Witaminy w ciąży i w okresie karmienia piersią

Zbilansowana dieta oraz odpowiednia suplementacja mają zapewnić niezbędne składniki mineralne oraz witaminy w ciąży.

O rety przytyłam… czyli poświąteczny detoks

Poświąteczny detoks można zacząć od ożywczego koktajlu, który stymuluje metabolizm

Zrób to sam, czyli maseczki domowe

Domowe maseczki bazują głównie na tym, czego używamy w kuchni

Za pięć dwunasta, czyli maseczki przed Sylwestrem

Warto zastosować odpowiednie maseczki, dobrze dobrane mogą naprawdę zdziałać cuda

Ból w plecach, problemy z kręgosłupem – kto ich nie zna…?

Statystycznie co drugi Polak narzeka na problemy z kręgosłupem

Jak nie zwariować przed świętami? Jak się nimi cieszyć…

Przypomnij sobie dlaczego lubiłaś święta jako dziecko

Karp – nie tylko od święta

Karp, ryba jadana głównie podczas świąt, nie musi wcale być jedynie wigilijnym daniem

Skuteczny i przyswajalny magnez z witaminą B6

Magne B6 – optymalne połączenie magnezu z witaminą B6.

Cukrzyca u kota – jedna z częstszych chorób endokrynologicznych

Cukrzyca, według obowiązującej definicji WHO, jest chorobą (a właściwie grupą chorób o złożonej etiologii) związaną z niedostatecznym wytwarzaniem i/lub działaniem insuliny oraz stanami hiperglikemii. Cukrzyca pierwotna obejmuje typy 1 oraz 2. U kotów stwierdza się, że jest to jedna z najczęściej występujących chorób endokrynologicznych. Co więcej, liczba zachorowań kociaków na cukrzycę stale wzrasta. W latach 60. i 70. ubiegłego wieku, odsetek kotów zmagających się z cukrzycą wynosił jeden przypadek na 1500. Lata 90. to już jeden przypadek zachorowania, na 250 kotów. Cukrzyca u kota staje się zatem dużym problemem dotyczącym całej populacji. Co powoduje cukrzycę u kota? Zaburzenia funkcjonowania trzustki

Domowe sposoby i skuteczny syrop na kaszel dla dzieci

Skuteczne sposoby oraz dobry syrop na kaszel dla dzieci to swoisty niezbędnik każdego rodzica

Z dietą mi do twarzy

Dziś właściwie wypada być fit, dbać o zdrowie, sylwetkę i kondycję. Na szczęście nigdy nie musiałam zmuszać się do aktywności fizycznej. Fitness, rower, czasem siłownia – bardzo chętnie. Nieco gorzej idzie mi z dietą. Przyciśnięta do muru przyznam się do kilku słabości, jeśli chodzi o smakołyki. Oczywiście mimo wszystko staram się nie szaleć przy sklepowych półkach z czekoladkami czy chrupiącymi przysmakami.

źródło: www.felixpolska.pl

źródło: www.felixpolska.pl

Tak naprawdę nie chodzi tylko o dietę pt. „odchudzamy się”. Choć uważam, że jest sporo prawdy w twierdzeniu, że kobieta nigdy nie będzie narzekała na to, że jest zbyt szczupła, zbyt bogata i ma za dużo butów. Niemniej jednak moje próby zdyscyplinowania się w kwestii podjadania to także forma dbałości o zdrowie.

Pokusa czyha
Wyzwania pojawiają się oczywiście przy wieczornej lekturze, na spotkaniach towarzyskich przy kawce albo dobrym winie. Trudno także oprzeć się podjadaniu i chrupaniu w czasie interesującego filmu. W domowych pieleszach daję sobie radę owocowo i warzywnie. Buszując w sieci, przy dobrej książce albo ciekawym programie telewizyjnym, podjadam dietetyczne przekąski, czyli np. marchewki, mandarynki, jabłka, zdrowe surówki itp. Idąc do kina albo na spotkanie w przytulnej kafejce, nie zabieram oczywiście prowiantu. Przyznam się, że w kawiarniach przegrywam czasem z łasuchem, który we mnie siedzi. Czy muszę uzasadniać to, że puszyste muffiny albo czekoladowe brownie to idealny dodatek do latte?
Łatwiej jest w kinie, w pubie albo podczas wycieczek, spacerów itp. Tu znalazłam fajny moim zdaniem kompromis między „smaczne” a „zdrowe”. Oczywiście chodzi o orzechy, suszone owoce, bakalie, pełnoziarniste, zbożowe przysmaki. Co prawda miałam chwilę słabości, kiedy myślałam, że przyjdzie mi łupać orzechy, żeby naprawdę było zdrowo. Na szczęście można dziś kupić tzw. dietetyczne przekąski i to naprawdę smaczne. Wbrew obiegowej opinii, że jak zdrowo i dietetycznie to pewnie niezbyt smakowicie.

Nie muszę wybierać – jest smacznie i zdrowo
Moimi faworytami są wariacje na temat orzechów i zbożowe wypieki, ze wskazaniem na orkiszowe i owsiane. Chętnie sięgam po orzeszki w wersji lekkiej, zdrowej i przyjemnej. Kuszą mnie mieszanki orzechowe bez soli i nie smażone, zdrowe owoce, bakalie, bezpieczna i zdrowa słodycz grunchy oraz owsianych herbatników. Wbrew pozorom smakołykiem do kina nie musi być pop corn czy wielka paka tłustych chipsów. Ja w zależności od dnia stawiam najczęściej na orzechowe mieszanki albo na lekkie, beztłuszczowe ciastka orkiszowe.

About The Author

Reply