Pryszcze, zaskórniki, trądzik – to także „dorosły problem”

Trądzik u dorosłych nie jest wcale zjawiskiem marginalnym.

SuperOwoc! Czereśnie – słodko i zdrowo

Rozkoszując się smakiem czereśni warto wiedzieć, że mają one kompleksowy i dobroczynny wpływ na nasze zdrowie.

Wrzody żołądka – objawy, przyczyny, charakterystyka

Choroba wrzodowa żołądka i jej objawy dotyczą statystycznie od 5 do 10% populacji

Kleszcz łąkowy, psi, pospolity… wszystkie groźne!

Jak atakuje kleszcz, jakie są rodzaje (np. kleszcz psi, kleszcz łąkowy czy… obrzeżek gołębień).

Dlaczego warto przesiąść się na rower

Oszczędność, czasu, poznawanie okolicy, proekologiczna postawa i coś dla ciała i dla ducha – warto wsiąść na rower

Dlaczego warto jeść lody

Nie do końca wiemy czy lody są zdrowe czy nie, tuczą czy można jeść je w czasie diety

Latem pokaż zadbane, gładkie nogi

Nogi nie muszą być do samej szyi i idealnie zgrabne, ale na pewno powinny być zadbane i gładkie

Sezon na… alergiczny nieżyt nosa

Dla wielu osób bujnie rozkwitająca zieleń oznacza uciążliwe, przykre objawy, takie jak alergiczny nieżyt nosa

Jak dbać o włosy – letnie wyzwania

Co zrobić, żeby po udanych wakacjach nie wyglądać jak strach na wróble, jak dbać o włosy?

Cytrynowo i zdrowo, czyli dobry tran dla dzieci

Warto wiedzieć jaki tran wybrać, aby zaspokoić zapotrzebowanie młodego organizmu.

HIIT – hit wśród treningów

Jestem fanką aktywności fizycznej. Nie ukrywam, że próbowałam różnych rodzajów zdrowego ruchu. Od jogi przez aerobic po treningi z elementami sztuk walki. Wciąż jestem otwarta na to co nowe, efektywne i przyjemne, bo moja sportowa aktywność musi być wyzwaniem, ale powinna także dawać radość i satysfakcję.

Staram się jak najbardziej urozmaicać moje sportowe wyczyny. Dla zdrowia dobrej kondycji i żeby było ciekawie. A zatem nie stronię od ćwiczeń siłowych, czasem poskaczę w rytmie zumby, rozciągam się i relaksuję na treningach stretching i podczas jogi. Muszę jednak przyznać, że moim faworytem jest trening interwałowy, tzw. HIIT, czyli High Intensity Interval Training.

squat jump

źródło: popsugar.com

Dlaczego właśnie HIIT?
Odpowiedź jest prosta – bo jest to trening skuteczny, dynamiczny i nie jest nudny. Z założenia jest to rodzaj aktywności o zmiennej intensywności ćwiczeń, opracowany z myślą o wyczynowych sportowcach. Poprawia ich wydolność, siłę, szybkość i jak się okazało przyczynia się do intensywnego spalania tkanki tłuszczowej. A to jak wiadomo główny cel wielu ćwiczących amatorów. A zatem dość szybko zaadaptowano zasady HIIT na potrzeby programów treningowych dla amatorów sportu i aktywności fizycznej.

Schudnę? Z przyjemnością!

push ups

źródło:popsugar.com

Dla mnie i zapewne dla wielu innych zwolenników tej metody trening interwałowy to przede wszystkim skuteczny oręż w walce z tłuszczykiem. Doceniam również fakt, że nie musi trwać długo. Mogę trenować w klubie, na powietrzu, w domu – praktycznie wszędzie. Większość ćwiczeń można wykonywać bez obciążeń. Mało tego, na trening interwałowy składają się przede wszystkim ćwiczenia, które wszyscy doskonale znamy. Warto również wiedzieć, że HIIT podwyższa nasz metabolizm nie tylko czasie ćwiczeń, ale nawet do 24 godzin po treningu.
A zatem warto dowiedzieć się jak najwięcej o treningu HIIT, Tabata itp. Polubić brzuszki, pompki, przysiady, wypady, skoki czy osławione burpees, które są zmorą wielu amatorów aktywności fizycznej.

źródło obrazka: jennfit.ca

About The Author

Reply