kozłowka

Zwiedzanie, relaks, piękne krajobrazy – turysto odwiedź lubelskie!

Wele ciekawego czeka na nas na wchodzie kraju, np. w mniej obleganym regionie województwa lubelskiego.

Grillowanie nie tylko na działce – grille elektryczne

TEFAL – grille elektryczne tego producenta są proste w obsłudze, ale można na nich przyrządzić naprawdę wyjątkowe dania.

Dieta i suplementacja – minerały i witaminy w ciąży

Zapotrzebowanie na minerały, składniki odżywcze oraz witaminy w ciąży jest wyższe.

odzież do jogi

Odzież do jogi unikalny look i design

Na pierwszy rzut oka zajęcia jogi mogą wydawać się proste, statyczne. Wystarczy jednak spróbować, aby przekonać się, że: po pierwsze joga to wymagająca forma aktywności, po drugie… pozytywnie wciąga i uzależnia. Jest to jednak nałóg wyjątkowo dobroczynny dla ciała i ducha, a także okazja do skompletowania bardzo interesującej garderoby. Ubrania do jogi charakteryzują się bowiem świetną jakością i naprawdę efektownym wzornictwem. Komfortowe ubrania do jogi Strój do jogi musi spełniać pewne wymagania, aby był praktyczny, funkcjonalny, nie ograniczał swobody ruchów, a tym samym nie zakłócał specyficznej filozofii tego treningu. Joga  to nie tylko sekwencje ruchów, ćwiczeń, ale także „coś dla

Pedicure – zadbane stopy i letnie trendy

Jak zadbać o efektowny pedicure, co w tym sezonie będziemy malować na paznokciach.

Bóle miesiączkowe – przyczyny, przebieg, leczenie

Nawet najbardziej skuteczne leki i wiedza o tym jak złagodzić bóle miesiączkowe, nie zastąpią konsultacji i badań

Bieg, nordic walking czy spacer dla zdrowia?

Popularne formy aktywności są dostępne praktycznie dla wszystkich – spacer, bieganie i nordic walking.

Zielono mi… na zdrowie

Niepozorna zielenina to prawdziwa skarbnica witamin, minerałów i bogactwo wartości odżywczych

Kosmetyki dla mężczyzn – udane zakupy, skuteczna pielęgnacja

Kosmetyki dla mężczyzn zajmują mniej miejsca w drogeriach, ale jest to naprawdę szeroki i różnorodny asortyment

Z kuchni do drogerii – dobroczynne zioła w kosmetyce

Rośliny mają dobroczynny wpływ na skórę, dlatego znajdują szerokie zastosowanie również w kosmetyce.

Smaczna dieta na odporność

Kończy się lato, zaczyna się sezon na infekcje. Można powiedzieć, że to już pewna prawidłowość. Ale kto powiedział, że mamy przyjmować to za pewnik i poddać się jesiennej chandrze? Odporność na sezon jesienno – zimowy możemy stymulować, budować, wzmacniać na wiele sposobów. Na pewno jednym z kluczowych elementów jest tu odpowiednia dieta. Szczególnie, że im bardziej jesiennie, tym częściej mamy ochotę na kaloryczne i obfite posiłki. Oczywiście dieta na odporność powinna być syta i pożywna, ale niekoniecznie dzięki pączkom, frytkom czy za sprawą porcji sernika.

owoce i warzywa

Składniki jesiennej diety

Na dobry początek – śniadanie
Bardzo istotnym posiłkiem w ciągu dnia jest śniadanie, a kiedy za oknem szarugi, słoty i zimne dni, pożywny pierwszy posiłek nabiera szczególnego znaczenia. Ograniczmy zatem szybkie, łatwe i przyjemne kanapki i poświęćmy śniadaniu nieco więcej czasu oraz uwagi. Najlepsze będzie ciepłe śniadanie, czyli zamiast musli i zimnego jogurtu zjadamy np. pożywną owsiankę. Oczywiście nie musi być to tylko ciepła zupa z płatkami owsianymi. Można sięgnąć po otręby i płatki z różnych zbóż. Dobrym pomysłem jest też kasza jaglana – zasadotwórcza, bogata w cenne witaminy B i E oraz minerały. Doskonałym dodatkiem do takich śniadań są owoce (suszone i świeże), orzechy, migdały, a także imbir, cynamon – rozgrzewają, chronią przed drobnoustrojami.
Jeśli komuś nie po drodze z takim „szkolnym” śniadaniem zawsze można przyrządzić sobie jajecznicę. Przy czym nie w wersji z pokaźną porcją bekonu, raczej skłaniamy się ku opcji beztłuszczowej. Do tego tosty z pełnoziarnistego pieczywa i voila! śniadanie gotowe.

owsianka

Owsianka – śniadaniowy przysmak

Królowa zupa w jesiennym menu
Jesienią na naszych stołach powinny królować zupy. Skłaniamy się zdecydowanie ku zupom gęstym, esencjonalnym, rozgrzewającym, choć prawdziwy rosół jest również mile widziany. Pamiętajmy – dieta na jesień ma rozgrzewać! Składników na jesienne zupy na pewno nie zabraknie – nieodzowne są warzywa korzeniowe. Sięgamy tradycyjnie po marchew, pietruszkę, seler, ale także korzystamy z aromatu porów, buraków, cebuli. Smak i konsystencję zup poprawią też soczewica, ciecierzyca, brokuły, cukinia, kalafior, fasola. Oczywiście jesienne zupy powinny zawierać także zdrową dynię – z dodatkiem imbiru smakuje wybornie, rozgrzewa i wzmacnia odporność. Przy takim zestawie warzyw uzyskamy zupy gęste, pożywne, możemy zrezygnować z zagęszczania mąką (zbędne kalorie). Nieodzownym dodatkiem są również zioła, przyprawy, które mają dobroczynny wpływa na nasz układ immunologiczny, a przy tym jak smakują! Sięgamy zatem po lubczyk, pieprz, chilli, goździk, imbir, cynamon itp.

dyniowa zupa

Dynia w zupie – jesienne zdrowie i smak

Dlaczego dieta jest tak ważna?
Być może pojawi się pytanie dlaczego menu ma tak istotny wpływ na nasza odporność. Przede wszystkim dlatego, że aż 80% komórek odpowiedzialnych za tzw. odpowiedź immunologiczną organizmu znajduje się w jelitach. A zatem musimy zapewnić organizmowi odpowiednią ilość i jakość składników odżywczych, witamin, minerałów. Na jesień zadbajmy o to, aby w diecie znalazły się:
• witamina D – utrzymuje układ odpornościowy w gotowości, a znajdziemy ją w tłustych rybach morskich, jajkach oraz żółtym serze,
• witamina C – niezbędna do produkcji glutationu, który jest najsilniejszym przeciwutleniaczem w organizmie. Jej bogatym źródłem są m.in. kiszona kapusta, szpinak, owoc dzikiej róży, jagody, owoce cytrusowe oraz kiwi,
• witamina A – stymuluje odporność. Zawierają ją np. marchew, kapusta, brokuły pomidory i papryka,
• witamina B – zawarta np. w fasoli, kiełkach, pestkach i orzechach,
• cenne minerały: cynk (w rybach i owocach morza, roślinach strączkowych, pestkach dyni oraz w jajkach i soi), selen (brokuły) i żelazo (przede wszystkim mięso).

danie

Danie na jesień – zdrowe ryby i warzywa

A zatem tuż przed nadejściem jesieni jedzmy mądrze, smacznie i na zdrowie!

Zdjęcia: shutterstock, healthyfoodspace.com, dailytimesgazette.com

About The Author

Reply