Infekcja górnych dróg oddechowych i budowanie odporności

„Przechodzenie” infekcji to proces nabywania odporności na całe nastoletnie, młodzieńcze i dorosłe życie

Jesienią warto wiedzieć jak wzmocnić odporność

Odporność to zestaw mechanizmów, które uczestniczą w wytwarzaniu odpowiedzi immunologicznej.

Na zdrowie! Olej z rekina

Olej z rekina zawiera naturalne immunostymulatory – alkiloglicerole oraz skwalen.

Pierś z kurczaka w zdrowej i zbilansowanej diecie

Pierś z kurczaka dostarcza zaledwie 100 kcal w 100 gramowej porcji, podczas gdy 100 g wieprzowiny to aż 260 kcal

Tatuaż – moda, fanaberia, sposób na wyrażenie siebie

Tatuaże zdobią ciała kobiet i mężczyzn, mogą być niewielkie albo wręcz przeciwnie – spektakularne

Czy istnieją naprawdę skuteczne diety na odchudzanie?

Posty, diety eliminacyjne mogą być stosowane przez zdrowe osoby, a najlepiej skonsultować je z lekarzem lub dietetykiem.

Modne i kobiece – krótkie fryzury na jesień

Krótkie fryzury są nie tylko modne, ale przede wszystkim efektowne, kobiece i bardzo twarzowe

Botki i moje praktyczne spojrzenie na modę

Botki nosimy przez cały rok, a sezon jesienno – zimowy to prawdziwy festiwal botków

Jak dbać o wątrobę – dieta, profilaktyka, leczenie

Odpowiedzi na pytanie „jak dbać o wątrobę” powinien znać każdy.

Domino’s pizza w Krakowie smakuje wyśmienicie!

Jeśli pizza w Krakowie to tylko z Domino’s – przestrzega się tu najlepszych receptur charakterystycznych dla każdej pizzerii w tej sieci

Zdrowe śliwki pachną i smakują latem

W pełni lata na rynkach pojawia się kolejny owoc, za którym wręcz przepadam, czyli śliwki. Oczywiście przede wszystkim uwielbiam ich smak – są słodkie, soczyste, kojarzą się z dzieciństwem w ogrodzie babci. Niemniej jednak nie byłabym sobą, gdybym ni zainteresowała się także wartością odżywczą śliwek oraz ich wpływem na organizm.

śliwki i owoce

Śliwki to jeden z moich owocowych faworytów

Muszę przyznać, że nie zawiodłam się na śliwkach. Działają bardzo korzystnie na nasze zdrowie. Warto sięgnąć po węgierki czy renklody ze względu na to, że:
• regulują trawienie,
• chronią przed wolnymi rodnikami,
• zapobiegają zaparciom,
• są cennym antyutleniaczem,
• wpływają kojąco na układ nerwowy,
• wymiatają zły cholesterol,
• działają przeciwmiażdżycowo i antynowotworowo.

węgierki

Są nie tylko smaczne, ale też bardzo zdrowe

Świeże śliwki mają około 46 kcal na 100g i około 12-16 g węglowodanów. Są bardzo bogate w pektyny (rodzaj błonnika) oraz kwasy organiczne. Dostarczają nam również wielu witamin – z grupy B, witaminę A, E oraz C. To także źródło składników mineralnych, takich jak potas, żelazo, magnez, wapń i fosfor. Zdrowe śliwki to także źródło polifenoli – katechiny i kwas chlorogenowy.

wiktoria

Smaczne w wielu odmianach – np. Wiktoria

Śliwek, a właściwie ich odmian, ci u nas dostatek. Najpopularniejsze są węgierki oraz renklody. Nie brakuje chętnych na ulenę, mirabelki, królową Wiktorię, empress itp.

mirabelki

Soczyste mirabelki

Śliwka, jak każdy owoc, może być zajadana na surowo, ale jest również bazą i dodatkiem do wielu potraw oraz przetworów. Marmolady, dżemy, konfitury, nalewki, kompoty to podstawa, choć moim śliwkowym faworytem są knedle ze śliwkami. Nie oprę się na pewno drożdżówkom wypiekanym przez moją przyjaciółkę. Śliwka to także idealny dodatek do marynat, sosów, mięs.

w kuchni śliwki

Śliwki są niezastąpione w kuchni

 

konfitura

Pyszna konfitura śliwkowa

 

ciasto ze śliwkami

Wypieki ze śliwkami to rozkosz dla podniebienia

 

knedle

Moje ulubione danie – knedle ze śliwkami

 

 

Zdjęcia: shutterstock, leadthegoodlife.com, food.com

About The Author

Reply