Garnki Philipiak – smacznie, ekonomicznie i na zdrowie

Wysokiej klasy garnki ze stali chirurgicznej – gotowanie zdrowe, smaczne i ekonomiczne

Będzie się działo, czyli trendy na wiosnę i lato 2020

Za oknami kombinacja listopada i zimy, a przed nami trendy na wiosnę i lato 2020

Dobre tłuszcze, czyli niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe

Dobre tłuszcze zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT), które mają dobroczynny wpływ na nasz organizm.

Kostka brukowa – zalety i układanie

Wśród wielu zalet kostki brukowej na szczególną uwagę zasługują jej trwałość i wytrzymałość oraz walory estetyczne

poczdam

Studia zagranicą? Może uniwersytet i akademik w Poczdamie?

Kwestię zamieszkania na czas studiów rozwiązuje Basecamp – akademik w Poczdamie

Zapach idealny – jak wybrać perfumy?

Warto wiedzieć więcej o zapachach, o tym jak wybrać perfumy, jakie są ich rodzaje

Warto jeździć na łyżwach!

Jazda na łyżwach poprawia nie tylko kondycję czy figurę, ale także wpływa dobroczynnie na samopoczucie

Stłuszczenie wątroby – przyczyny, dieta i leczenie

Stłuszczenie wątroby występuje u ok. 20-25% Polaków, z czego 10-15% zmaga się niealkoholowym stłuszczeniem wątroby

Kurkuma – w kuchni, kosmetyczce i dla zdrowia

Kurkuma – od wieków ceniona za dobroczynny wpływ na zdrowie i urodę

Łysienie androgenowe – specyfika, pielęgnacja

Podstawą pielęgnacji jest odpowiedni szampon do włosów wypadających.

Zdrowe śliwki pachną i smakują latem

W pełni lata na rynkach pojawia się kolejny owoc, za którym wręcz przepadam, czyli śliwki. Oczywiście przede wszystkim uwielbiam ich smak – są słodkie, soczyste, kojarzą się z dzieciństwem w ogrodzie babci. Niemniej jednak nie byłabym sobą, gdybym ni zainteresowała się także wartością odżywczą śliwek oraz ich wpływem na organizm.

śliwki i owoce

Śliwki to jeden z moich owocowych faworytów

Muszę przyznać, że nie zawiodłam się na śliwkach. Działają bardzo korzystnie na nasze zdrowie. Warto sięgnąć po węgierki czy renklody ze względu na to, że:
• regulują trawienie,
• chronią przed wolnymi rodnikami,
• zapobiegają zaparciom,
• są cennym antyutleniaczem,
• wpływają kojąco na układ nerwowy,
• wymiatają zły cholesterol,
• działają przeciwmiażdżycowo i antynowotworowo.

węgierki

Są nie tylko smaczne, ale też bardzo zdrowe

Świeże śliwki mają około 46 kcal na 100g i około 12-16 g węglowodanów. Są bardzo bogate w pektyny (rodzaj błonnika) oraz kwasy organiczne. Dostarczają nam również wielu witamin – z grupy B, witaminę A, E oraz C. To także źródło składników mineralnych, takich jak potas, żelazo, magnez, wapń i fosfor. Zdrowe śliwki to także źródło polifenoli – katechiny i kwas chlorogenowy.

wiktoria

Smaczne w wielu odmianach – np. Wiktoria

Śliwek, a właściwie ich odmian, ci u nas dostatek. Najpopularniejsze są węgierki oraz renklody. Nie brakuje chętnych na ulenę, mirabelki, królową Wiktorię, empress itp.

mirabelki

Soczyste mirabelki

Śliwka, jak każdy owoc, może być zajadana na surowo, ale jest również bazą i dodatkiem do wielu potraw oraz przetworów. Marmolady, dżemy, konfitury, nalewki, kompoty to podstawa, choć moim śliwkowym faworytem są knedle ze śliwkami. Nie oprę się na pewno drożdżówkom wypiekanym przez moją przyjaciółkę. Śliwka to także idealny dodatek do marynat, sosów, mięs.

w kuchni śliwki

Śliwki są niezastąpione w kuchni

 

konfitura

Pyszna konfitura śliwkowa

 

ciasto ze śliwkami

Wypieki ze śliwkami to rozkosz dla podniebienia

 

knedle

Moje ulubione danie – knedle ze śliwkami

 

 

Zdjęcia: shutterstock, leadthegoodlife.com, food.com

About The Author

Reply