Modna twarz, czyli makijaż na jesień i zimę

Warto przyjrzeć się trendem makijażowym na 2017/2018 rok, szczególnie, że będzie się działo, oj będzie!

Jak fotografować otaczający świat – praktyczne porady dla pasjonatów

Fotografowanie otaczającego świata oraz ludzi wymaga zarówno dobrego sprzętu jak i niemałych umiejętności

Smakołyki i przetwory z grzybów

Grzyby lubimy w obiadowych wersjach, jak również w postaci smakowitych przetworów.

To, co tygrysice lubią najbardziej, czyli modne buty AD 2017/2018

Wybieg może być idealną inspiracją, oryginalne, „zakręcone” buty nadają charakter całej stylizacji.

Jak przebiega ciąża – 27 tydzień

Ciąża w 27 tygodniu trwa już ok. 189 dni, jak łatwo obliczyć do rozwiązania pozostało już zdecydowanie mniej, bo ok. 91 dni.

Do kuchni marsz! Czas na jesienne przetwory

Koniec lata i jesień to idealny czas na przetwory. Na rynkach królują śliwki, morele, jabłka, gruszki, cukinie, dynie, pomidory, ogórki, papryki

Probiotyk – dobroczynne działanie przy antybiotykoterapii

W parze z antybiotykiem powinien iść skuteczny probiotyk.

Zdrowo i smacznie – dieta niskosodowa

Nadmierne spożywanie soli jest groźne dla zdrowia, dla większości z nas najlepszą opcją jest dieta niskosodowa.

Suplementacja i dieta wegańska

Optymalna zaplanowana dieta wegańska zawiera wszystkie składniki, suplementacja obejmuje głównie witaminy – B12 i D.

przeziębenie

Przeziębienie u dzieci – nie taki diabeł straszny…

Przeziębienie u dziecka to zawsze powód do troski, warto jednak mieć na względzie, że to jedyna droga do budowania odporności

Zdrowe śliwki pachną i smakują latem

W pełni lata na rynkach pojawia się kolejny owoc, za którym wręcz przepadam, czyli śliwki. Oczywiście przede wszystkim uwielbiam ich smak – są słodkie, soczyste, kojarzą się z dzieciństwem w ogrodzie babci. Niemniej jednak nie byłabym sobą, gdybym ni zainteresowała się także wartością odżywczą śliwek oraz ich wpływem na organizm.

śliwki i owoce

Śliwki to jeden z moich owocowych faworytów

Muszę przyznać, że nie zawiodłam się na śliwkach. Działają bardzo korzystnie na nasze zdrowie. Warto sięgnąć po węgierki czy renklody ze względu na to, że:
• regulują trawienie,
• chronią przed wolnymi rodnikami,
• zapobiegają zaparciom,
• są cennym antyutleniaczem,
• wpływają kojąco na układ nerwowy,
• wymiatają zły cholesterol,
• działają przeciwmiażdżycowo i antynowotworowo.

węgierki

Są nie tylko smaczne, ale też bardzo zdrowe

Świeże śliwki mają około 46 kcal na 100g i około 12-16 g węglowodanów. Są bardzo bogate w pektyny (rodzaj błonnika) oraz kwasy organiczne. Dostarczają nam również wielu witamin – z grupy B, witaminę A, E oraz C. To także źródło składników mineralnych, takich jak potas, żelazo, magnez, wapń i fosfor. Zdrowe śliwki to także źródło polifenoli – katechiny i kwas chlorogenowy.

wiktoria

Smaczne w wielu odmianach – np. Wiktoria

Śliwek, a właściwie ich odmian, ci u nas dostatek. Najpopularniejsze są węgierki oraz renklody. Nie brakuje chętnych na ulenę, mirabelki, królową Wiktorię, empress itp.

mirabelki

Soczyste mirabelki

Śliwka, jak każdy owoc, może być zajadana na surowo, ale jest również bazą i dodatkiem do wielu potraw oraz przetworów. Marmolady, dżemy, konfitury, nalewki, kompoty to podstawa, choć moim śliwkowym faworytem są knedle ze śliwkami. Nie oprę się na pewno drożdżówkom wypiekanym przez moją przyjaciółkę. Śliwka to także idealny dodatek do marynat, sosów, mięs.

w kuchni śliwki

Śliwki są niezastąpione w kuchni

 

konfitura

Pyszna konfitura śliwkowa

 

ciasto ze śliwkami

Wypieki ze śliwkami to rozkosz dla podniebienia

 

knedle

Moje ulubione danie – knedle ze śliwkami

 

 

Zdjęcia: shutterstock, leadthegoodlife.com, food.com

About The Author

Reply