SuperOwoc! Czereśnie – słodko i zdrowo

Rozkoszując się smakiem czereśni warto wiedzieć, że mają one kompleksowy i dobroczynny wpływ na nasze zdrowie.

Wrzody żołądka – objawy, przyczyny, charakterystyka

Choroba wrzodowa żołądka i jej objawy dotyczą statystycznie od 5 do 10% populacji

Kleszcz łąkowy, psi, pospolity… wszystkie groźne!

Jak atakuje kleszcz, jakie są rodzaje (np. kleszcz psi, kleszcz łąkowy czy… obrzeżek gołębień).

Dlaczego warto przesiąść się na rower

Oszczędność, czasu, poznawanie okolicy, proekologiczna postawa i coś dla ciała i dla ducha – warto wsiąść na rower

Dlaczego warto jeść lody

Nie do końca wiemy czy lody są zdrowe czy nie, tuczą czy można jeść je w czasie diety

Latem pokaż zadbane, gładkie nogi

Nogi nie muszą być do samej szyi i idealnie zgrabne, ale na pewno powinny być zadbane i gładkie

Sezon na… alergiczny nieżyt nosa

Dla wielu osób bujnie rozkwitająca zieleń oznacza uciążliwe, przykre objawy, takie jak alergiczny nieżyt nosa

Jak dbać o włosy – letnie wyzwania

Co zrobić, żeby po udanych wakacjach nie wyglądać jak strach na wróble, jak dbać o włosy?

Cytrynowo i zdrowo, czyli dobry tran dla dzieci

Warto wiedzieć jaki tran wybrać, aby zaspokoić zapotrzebowanie młodego organizmu.

Skuteczne, nowoczesne i ergonomiczne myjki ciśnieniowe

Myjki ciśnieniowe Husqvarna są łatwe w obsłudze, a jednocześnie bardzo skuteczne

Idzie lasem pani jesień – kompletujemy ekwipunek biegacza

Pogodne i ciepłe poranki lata sprawiły, że chętniej i bardziej systematycznie biegam. Co prawda za oknami jeszcze całkiem słonecznie, ale doskonale wiem, że już niedługo z rozrzewnieniem będę wspominać sierpniowe upały i frajdę, jaką sprawia bieganie o wczesnym poranku latem.

start

Bieg na dobry początek dnia

Biegamy przez cały rok
Nie zmienia to jednak faktu, że mam zamiar utrzymać pozytywny nawyk porannego joggingu. Tym bardziej, że wspólne bieganie zapowiedział już mój mąż, który jak do tej pory nie mógł zdobyć się na systematyczność i wytrwałość w tym zakresie. Jak przystało na stuprocentowego faceta dobre chęci i zamiary zostały od razu poparte solidnym badaniem rynku oraz zakupami stosownych akcesoriów. Oczywiście jest w tym sporo racji, bieganie w chłodne dni wymaga dobrego przygotowania.

Biegacz dobrze ubrany

biegacz

Ubrany stosownie do pogody

Aby jesienny czy zimowy jogging był przyjemnością trzeba zastosować się do pewnych zasad. Jeśli chodzi o ekwipunek należy przede wszystkim zadbać o odpowiedni strój. A zatem na pewno chronimy całe ciało. Pamiętajmy o znanej od lat mądrości, że większość ciepła ucieka przez głowę, czyli niezbędna będzie nam czapka albo praktyczna chustka typu Buff. Nie zapominamy również o dłoniach, zmarznięte palce zniweczą frajdę biegania w najpiękniejszych okolicznościach i plenerach. Każdy biegacz wie, że buty to podstawa. Dosłownie. Ale biegając zimą musimy zapewnić stopom również odpowiednią temperaturę i chronić je przed przemakaniem (nieprzemakalne membrany). Zakładając jesienny czy zimowy ekwipunek pamiętajmy również o ochronie szyi. W tym celu można również zastosować wygodną chustę Buff.
Shrek mawiał, że ogry są jak cebula, bo mają warstwy. Dokładnie taki sam powinien być strój biegacza. Dobrym rozwiązaniem jest założenie bielizny typu druga skóra, odzieży termicznej, bluzy, wiatrówki. Zapewnia to wygodę, swobodę ruchów oraz możliwość rezygnacji z którejś z warstw, kiedy zrobi się za ciepło. Warto również pamiętać, że w czasie biegania (nawet zimą) nie za bardzo sprawdzają się ciepłe, solidne kurtki typu windstopper.
Wielu biegających panów zakłada również specjalne legginsy albo przeciwwiatrowe spodenki, szczególnie, kiedy pogoda mocno daje się we znaki

Uzbrojony w dobre chęci i solidną wiedzę mąż zrealizował niezbędne zakupy. Mam nadzieję, ze tym razem wystarczy mu cierpliwości i stosowny ekwipunek nie spocznie gdzieś na dnie szafy.

Zdjęcia: shutterstock

About The Author

Reply