Jestem zdania, że w każdej profesji, pasji, zawodzie kluczem do sukcesu jest umysł otwarty na nowe, na naukę. Niezależnie od tego czy jest to praca na stanowisku księgowej, szefa kuchni, managera sprzedaży, lekarza czy wizażystki, nie można stanąć w miejscu, osiąść na laurach i odcinać kuponów. A jeśli już ktoś jest takim szczęściarzem jak ja i wykonuje pracę, którą lubi, rozwój oraz nauka są nie tylko wyzwaniem i koniecznością, ale przede wszystkim dają ogromną satysfakcję.
Zakres i specyfika szkoleń handlowych
Szkolenia handlowe to bardzo specyficzny obszar nauczania, rozwijania umiejętności i zdobywania kompetencji. Co prawda nie brakuje sceptyków oraz niepoprawnych optymistów, którzy uważają, że dobrym handlowcem trzeba się urodzić i już się nim jest. Tak naprawdę rzeczywistość jest taka, że skuteczny, dobry sprzedawca to nie talent i tzw. gadane, ale rzetelna wiedza, doświadczenie i otwarty umysł. Ze względu na to, że dobry handlowiec musi łączyć wiele cech, umiejętności i kwalifikacji, również szkolenia handlowe mogą dotyczyć wielu zagadnień.
Z reguły wstępne, pierwsze zajęcia, kursy przekazujące ogólną wiedzę, podstawy dotyczące pracy handlowca, obejmują kompleksowe zagadnienia. A zatem szkolenia handlowe dla nowych pracowników, dla amatorów to prezentacja specyfiki produktu, usługi, charakterystyki klientów, technik negocjacyjnych, rozwiązywania problemów i pracy nad obiekcjami klientów. Bardziej szczegółowe, skoncentrowane na konkretnych zagadnieniach szkolenia handlowe są skierowane do osób, które już „siedzą w branży”, chcą i powinny rozwijać się i podnosić kwalifikacje.
Jak poradzić sobie z trudnym klientem
Przyznam się (z dumą…), że należę właśnie do takiego grona handlowców, którzy chętnie uczestniczą w profesjonalnych szkoleniach na wysokim poziomie. Tym bardziej cieszy mnie fakt, że będę miała okazję skorzystać z bardzo dobrych i ciekawych zajęć jednej z najlepszych firm szkoleniowych. Kontrakt Osh to Grupa Szkoleniowa, która oferuje bardzo szerokie spektrum profesjonalnych kursów. W moim zawodzie najbardziej atrakcyjne są oczywiście te związane ze sprzedażą . W ubiegłym roku miałam okazję ukończyć kurs dotyczący windykacji, odzyskiwania należności, co jest naprawdę trudnym i niezbyt wdzięcznym zadaniem, ale jak się okazuje – jak najbardziej możliwym i wykonalnym.
Jeszcze w tym roku będę miała możliwość uczestniczenia w szkoleniu dotyczącym budowania trwałych relacji z klientem. Niewątpliwie dziś, na konkurencyjnym i wymagającym rynku, jest to bardzo ważna i ceniona umiejętność.
Zdjęcia: kontraktosh.pl, shutterstock