytmie zumby, rozciągam się i relaksuję na treningach stretching i podczas jogi. Muszę jednak przyznać, że moim faworytem jest trening interwałowy, tzw. HIIT, czyli High Intensity Interval Training.

squat jump

źródło: popsugar.com

Dlaczego właśnie HIIT?
Odpowiedź jest prosta – bo jest to trening skuteczny, dynamiczny i nie jest nudny. Z założenia jest to rodzaj aktywności o zmiennej intensywności ćwiczeń, opracowany z myślą o wyczynowych sportowcach. Poprawia ich wydolność, siłę, szybkość i jak się okazało przyczynia się do intensywnego spalania tkanki tłuszczowej. A to jak wiadomo główny cel wielu ćwiczących amatorów. A zatem dość szybko zaadaptowano zasady HIIT na potrzeby programów treningowych dla amatorów sportu i aktywności fizycznej.

Schudnę? Z przyjemnością!

push ups

źródło:popsugar.com

Dla mnie i zapewne dla wielu innych zwolenników tej metody trening interwałowy to przede wszystkim skuteczny oręż w walce z tłuszczykiem. Doceniam również fakt, że nie musi trwać długo. Mogę trenować w klubie, na powietrzu, w domu – praktycznie wszędzie. Większość ćwiczeń można wykonywać bez obciążeń. Mało tego, na trening interwałowy składają się przede wszystkim ćwiczenia, które wszyscy doskonale znamy. Warto również wiedzieć, że HIIT podwyższa nasz metabolizm nie tylko czasie ćwiczeń, ale nawet do 24 godzin po treningu.
A zatem warto dowiedzieć się jak najwięcej o treningu HIIT, Tabata itp. Polubić brzuszki, pompki, przysiady, wypady, skoki czy osławione burpees, które są zmorą wielu amatorów aktywności fizycznej.

źródło obrazka: jennfit.ca

About The Author

Reply